printlogo


کد خبر: 223330تاریخ: 1399/5/30 00:00
اخبار

نامه فدراسیون جهانی تکواندو به کشورهای عضو
فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه‌ای به کشورهای عضو از روسای فدراسیون‌ها خواست برای حضور در مجمع سالانه ثبت‌نام کنند. به گزارش مهر، در این نامه که روز گذشته به تمام کشورهای عضو WT ارسال شده، آمده است بر اساس تصویب شورای اجرایی، مجمع عمومی ۶ اکتبر (۱۵ مهرماه) به صورت ویدئو‌کنفرانس و از ساعت ۲۱ به وقت محلی (کره‌جنوبی) آغاز می‌شود و ۲ ساعت به طول خواهد انجامید. در این نامه اعلام شده همه فدراسیون‌های عضو که قصد حضور در این مجمع را دارند، از ۱۷ شهریورماه تا ۱۰ مهر فرصت دارند با وارد کردن اطلاعات خود روی سایت WT ثبت‌نام کنند.  بعد از این تاریخ سایت بسته شده و هیچ ثبت‌نامی انجام نخواهد شد. همچنین برنامه و دستورالعمل این مجمع طی روزهای آینده به فدراسیون‌های عضو ارسال خواهد شد. 
***
جذب بازیکن و مربی خارجی برای فصل آینده فوتبال ایران ممنوع شد
هیأت‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای باشگاه‌ها در فصل آینده را تصویب کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال، هیأت‌رئیسه سازمان لیگ بنا به ملاحظات متعدد مصوب کرد در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مسابقات باشگاهی عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه‌ها ممنوع شود. بازیکنان و مربیان خارجی فعلی شاغل در صورت اتمام مدت قرارداد فقط می‌توانند با همان باشگاه فعلی خود تمدید کنند و پیوستن آنها به سایر باشگاه‌ها نیز ممنوع است. پیش از این وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حق جذب مربی و بازیکن خارجی ندارند. در راستای اتفاقات روی داده بعد از شکست ایران در پرونده ویلموتس و سایر پرونده‌های بین‌المللی در محاکم قضایی، این تصمیم به همه تیم‌های فوتبال ایران اختصاص یافت. 
***
مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی برگزار شد
مراسم قرعه‌کشی بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام‌(ره) دیروز برگزار شد. به گزارش سایت فدراسیون کشتی، مراسم قرعه‌کشی بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی، جام یادگار امام(ره) صبح دیروز با حضور جمعی از پیشکسوتان، مسؤولان و نمایندگان تیم‌های حاضر در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد. بر این اساس اسامی تیم‌های شرکت‌کننده و گروه‌بندی انجام‌شده به شرح زیر است:
کشتی آزاد (۱۰ تیم)
گروه الف: دانشگاه آزاد اسلامی- استقلال تهران- پالایش نفت کرمانشاه- هیأت کشتی گلستان- شهرداری بجنورد
گروه ب: بازار بزرگ ایران- هیأت کشتی قائمشهر- پاس تهران- ستارگان ساری- ویزازون
کشتی فرنگی (۱۱ تیم)
گروه الف: هیأت کشتی سیرجان- فولاد اکسین خوزستان- آریوبرزن بهبهان- رعد پدافند ارتش
گروه ب: دانشگاه اسلامی- صنانور کردستان- احتشام‌گستر خوزستان- هیأت کشتی خراسان جنوبی
گروه ج: بازار بزرگ ایران- هیأت کشتی یزد- شهدای مدافع حرم قم
***
آغاز تحقیقات درباره قرارداد جنجالی ویلموتس
حراست وزارت ورزش با هماهنگی نهادهای نظارتی، تحقیقات گسترده‌ای را درباره چگونگی انعقاد قرارداد جنجالی با مارک ویلموتس آغاز کرده است که بر این اساس در نخستین گام تعدادی از مطلعین و مرتبطین با این پرونده احضار شده‌اند. قرارداد جنجالی فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی سابق تیم‌ملی قوتبال ایران تاکنون حدود 9 میلیون یورو برای فوتبال ایران هزینه در بر داشته است؛ مربی‌ای که با نتایج ضعیف و حضور اندک در کشور، خسارت فراوانی را به فوتبال ایران وارد کرده است. ورود جدی نهادهای نظارتی به موضوع قرارداد ویلموتس پس از آن اتفاق افتاد که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در حکمی فوتبال ایران را به 6 میلیون و 137 هزار یورو جریمه محکوم کرد. نهادهای نظارتی که پیش از این به موضوع قرارداد ویلموتس ورود کرده بودند، دیروز (چهارشنبه 29 مرداد) در نخستین گام با احضار تعدادی از مطلعین و مرتبطین پرونده، روند تازه‌ای را برای پیگیری قضایی این موضوع آغاز کردند؛ روندی که به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت تا بر این اساس مدیران و متهمان اصلی انعقاد قرارداد عجیب فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس، پاسخگوی سوءمدیریت‌های‌شان باشند. حراست وزارت ورزش با تایید این موضوع تاکید کرد با تمام متخلفان قرارداد مذکور در هر سطحی برخورد خواهد شد و در این راه نیز از هیچ کوششی برای شناسایی متخلفان اصلی و احقاق حق نسبت به فوتبال کشور دریغ نخواهد شد. 

Page Generated in 0/0197 sec