printlogo


کد خبر: 223275تاریخ: 1399/5/29 00:00
رسانه‌های اماراتی از انتشار گزارش‌های انتقادی درباره رابطه با تل‌آویو منع شدند
مشت آهنین ابوظبی در برخورد با منتقدان رابطه با صهیونیست‌ها

گروه بین‌الملل: هنوز یک هفته هم از اعلام رسمی آشکار‌سازی روابط رژیم اشغالگر قدس با امارات نگذشته که دولت امارات سیاست سرکوب گسترده معترضان به این رابطه را آغاز کرده است. سرکوب معترضان به این رابطه با هدف القای رضایت عمومی از این رابطه صورت می‌گیرد. 
در همین ارتباط منابع اماراتی صبح دیروز از بازداشت چند فرد معترض به برقراری این رابطه شوم توسط نیروهای امنیتی امارات خبر دادند. به نوشته وبگاه یونیوز، نیروهای امنیتی اماراتی 2 تبعه اردنی، 2 تبعه فلسطینی، 2 اماراتی و یک فرد دیگر را که تابعیت او هنوز مشخص نیست، بازداشت کرده‌اند. 
در سطح رسانه‌ای هم اماراتی‌ها اجازه درج حتی یک گزارش انتقادی از برقراری این رابطه را نداده‌اند و فضای رسانه‌ای این کشور حاشیه‌ای خلیج‌فارس همچنان تحت سانسور شدید قرار دارد. 
 
* از اف‌۳۵ خبری نیست
با آشکارسازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی برخی رسانه‌ها از احتمال فروش اف‌۳۵‌های آمریکایی به امارات خبر دادند. در منطقه غرب آسیا فقط صهیونیست‌ها این مدل جنگنده رادارگریز را در اختیار دارند. 
در همین رابطه، دیروز رسانه‌های چاپ سرزمین‌های اشغالی اخبار متناقضی را در این باره منتشر کردند. از یک سو یدیعوت آحارانوت گزارش داد آمریکا به عنوان بخشی محرمانه از توافق عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل قصد فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ را به این کشور عربی دارد اما از سوی دیگر روزنامه هاآرتص گزارش داد تل‌آویو بشدت با فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ به امارات مخالف است. در همین ارتباط دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در واکنش به انتشار برخی اخبار ضد‌و‌نقیض درباره فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ آمریکایی به امارات و وجود‌ بندی محرمانه در توافق صلح با ابوظبی اعلام کرد موضع تل‌آویو در این باره تغییری نکرده است. روزنامه هاآرتص دیروز در خبری در صفحه اول خود نوشت اسرائیل از آمریکا خواسته حتی پس از عادی‌سازی روابط با امارات هم از فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ به این کشور خودداری کند، چرا‌که می‌خواهد تنها طرفی باشد که در منطقه این سلاح‌ها را در اختیار دارد. 
در واکنش به این اخبار ضد‌و‌نقیض، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد آمریکا به اسرائیل توضیح داده می‌خواهد برتری نظامی اسرائیل در منطقه حفظ شود. دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد: نتانیاهو با فروش جنگنده‌ها و سلاح‌های پیشرفته به کشورهای خاورمیانه از جمله کشورهای عربی که با اسرائیل صلح کرده‌اند مخالف است. همچنین در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده که توافق با امارات شامل‌ بندی درباره فروش سلاح نبوده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کردند آنچه حاکم امارات را به عادی‌سازی روابط با این رژیم ترغیب کرده، در واقع توافق بر سر قراردادی چند‌ده میلیارد دلاری با آمریکا بوده است.  این در حالی است که یوسی کوهن، رئیس موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) عصر دوشنبه برای پیگیری مسأله عادی‌سازی روابط با امارات، وارد ابوظبی شد. یک تحلیلگر مسائل نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در حالی که کوهن در ابوظبی به سر می‌برد، نشست‌هایی در اسرائیل برای مشخص کردن این مسأله برگزار می‌شود که چه کسی هدایت هیأت را در هفته آتی بر عهده داشته باشد، وزارت خارجه یا کارمندان شورای امنیت داخلی؟
 
* انتشار سند رسمی همکاری‌های امنیتی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سند رسمی نهادهای جاسوسی این رژیم درباره همکاری‌های امنیتی با امارات پرده برداشتند. یک سند رسمی از سوی رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده که نشان می‌دهد امارات و این رژیم برای تقویت همکاری‌های نظامی در حوزه دریای سرخ تلاش می‌کنند. 
بر اساس این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند این سند از سوی نهادهای جاسوسی تل‌آویو منتشر شده و بیانگر خط‌مشی همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و در رأس آن در زمینه‌های امنیتی با امارات است. در این سند آمده است امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با امارات می‌تواند ائتلاف نظامی میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس را تقویت کند. همچنین بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شرکت‌های تولید سلاح در اراضی اشغالی برای افزایش صادرات خود به کشورهای حوزه خلیج‌فارس خیز برداشته‌اند. 

Page Generated in 0/0067 sec