printlogo


کد خبر: 223324تاریخ: 1399/5/30 00:00
رسانه‌های صهیونیستی دیروز به نقل از وزیر خارجه این رژیم از تماس وی با ۵ وزیر خارجه عربی خبر دادند
دوره‌گردی رئیس موساد میان دیکتاتورهای عرب
محمود عباس: امارات از پشت به ما خنجر زد

گروه بین‌الملل: با وجود واکنش منفی افکار عمومی کشورهای عربی به اعلام عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم اشغالگر قدس، صهیونیست‌ها تلاش فراوانی را برای تکرار این روند با سایر حکام دیکتاتور کشورهای عربی حاشیه خلیج ‌فارس آغاز کرده‌اند. در همین ارتباط دیروز رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم از مذاکره با ۵ وزیر خارجه کشورهای عربی بعد از اعلام عادی‌سازی روابط امارات و اشغالگران قدس خبر دادند. نکته اینجاست که این مذاکرات با کشورهایی انجام می‌شود که اصولا در دست یک خاندان است و حکام این کشورها هیچ‌گاه از پشتوانه رای مردمی برخوردار نبوده‌اند و به همین دلیل بقای خود را در باج دادن به آمریکا و حالا حمایت از اسرائیل می‌دانند. 
وزیر خارجه اسرائیل حاضر به اعلام نام این ۵ وزیر خارجه نشده اما با توجه به سیر حوادث می‌توان حدس زد وزرای خارجه بحرین، قطر، عمان و عربستان بخشی از این لیست باشند. اگر چه رسانه‌های صهیونیستی به نقل از وزیر خارجه این رژیم از مذاکره با ۵ وزیر خارجه کشورهای عربی خبر داده‌اند اما هیچ یک از کشورهای عربی حاضر به اظهارنظر یا محکوم کردن این خبر نشدند و سکوت پیشه کردند. 
 
* امارات از پشت به ما خنجر زد
محمود عباس که بعد از یاسر عرفات، او نیز تجربه گفت‌‌و‌گوهای بی‌ثمر با نخست‌وزیران مختلف رژیم صهیونیستی را آزموده است، در واکنش به اعلام توافق امارات و اسرائیل گفت: امارات از پشت به ما خنجر زد. محمود عباس در نشست رهبران فلسطینی در مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله تاکید کرد: ما توافق سه‌گانه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط را خنجری از پشت به ملت فلسطین می‌دانیم و قاطعانه با آن مخالفیم. عباس تصریح کرد: ما علنا مخالفت خود را با این توافق اعلام کردیم و بار دیگر بر موضع خود تاکید و اعلام می‌کنیم هر کشور دیگری هم بخواهد دست به چنین کاری بزند، همان موضعی را در قبال آن اتخاذ می‌کنیم که در قبال امارات اتخاذ کردیم. عباس تصریح کرد: امارات می‌خواهد این توهم را برای جهانیان ایجاد کند که درصدد کمک به ما است و دستاورد بزرگی را برای ما کسب کرده که همان مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری است؛ گویی مساله فلسطین کلا در طرح الحاق خلاصه شده است. وی خاطرنشان کرد: این حقه‌بازی و امری کاملا مردود است و ما این توافق را خنجری از پشت به ملت فلسطین می‌دانیم. نشست رام‌الله با حضور اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف)، رهبران گروه‌های فلسطینی، اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح، نمایندگان جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین و دیگر گروه‌های فلسطینی و همچنین مشارکت مفتی قدس و فلسطین درباره بررسی توافق امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط و اقدامات برای رویارویی با این توافق ننگین برگزار شد. 
 
* رئیس موساد در راه بحرین
با وجود گذشت چند روز هنوز خبر سفر رئیس موساد به امارات برای توافق بر سر جزئیات عادی‌سازی روابط، توسط طرف اماراتی تکذیب نشده است. حالا همان منابع صهیونیستی دیروز خبر دادند «یوسی کوهن» رئیس موساد بعد از سفر به امارات راهی بحرین می‌شود. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» دیروز چهارشنبه نوشت کوهن پس از پایان سفرش به امارات در راه بازگشت به سرزمین اشغالی به بحرین می‌رود و با مقامات این کشور دیدار خواهد کرد. کوهن که گفته می‌شود نقش زیادی در حصول توافق صلح اخیر بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی داشته است، روز سه‌شنبه در ابوظبی با شیخ «طحنون بن‌زاید» مشاور امنیت ملی امارات دیدار کرد. گزارش‌های مختلف صهیونیستی و غربی نشان می‌دهد بحرین و عمان ۲ کشوری هستند که در آینده نزدیک با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا خواهند کرد، بویژه که این 2 کشور از طرح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن حمایت کردند. پس از اعلام عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، این نخستین‌بار است که سفر قریب‌الوقوع رئیس موساد به یک کشور عربی دیگر در حاشیه خلیج ‌فارس که تاکنون ارتباط دیپلماتیک با این رژیم نداشته، اعلام می‌شود. ژوئن گذشته رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند کوهن در آینده نزدیک به چند کشور حاشیه خلیج‌‌فارس به منظور متقاعد کردن رهبران آن به عدم مخالفت با طرح‌های الحاق اراضی فلسطینی سفر خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0059 sec