printlogo


کد خبر: 223242تاریخ: 1399/5/28 00:00
اخبار

همایش شیرخوارگان حسینی امسال متفاوت برگزار می‌شود
مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امسال با توجه به معضل جهانی کرونا، مراسم همایش شیرخوارگان در نخستین جمعه ماه محرم برای توسل به باب‌الحوائج حضرت علی اصغر(ع) با شیوه‌ای متفاوت برگزار خواهد شد.  متن کامل اطلاعیه به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
به محضر گرامی بانوان و مادران سربازان ظهور در اقصی نقاط ایران و جهان؛ همانطور که مستحضرید مجمع  جهانی حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام مستعد برگزاری ٧٠٠٠ همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ٤٥ کشور جهان می‌باشد،  لیکن امسال با توجه به معضل جهانی کرونا که شاید برای بشریت و همه ما انسان‌ها یادآوری همراه با تفکر را به همراه داشته باشد، این مراسم با شیوه‌ای متفاوت برگزار خواهد شد.  در هجدهمین سال برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، «این بار در خانه‌های‌مان» دست توسل به ضریح گهواره مسیح حسین می‌زنیم و دعا می‌کنیم خداوند «#به_خاطر شیرخواره_ها» دنیای‌مان را از ناامنی نجات دهد.  این مراسم به طور زنده در نخستین جمعه محرم(‌٣١ مرداد) از شبکه‌های سیما و استانی، ساعت ۱۰ الی ۱۱صبح همراه با نذرنامه‌خوانی در ساعت ١٠:٣٠ پخش خواهد شد.
***
معاون حقوقی کمیته امداد عنوان کرد
ایجاد مراکز نیکوکاری عدالت‌یار
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از همکاری یک هزار و ۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد برای ارائه خدمات حقوقی به مدد‌جویان تحت پوشش خبر داد. جعفر صباغیان از همکاری ۱۱۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد خبر داد و گفت: در راستای ارائه آموزش‌های حقوقی به مددجویان در ۵۱۸ نقطه میز خدمت ایجاد شده است. صباغیان درباره دعاوی حقوقی مددجویان کمیته امداد گفت: بیشتر پرونده‌های مددجویان درباره حضانت فرزند، مهریه و نفقه است که با کمک وکلای نیکوکار به این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود. وی تاکید کرد: همچنین یکسری دعاوی مربوط به پرونده‌های سازمانی است که آنها نیز در دستور کار وکلا قرار دارد. معاون حقوقی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۷۲۹۰ پرونده مددجویی تشکیل شده است، گفت: ۳۱۷۱ پرونده سازمانی نیز در سال ۹۸ تشکیل شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند. وی گفت: همچنین سال گذشته ۲۴ هزار و ۲۵۱ آموزش حقوقی به مددجویان ارائه شد. 
***
 سخنگوی جمعیت هلال‌احمر:
منازل نیمه‌کاره زلزله کرمانشاه تکمیل می‌شود
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر گفت: منازل نیمه‌کاره و آسیب‌دیده در سیستان‌و‌بلوچستان و کرمانشاه با کمک‌های بین‌المللی تکمیل می‌شود. بازگشایی خط انتقال کمک‌های بشردوستانه و ورود ۵۰۰ هزار دلار به کشور از جمله اتفاقات خوبی بوده که با پیگیری‌های اخیر محقق شد. تعدادی از واحدهای مسکونی نیمه‌کاره زلزله کرمانشاه نیز قرار است با این کمک‌ها تکمیل شوند. همچنین منازل آسیب‌دیده در سیل سیستان‌و‌بلوچستان نیز با این کمک‌ها شناسایی و تجهیز خواهند شد. حدود ۹۰۰ هزار دلار دیگر از این کمک‌های بین‌المللی باقی مانده که امیدواریم این مبلغ هم به کشور وارد شود. 
***
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد
همسان‌سازی حقوق بیمه‌شدگان صندوق روستاییان
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دارایی‌های بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ۲ سال اخیر ۹ برابر شده است. محمد شریعتمداری در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگی و مستمری بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی خبر داد و گفت: با این اتفاق ۲۶ درصد به مجموع دریافتی مستمری‌بگیران صندوق افزوده خواهد شد. وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر با تلاش مدیران صندوق، ارزش دارایی‌های موجود از ۱۳ هزار میلیاردتومان به بیش از ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان افزایش یافته است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای صیانت از منابع صندوق و دارایی‌های روستاییان همه تلاش خود را کرده‌اند، گفت: صیانت از این دارایی‌ها، مسؤولیت بزرگی است و امیدوارم همیشه شاهد این روند رو به رشد باشیم. 
***
پویش نذر سلامتی برای مردمی که سلامت نذر می‌کنند
شهروندان می‌توانند با شرکت در پویش نذر سلامتی که به همت ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران راه‌اندازی شده است، در مسیر مبارزه با ویروس کرونا گام بردارند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دسترسی همه اقشار جامعه به اقلام بهداشتی و تجهیزات حفاظت فردی همچون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و همچنین مجهز شدن مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به تجهیزاتی همچون ونتیلاتور نقش بسزایی در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین درمان بیماران دارد. به همین منظور شهروندان می‌توانند با ارسال کمک‌های نقدی خود به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۸۹۲۴۰ در این امر انسان‌دوستانه مشارکت کرده و اقدامی موثر برای حفظ جان و سلامت خود و سایر هموطنان انجام دهند. همچنین امکان مشارکت شهروندان از طریق کد دستوری #700*733* نیز فراهم شده است. 

Page Generated in 0/0148 sec