printlogo


کد خبر: 223414تاریخ: 1399/6/1 00:00
اخبار

قالیباف:
با پیروی از منطق عاشورا در برابر بزرگ‌ترین دشمنان بشریت ایستاده‌ایم
رئیس مجلس در پیامی به مناسبت حلول ماه محرم نوشت: ما با پیروی از منطق عاشورا، انقلاب کردیم، با تأسی به سیدالشهدا در برابر بزرگ‌ترین دشمنان بشریت ایستاده‌ایم و از آب و خاک خود دفاع کرده‌ایم. 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز ماه محرم نوشت: ما با پیروی از منطق عاشورا، انقلاب کردیم، با تأسی به سیدالشهدا در برابر بزرگ‌ترین دشمنان بشریت ایستاده‌ایم و از آب و خاک خود دفاع کرده‌ایم؛ پیروی از این خط تا همیشه ادامه خواهد داشت چون «ما ملت امام حسینیم».
وی همچنین تاکید کرد: مومنان تا امروز نشان‌ داده‌اند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیشتاز هستند و مطمئنا در اقامه عزای اباعبدالله نیز با رعایت همه پروتکل‌ها، حماسه‌ای دیگر در زنده نگاه داشتن منطق مقاومت و عزاداری بر مصیبت‌های خاندان کرامت برپا خواهند کرد. 
***
روانچی:‌
آمریکا در احیای قطعنامه‌های خاتمه‌یافته ناکام مانده است
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل عنوان کرد:‌ آمریکا در تلاش به منظور احیای قطعنامه‌های خاتمه‌یافته ناکام مانده و فقط خودش را بیشتر منزوی می‌کند. 
به گزارش فارس، مجید تخت‌روانچی بامداد روز جمعه در توئیتی پس از نامه آمریکا به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیسم ماشه نوشت: آمریکا به تخریب‌گری دیپلماتیک خود در سازمان ملل برای بازگرداندن تحریم‌ها ۲ سال بعد از خاتمه مشارکتش در برجام ادامه می‌دهد. 
وی افزود: هیچ‌گونه جوسازی یا بازی‌های هیجانی برای قبولاندن این ادعای جعلی به آمریکا کمک نمی‌کند. 
تخت‌روانچی اضافه کرد: آمریکا در تلاش به منظور احیای قطعنامه‌های خاتمه‌یافته ناکام مانده و فقط خودش را بیشتر منزوی می‌کند. 
***
تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا مصداق بارز تروریسم اقتصادی است
رئیس گروه پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس گفت: تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورها از جمله ایران، روسیه، ونزوئلا، کره‌شمالی و... بدون شک مصداق بارز تروریسم اقتصادی است. 
به گزارش فارس، پنجمین کنفرانس جهانی رؤسای مجالس از طریق ویدئوکنفرانس طی روزهای 29 و 30 مردادماه برگزار شد. 
احمد نادری، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المجالس در رویداد ویژه «مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز؛ چشم‌انداز قربانیان» سخنانی را با محوریت اهمیت حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، تروریسم اقتصادی و پزشکی و... مطرح کرد. 
نادری در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورها از جمله ایران، روسیه، ونزوئلا، کره‌شمالی و... بدون شک مصداق بارز تروریسم اقتصادی است که طی آن ملت‌ها را هدف گرفته است. خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها و اقدامات این دولت علیه جمهوری اسلامی ایران و شرکای تجاری‌اش نمونه آشکار تروریسم اقتصادی است. 
همه‌گیری «کووید-19» در جهان نیز نشان داد دنیا با تروریسم دیگری به نام «تروریسم پزشکی و سلامت» روبه‌رو است. در حالی که همه دنیا تمام ابتکارات و تلاش‌های خود را جهت هم‌افزایی برای مقابله با این بیماری منحوس و کشنده بسیج می‌کردند، برخی کشورها از جمله آمریکا، علاوه بر افزایش تحریم‌های اقتصادی قبلی، عامدانه مانع جدی انتقال تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و دارویی و تامین مالی جهت تهیه و ارسال آنها به برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، کوبا، ونزوئلا، سوریه و... شدند. این اقدام ضدبشری و غیرقانونی، علاوه بر اینکه اقدامات جمعی کشورها را در مقابله با کروناویروس دچار چالش جدی کرده، طبق گزارش‌های جهانی، موجب مرگ هزاران نفر از مردم این کشورها شده است. 
***
ادعای یک رسانه ژاپنی: مدیرکل آژانس هفته آینده عازم تهران می‌شود
یک رسانه ژاپنی به نقل از برخی دیپلمات‌ها مدعی شد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد. 
به گزارش ایسنا به نقل از ان‌اچ‌کی ژاپن، برخی مقامات دیپلماتیک اعلام کردند رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده برای گفت‌وگو با مقامات ارشد ایرانی عازم تهران خواهد شد. 
به ادعای این رسانه، گروسی می‌خواهد در دیدار خود خواستار همکاری ایران بر سر مساله ۲ سایت هسته‌ای- که آژانس خواستار بازرسی از آنهاست- شود. همچنین انتظار می‌رود گروسی درباره تاسیسات نطنز نیز گفت‌وگویی با مقامات ایرانی داشته باشد.
***
آزادی ۳ ایرانی اسیر دزدان دریایی توسط وزارت اطلاعات و نیروی قدس
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ۳ تن از هموطنان بلوچ که از سال ۹۴ توسط دزدان دریایی در سومالی اسیر بودند، به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) و با همکاری وزارت امور خارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزاد شدند. بنا بر این اطلاعیه، اخبار تکمیلی این موضوع متعاقبا اعلام خواهد شد.

Page Generated in 0/0060 sec