printlogo


کد خبر: 223296تاریخ: 1399/5/29 00:00
جزئیات پویش کمک‌رسانی «ایران همدل» در ماه‌های محرم و صفر اعلام شد
همدلی ایران در محرم

پویش «ایران همدل» پیش از ماه مبارک رمضان با بیانات رهبر حکیم انقلاب درباره شکل‌گیری «نهضت تعاون و احسان» به راه افتاد؛ پویشی که با استقبال زیاد ملت ایران همراه شد و طی آن دل‌های میلیون‌ها ایرانی مستضعف و خیر کنار هم شاد شد. حالا اما پس از آن موفقیت، جزئیات مرحله دوم این پویش که قرار است در ماه‌های محرم و صفر اجرایی شود اعلام شده است. معاون مشارکت‌های مردمی و توانمند‌سازی سازمان بهزیستی با اشاره به اجرای پویش ایران همدل در ماه‌های محرم و صفر، گفت:‌ خیرین و شهروندان می‌توانند نذور و کمک‌های خود را در 150 مکان در تهران تحویل دهند یا از طریق شماره حساب واریز کنند. 
به گزارش «وطن امروز»، ذوالفقار یزدانمهر، معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی، توانمند‌سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور در شبکه خبر با اشاره به برگزاری پویش «ایران همدل»، اظهار داشت: این پویش به صورت متمرکز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، وزارت ارتباطات، سازمان بهزیستی و صداوسیما از عید غدیر آغاز شد و تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود تا از این طریق کمک‌های خیرین و مردم را جمع‌آوری کرده و به دست نیازمندان برسانیم. 
وی با اشاره به اینکه پویش ایران همدل با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» برگزار می‌شود، افزود: مردم می‌توانند از طریق واریز مبالغ خود به شماره کارت 6277607777777777 یا از طریق کد دستوری #14* در این پویش مشارکت و کمک‌های خود را ارائه کنند. 
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به برگزاری پویش «همدلی مومنانه» در ماه رمضان، خاطرنشان کرد: این پویش نیز با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد به طوری که حدود 281 میلیارد تومان مشارکت نقدی و غیرنقدی به سازمان بهزیستی و مؤسسات خیریه تحت پوشش آن صورت گرفت و به دست جامعه هدف رسید. 
یزدانمهر با اشاره به تفاوت پویش ایران همدل با پویش همدلی مومنانه در ماه رمضان، بیان داشت: تفاوت این دو پویش این است که پویش ایران همدل به صورت متمرکز بوده و مجموع کمک‌ها در یک شماره حساب جمع می‌شود و بین مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد توزیع خواهد شد. 
وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 260 هزار دانش‌آموز و 32 هزار دانشجو در سازمان بهزیستی، ابراز داشت: در پویش مشق مهر سال گذشته لوازم‌التحریر و کوله‌پشتی به دانش‌آموزان تحت پوشش داده شد که امسال نیز این پویش اجرا خواهد شد. همچنین رئیس بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرده تا به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش تبلت کمک‌آموزشی اهدا کند. 
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه‌های جمع‌آوری نذور هیأت‌های مذهبی و خیرین در ماه محرم، یادآور شد: بسته‌های معیشتی و بهداشتی-‌ درمانی در اختیار مددجویان، معلولان، سالمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه با همکاری شهرداری و هیأت‌های مذهبی، 150 مکان در تهران مشخص شده تا نذور و کمک‌های خیرین جمع‌آوری و بین مددجویان این سازمان توزیع شود. 
یزدانمهر با اشاره به جمع‌آوری جیره خشک نذور مردم در هیأت‌های مذهبی و توزیع آن بین مددجویان سازمان بهزیستی، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها یکی از اولویت‌های این سازمان آن است که لوازم‌التحریر مورد نیاز کل دانش‌آموزان تحت پوشش را تأمین کند. 
وی با تأکید بر اینکه وسایل بهداشتی، دارویی و درمانی همچنان از اقلام مورد نیاز مراکز نگهداری سالمندان و معلولان سازمان بهزیستی است، گفت: امیدواریم با این کمک‌ها همه مددجویان و خانواده‌های تحت پوشش بتوانند از کمک‌های معیشتی و نذور مردم استفاده کنند. 
همچنین به‌گفته بختیاری، رئیس کمیته امداد، در مرحله نخست پویش ایران همدل «مردم ایران اسلامی در ماه مبارک رمضان و در پی دعوت رهبر معظم انقلاب، بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به نیازمندان کمک کردند». مرحله دوم پویش ایران همدل با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» و با هشتگ #کسی از قلم_نیفتد شروع به کار کرده است.

Page Generated in 0/0060 sec