printlogo


کد خبر: 223408تاریخ: 1399/6/1 00:00
اخبار

پیش‌بینی فدرال رزرو درباره اقتصاد آمریکا
آینده مبهم برای ریکاوری
انتشار صورتجلسه‌های اجلاس ماه جولای فدرال‌رزرو که درباره مبهم بودن ادامه مسیر اقتصاد آمریکا هشدار داده بود، منجر به سقوط سهام وال‌استریت حتی پس از بسته شدن بازارهای رسمی شد. آنطور که سی‌ان‌بی‌سی گزارش داده است، پس از انتشار صورتجلسه‌های اجلاس ماه جولای فدرال ‌رزرو که درباره مبهم بودن ادامه مسیر اقتصاد آمریکا هشدار داده بود، سهام وال‌استریت حتی پس از بسته شدن بازارهای رسمی سقوط کرد؛ این در حالی است که شاخص‌های نزدک و اس‌اندپی، روز گذشته به رکوردی تاریخی دست یافتند. در عین حال نگرانی از پیش‌بینی‌های اقتصادی فدرال‌رزرو باعث شده بود در معاملات روز چهارشنبه، سهام آمریکا افت کند. بر این اساس میانگین صنعتی داوجونز 19/85 واحد یا 3/0 درصد افت کرده و در 88/27692 واحد بسته شده بود. همچنین اس‌اندپی 4/0 درصد پایین آمده و در 85/3374 واحد به کار خود پایان داده و کامپوزیت نزدک نیز با افتی 6/0 درصدی در 46/146/11 واحد بسته شده بود. پس از انتشار این صورتجلسه‌ها، میانگین صنعتی داوجونز ۲۰۷ واحد دیگر سقوط کرد و اس‌اندپی و نزدک هم بیشتر در محدوده منفی فرو رفتند. فدرال‌رزرو در صورتجلسه اجلاس اخیر خود هشدار داده بود تداوم بحران سلامت عمومی فشار سنگینی بر فعالیت‌های اقتصادی، استخدام و تورم در آینده نزدیک وارد کرده و در میان‌مدت هم، ریسک قابل‌توجهی برای چشم‌انداز اقتصادی باقی خواهد ماند. فدرال ‌رزرو نرخ بهره خود را دست نخورده باقی گذاشت و اعلام کرد اقتصاد هنوز به پشتیبانی نیاز دارد.
***
شروع طرح کد رهگیری سیگار
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از یکم شهریور، کد رهگیری سیگار در طول زنجیره تامین و توزیع آن اجرایی می‌شود. حسن نیری گفت: برای اجرای کد رهگیری سیگار به صورت جامع، بسترهایی لازم بود، به همین دلیل مقداری تعلل در اجرایی شدن کار ایجاد شد. وی با بیان اینکه بخشی از مردم مصرف‌کننده سیگار هستند، به همین دلیل استاندارد آن برای ما مهم است، اضافه کرد: میلیاردها نخ سیگار، سالانه در کشور استفاده می‌شود که به تبع آن، مافیای بزرگ قاچاق سیگار را در کشور داریم و برای مقابله با مافیای آن، طرح سیگارت اجرا شده و از شنبه به طور جامع و کامل تمام کارخانه‌های سیگار و توزیع‌کنندگان پای کار خواهند آمد و این کار را انجام می‌دهند. نیری اظهار داشت: بر این اساس روی پاکت، کارتن و باکس سیگار کدی منحصر به فرد درج می‌شود که با استفاده از یک نرم‌افزار موبایلی می‌توان متوجه شد آن کالا کجا تولید شده و آیا تولید داخل است یا خیر یا حتی ورود آن غیررسمی و قاچاق بوده است یا به صورت رسمی؛ این اقدام، از شنبه با قاطعیت و جدیت اجرایی خواهد شد.
***
کاهش 2/41 درصدی صادرات ایران به چین
اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به تجارت کالایی ایران با چین در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ پرداخت و اعلام کرد: ایران در این مدت 1/3 میلیارد دلار کالا به چین صادر کرده که این رقم نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، 2/41 درصد کاهش نشان می‌دهد. حجم واردات ایران از چین طی مدت زمان مورد بررسی 3/4 میلیارد دلار بوده که این رقم نیز 5/6 درصد کاهش را تجربه کرده است. صادرات نفتی ایران به این کشور طی این مدت تنها ۶۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۶ ماهه نخست ۲۰۱۹، کاهشی 2/88 درصدی را نشان می‌دهد. از سوی دیگر صادرات غیرنفتی ایران نیز در ۶ ماهه نخست ۲۰۲۰ با 7/11 درصد کاهش برابر با 5/2 میلیارد دلار بوده است. بر این اساس تراز تجاری ایران و چین طی مدت زمان مورد بررسی 3/1 میلیارد دلار به نفع چین و برای ایران منفی بوده است. 
***
امروز؛ آخرین مهلت پرداخت مالیات خریداران سکه
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی، از تعیین مالیات مقطوع برای خریداران سکه حداکثر به ‌میزان 200 قطعه در سال 1397 که در موعد مقرر اظهارنامه تسلیم نکرده‌اند، خبر داد. محمد مسیحی در بخشنامه‌ای خطاب به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها، اعلام کرد مؤدیان برای پرداخت مالیات مقطوع خریداران سکه از بانک مرکزی در سال 1397، حداکثر تا پایان روز شنبه یکم شهریورماه فرصت خواهند داشت. 
***
 افزایش ضریب تعدیل سهام به 20 درصد
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۱۰ به ۲۰ درصد افزایش یافت. محسن خدابخش گفت: این مصوبه روز شنبه (امروز) ابلاغ و از روز یکشنبه دوم شهریور اجرایی خواهد شد. با توجه به کاهش قیمت سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه، این تصمیمی مناسب و منطقی است.

Page Generated in 0/0054 sec