printlogo


کد خبر: 223350تاریخ: 1399/5/30 00:00
اخبار

مراجعه ۲۷۵۰ لبنانی به بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران در بیروت
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مراجعه ۲۷۵۰ بیمار و مجروح لبنانی با بیماری‌ها و جراحت‌های مختلف برای دریافت خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی بشردوستانه پس از انفجار بندر بیروت به بیمارستان صحرایی هلال‌احمر ایران در منطقه ضاحیه این شهر خبر داد. محمدباقر محمدی که به بیروت اعزام شده، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: تا امروز، چندین عمل جراحی سبک و سنگین توسط پزشکان ایرانی حاضر در این بیمارستان انجام شده است. وی توضیح داد: نکته قابل توجه این است که به رغم احداث و راه‌اندازی ۲ بیمارستان صحرایی از سوی کشورهای قطر و روسیه در بیروت، مردم این شهر بویژه منطقه ضاحیه بیشترین مراجعه به تیم پزشکی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران را دارند. 
***
اعتبار اشتغال‌زایی کمیته امداد ۳۰ درصد افزایش یافت
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: امسال ۶۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغال‌زایی به این نهاد اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد. سیدمرتضی بختیاری در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دفتر وی، افزود: بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغال‌زایی سال گذشته به کمیته امداد کشور اختصاص یافت. وی با بیان اینکه کمیته امداد سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، در بخش اشتغال مددجویان حدود ۴۹ هزار میلیارد ریال اعتبار داشت، تصریح کرد: ۴۳ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغال مددجویان جذب شد. رئیس‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: امسال این نهاد ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان بیکار ایجاد می‌کند. 
***
دستگیری بیش از ۱۳ هزار متهم به جرائم موادمخدر در ۲ هفته گذشته
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۳۲ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی یازدهم لغایت بیست‌و‌چهارم مردادماه خبر داد و گفت: در ۲ هفته اخیر ۱۳ هزار و ۲۵۵ متهم در ارتباط با جرائم مواد مخدر بویژه طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند. ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این ۲ هفته ۳۲ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۵ هزار و ۴۶۱ کیلوگرم بود، حدود ۹ درصد کاهش دارد.
***
رئیس پلیس کشور:
ابهت اراذل و اوباش را می‌شکنیم
رئیس پلیس کشور گفت: گروه‌های آموزش‌دیده را برای مقابله با اراذل در نظر گرفته‌ایم؛ به گونه‌ای که این افراد برق‌آسا دستگیر می‌شوند و چه بسا در یک شب ده‌ها نفر از اوباش را دستگیر کرده، ابهت آنها را در هم شکسته و اقتدار پلیس را نشان داده‌ایم. سردار حسین اشتری با اشاره به انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی که عده‌ای اوباش به حقوق مردم تعدی می‌کنند، ادامه داد: هر چند بروز و ظهور چنین حوادث و اتفاقاتی نیازمند بررسی کارشناسی است اما باید بگویم نیروی انتظامی با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت، مقابله با این افراد قانون‌شکن را تشدید کرده است. این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش و قانون‌شکنان عرض‌اندام و به حقوق مردم تعدی کنند و حتما با قدرت با این افراد برخورد می‌کنیم. وی بیان کرد: گروه‌های مشخص، آموزش‌دیده و با اشراف اطلاعاتی را برای مقابله با اراذل و اوباش در نظر گرفته‌ایم به گونه‌ای که این افراد «برق‌آسا» دستگیر می‌شوند و چه بسا در یک شب و در عملیاتی ده‌ها نفر از اوباش را دستگیر کرده، ابهت آنها را در هم شکسته و اقتدار پلیس را نشان داده‌ایم. رئیس پلیس کشور متذکر شد: نباید اجازه دهیم برخی افراد و اوباش با تحرکات خود موجب هراس در جامعه شوند و توسط معاندان اخبار به گونه‌ای وارونه و خلاف واقع منعکس شود که گویی امنیت خدشه‌دار شده است، اعلام می‌کنم پلیس با اقتدار در مقابل هر اوباشی ظاهر می‌شود. 
***
کلاس دانش‌آموزان مناطق قرمز مجازی است
وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه «در مناطق قرمز، ملزم به برگزاری کلاس درس مجازی هستیم»، گفت: زمان کلاس‌های غیرحضوری ۳۰ تا ۴۵ دقیقه خواهد بود. محسن حاجی‌میرزایی درباره شرایط آموزش کشور در سال جدید تحصیلی اظهار کرد: طبق آنچه از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ‌ شده، موظف به برگزاری کلاس‌های درس به ‌صورت حضوری در مناطق سفید، نیمه‌‌حضوری در مناطق زرد و غیرحضوری در مناطق قرمز کشور هستیم، بنابراین برنامه آموزشی سال تحصیلی1400-1399 را در ۳ سناریوی مجزا طراحی و به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان و مناطق ابلاغ کردیم. وی افزود: تلاش آموزش‌وپرورش برگزاری کلاس‌های درس به‌ صورت حضوری است و معتقدیم یادگیری در کلاس‌های حضوری بسیار بیشتر از دوره‌های غیرحضوری است ولی ناگزیر به برگزاری کلاس مجازی در مناطق قرمز از نظر شیوع کرونا هستیم، بنابراین برای این مناطق آموزش را تنها از طریق مجازی یعنی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و برنامه‌های آموزشی تلویزیونی ارائه خواهیم کرد. وی گفت: برای کسانی که امکان دریافت آموزش از طریق فضای مجازی را ندارند، اجباری در کار نیست و راه‌های جایگزین در نظر گرفته ‌شده است. 

Page Generated in 0/0062 sec