printlogo


کد خبر: 223384تاریخ: 1399/6/1 00:00
رئیس دفتر سیاسی حماس از ۳ توهم بزرگ اماراتی‌ها رونمایی کرد
هنیه: امارات از پشت به فلسطین خنجر زد، تسلیم نمی‌شویم

گروه بین‌الملل: با گذشت ۹ روز از آشکارسازی روابط امارات و رژیم اشغالگر قدس، واکنش‌ها به این روابط همچنان ادامه دارد. سکوت مرگبار اکثر رهبران کشورهای عربی مانع از آن نشده تا گروه‌های فلسطینی همچنان به انتقاد از این روابط نپردازند. 
تازه‌ترین انتقاد در همین ارتباط از سوی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بود که ضمن انتقاد از توافق امارات با صهیونیست‌ها، تأکید کرد: توهمات باعث شد اماراتی‌ها دست به این اقدام بزنند ولی یک راهبرد ملی برای مقابله با این مسأله، تدوین خواهد شد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و تاریخ، کسانی را که روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کردند، نخواهد بخشید. هنیه گفت: توافق امارات با رژیم صهیونیستی، تخطی از حرکت تاریخ و اجماع عربی - اسلامی بوده و «خنجری از پشت به ملت فلسطین» است. وی با تأکید بر اینکه امارات باید از این اقدام عقب‌نشینی کند، تصریح کرد: ۳ «توهم» باعث شد امارات به این توافق دست بزند. 
وی گفت: توهم نخست این بود که حکام امارات فکر می‌کنند ملت‌های اسلامی در وضعیت شکست قرار دارند و به رژیم صهیونیستی به عنوان پیروز نگاه می‌کنند ولی این ملت‌ها شکست نخورده‌اند و «ملت ما نیز از زمان اشغال فلسطین، دست از مبارزه برنداشته است». توهم دوم از نظر هنیه این است که برخی حکام فکر می‌کنند مشروعیت سیاسی، داخلی نیست، بلکه از خارج گرفته می‌شود. در نتیجه، به دست آوردن حمایت آمریکا را فقط از رهگذر ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی می‌دانند. وی درباره توهم سوم حاکمان امارات تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی خواستار صلح و همزیستی با ملت‌های منطقه است ولی این رژیم، یک اشغالگر است که بر اساس زور و خشونت شکل گرفته است. 
 
* انتقاد شدید ماهاتیر محمد از امارات
ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر سابق مالزی هم با انتقاد از عادی‌سازی کامل روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی گفت این توافق باعث چنددستگی جهان اسلام شده و باعث خواهد شد به گروه‌های متخاصم تبدیل و تقسیم شوند و به تل‌آویو این امکان را می‌دهد تا بر آتش درگیری‌ها بیفزاید. وی افزود: این توافق گامی رو به عقب است و باعث خواهد شد کشورها و گروه‌های متخاصم بیشتر با یکدیگر درگیر شوند.

Page Generated in 0/0053 sec