printlogo


کد خبر: 223383تاریخ: 1399/6/1 00:00
سیدحسن نصرالله:
رژیم صهیونیستی مهم‌ترین تهدید منطقه است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت نخستین شب دهه محرم، رژیم صهیونیستی را مهم‌ترین تهدید منطقه غرب آسیا دانست و گفت: اکنون مهم‌‌ترین تهدید برای منطقه ما وجود رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی است. به گزارش «وطن امروز»، دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه نمی‌توان بین آمریکا و اسرائیل از نظر ماهیت وجودی آنها(خوی تجاوزکارانه) تفکیک و تمایزی قائل شد، گفت: اگر می‌خواهید با دشمن صهیونیستی روبه‌رو شوید باید به تاریخ فلسطین مسلط باشید و تاریخ جنگ‌هایی را که بر سر این کشور گذشت بدانید. سید‌حسن نصرالله تاکید کرد: تمام محاصره‌ها، فشارها و توافق‌های سازش میان رژیم صهیونیستی و برخی سران عربی تنها برای تسلیم و از پا در‌آوردن ملت فلسطین است. نصرالله به آمریکا و جنایت‌های این کشور هم اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا بزرگ‌ترین چالش و تهدید ملت‌های جهان و بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت و صلح جهانی است. دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا خود را پشت رسانه‌های دروغگو و ریاکار و سیاست‌های گمراه‌کننده مخفی کرده است. وی دولت آمریکا را رژیمی نژادپرست توصیف و تاکید کرد: آمریکا دولتی نژادپرست است که بر پایه‌های ظلم و تبعیض‌ نژادی استوار است. سید‌حسن نصرالله تاکید کرد: زمانی که به تاریخ ایالات متحده آمریکا مراجعه می‌کنیم، در‌می‌یابیم که این کشور، کشور شهرک‌نشینانی است که جنایات بیشماری را در حق ساکنان و بومیان اصلی آنجا مرتکب شده‌اند. 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شیوه برخورد با شرایط و موقعیت‌ها این است که درک و فهم کافی از وضعیت فعلی و همچنین آینده داشته باشیم و برای فهم وضعیت کنونی [منطقه] هم چاره‌ای نیست جز اینکه از اتفاقات گذشته با‌‌خبر شویم. وی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه عظیم عاشورا هم اشاره کرد و افزود: عاشورا واقعه‌ای است که عقل و قلب انسان در هر سطح ‌شناختی و روحی و روانی و عاطفی باید با آن تغذیه و درآمیخته شود. 
سید‌حسن نصرالله خواستار احیای پرشور مراسم عاشورای حسینی(ع) شد و گفت: امیدوارم برادران و خواهران ما نسبت به این روز توجه داشته باشند و به بهترین شکل ممکن و از طریق توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی [برای مقابله با کرونا] یاد آن را زنده نگاه دارند.

Page Generated in 0/0057 sec