printlogo


کد خبر: 223295تاریخ: 1399/5/29 00:00
اخبار

گزارش ثبت احوال از نامگذاری ها در 4 ماه نخست سال
فاطمه و امیرعلی پرطرفدارترین اسامی بوده است
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال به ۱۰ اسم پرطرفدار نوزادان دختر و پسر طی ۴ ماه اول امسال اشاره کرد و گفت: فاطمه و امیرعلی، بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند. سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با مهر به ۱۰ نام اول انتخاب‌شده برای دختران در 4 ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: به ترتیب فاطمه با فراوانی ۶ هزار و ۳۸۵ مورد، زهرا با ۳ هزار و ۹۸۹ مورد، حلما با ۲ هزار و ۹۸۷ مورد، رستا با ۲ هزار و ۹۵۹ مورد، آوا با ۲ هزار و ۵۲۵ مورد، مرسانا با ۲ هزار و ۳۱۸ مورد، بهار با ۲ هزار و ۱۶۰ مورد، یسنا با ۱۹۸۴ مورد و همتا با ۱۸۹۷ مورد، اسامی پرطرفدار دختران را تشکیل می‌دهد. وی در ادامه گفت: همچنین امیرعلی با فراوانی ۵ هزار و ۲۱۷ مورد، محمد با ۴ هزار ۸۴۳ مورد، علی با ۴ هزار و ۵۶۷ مورد، امیرحسین با ۳ هزار و ۶۹۳ مورد، حسین با ۳ هزار و ۵۰۲ مورد، ابوالفضل با ۳ هزار و ۱۷۸ مورد، آراد با ۳ هزار و ۱۳۰ مورد، سامیار با ۲ هزار و ۷۴۱ مورد، آریا با ۲ هزار و ۷۳۸ مورد و امیرعباس با ۲ هزار و ۶۰۱ مورد، ۱۰ اسم پرطرفدار نوزادان پسر را طی این مدت تشکیل می‌دهد. نکته عجیب این گزارش آن است که 2 نام «رستا» و «آوا» که شخصیت‌های یکی از سریال‌های پخش‌شده در 4 ماه نخست است نیز جزو اسم‌های پرتکرار است. 
***
مدیر واحد ساماندهی طرح‌های ترافیکی اعلام کرد
اول شهریور؛ پایان اعتبار طرح ترافیک خبرنگاری
مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی از اتمام اعتبار سهمیه طرح ترافیک سال ٩٨ خبرنگاران از اول شهریورماه جاری خبر داد. عمار سعیدیان‌فر با بیان اینکه اکثر سهمیه‌های سال ۹۹ خبرنگاری تخصیص‌یافته است، گفت: سهمیه طرح ترافیک سال ۹۸ خبرنگاری تنها تا پایان ٣١ مردادماه اعتبار داشته و از اول شهریورماه طرح ترافیک خبرنگاران که سال ٩٨ به آنها تخصیص یافته است، فاقد اعتبار خواهد بود. وی تصریح کرد: خبرنگارانی که مشمول سهمیه طرح ترافیک شده‌اند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه «تهران من» می‌توانند از وضعیت تخصیص یافتن سهمیه طرح ترافیک سال ٩٩ خود مطلع شوند. به گفته سعیدیان‌فر در حساب کاربری «تهران من» برای خبرنگارانی که مشمول طرح ترافیک شده‌اند، در قسمت نوع سهمیه عنوان «شامل سهمیه» ذکر شده است. 
***
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه:
امکان استعلام فهرست حساب‌های بانکی از طریق کد ملی فراهم می‌شود
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه گفت: بزودی امکان استعلام برخط وضعیت حساب‌ها برای محاکم فراهم می‌شود. به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضائیه، عیسی زارع‌پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه با اشاره به دستور هفته گذشته رئیس دستگاه قضایی برای ساماندهی استعلامات از وضعیت حساب‌های بانکی افراد در جریان دادرسی که باعث دشواری‌هایی برای مردم شده بود، اظهار کرد: طبق توافق صورت‌گرفته با بانک مرکزی برای حل این مشکل، امکان استعلام از طریق کد ملی افراد برای اطلاع از فهرست بانک‌هایی که در آنها حساب دارند، از میان ۳۵ بانک و مؤسسه اعتباری کشور فراهم شده است. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: بزودی امکان استعلام برخط وضعیت حساب‌ها نیز برای محاکم فراهم خواهد شد تا مردم برای استعلام‌ها مجبور به مراجعه حضوری به بانک‌ها نباشند. 
***
برگزاری عزاداری‌های محرم در بوستان‌های تهران
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در بوستان‌ها در مناطق و محلات مختلف تهران خبر داد. اصغر عطایی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده، قرار است فضای‌های بوستان‌ها و پارک‌ها برای برگزاری مراسم‌های عزاداری استفاده شود که در این زمینه محل‌هایی از بوستان‌ها به صورت روزانه ضدعفونی و در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار می‌گیرد. مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران افزود: هیأت‌های مذهبی در مناطق و محلات مختلف تهران می‌توانند با مراجعه به شهرداران نواحی و مناطق از لیست‌ محل‌های آماده‌شده برای برگزاری مراسم‌ عزاداری مطلع شوند. عطایی تصریح کرد: واگذاری بخش‌هایی از بوستان‌ها برای برگزاری مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی کرونا و ستاد تهران انجام خواهد شد و انتظار می‌رود عزاداران نیز فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند. وی گفت: مکان‌هایی که قابلیت برگزاری مراسم‌های عزاداری را در بوستان‌ها داشته باشند از طریق بنر و بیلبورد معرفی می‌شوند. همچنین این محل‌ها در طول روز 3 بار ضدعفونی و نورپردازی خواهند شد.  

Page Generated in 0/0325 sec