printlogo


کد خبر: 223448تاریخ: 1399/6/2 00:00
اخبار

وزیر بهداشت:  در حال کنترل موج دوم کرونا هستیم
وزیر بهداشت با اشاره به ایثار جامعه پزشکی در دوران کرونا گفت: در حال کنترل موج دوم بیماری هستیم. دکتر سعید نمکی در مراسم روز پزشک که به همت بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، گفت: نخستین روزی که گرفتار این ویروس منحوس شدیم، سردار سلامی با من تماس گرفتند و گفتند مبادا احساس تنهایی کنید، در حالی که من هیچ‌گاه با وجود شما بسیجیان احساس تنهایی نمی‌کنم. ۱۹ دسامبر که متوجه شدیم این ویروس در کشور چین ظهور کرده است، به شیوه دفاع‌مقدس اول سنگرآرایی کردیم. هنوز به ازای هر هزار نفر، 6/1 تخت داریم، در حالی که در سایر کشورها این عدد به ازای هر هزار نفر به حدود ۷ می‌رسد. وی افزود: در تمام این دوران حتی یک روز پزشک و پرستار ما قهر نکرد. به ‌رغم آنکه ۱۴ تا ۱۸ ماه کارانه‌اش عقب افتاده بود ولی بهانه‌ای نیاورد. وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که گفتم می‌خواهم ۳۰۰ هزار اکیپ آماده کنیم خیلی‌ها به من خرده گرفتند و خیلی‌ها گفتند می‌خواهید از افراد غیرمتخصص استفاده کنید ولی دیدید که پیش از خیزش موج دوم توانستیم بر ویروس غلبه کنیم و در حال کنترل موج دوم هم هستیم. امید داریم به عزت عزای امام حسین(ع) و با کمک بسیج جامعه پزشکی بتوانیم بر ویروس غلبه کنیم. همچنین دکتر شاهین محمدصادقی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به اعزام اکیپ‌هایی از بسیج جامعه پزشکی به مناطق مختلف کشور گفت: ما نیز شهدای متعددی از این گروه داشتیم. ما در عرصه مقابله با کرونا کنار مردم هستیم و برای آینده هم آمادگی داریم تا بر اساس سیاست‌های ابلاغی بتوانیم در ارائه خدمت به مردم فعال باشیم. بسیج امروز یک مزرعه بی‌حصار است که در را به روی فرزندان انقلابی این سرزمین باز کرده است.
***
مدیران موظف به شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر شدند
وزیر آموزش و پرورش قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را به ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. محسن حاجی‌میرزایی با ارسال نامه‌ای به ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان را جهت اجرا به ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. این بخشنامه بر ضرورت توجه به تمامیت احکام قانون مزبور بویژه احکام و تکالیف مرتبط با این وزارت تاکید کرده و اشراف کامل مقامات و مسؤولان حوزه‌های ستادی به مفاد قانون فوق و عمل به تکالیف مقرر در قانون و همچنین همکاری لازم با مراجع حمایتی و قضایی را ضروری دانسته است. بر اساس این گزارش، حسب تکلیف مقرر در قانون یادشده مدارس، مدیریت‌های آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌ها، مناطق و نواحی تحت پوشش اداره کل آموزش‌وپرورش استان مکلفند ضمن شناسایی مصادیق وضعیت‌های مخاطره‌آمیز (از جمله عدم ثبت‌نام و مشکوک به ترک تحصیل، بازماندگان از تحصیل، فرار از خانه یا مدرسه و...) مشمولان قانون را احصا کنند و ضمن ارشاد و راهنمایی این افراد و اولیا یا سرپرستان آنها، مراتب را حسب مورد به معاونت آموزش ابتدایی یا معاونت آموزش متوسطه استان ارسال کنند تا این مراجع، موضوع را جهت اقدامات حمایتی یا قضایی حسب مورد به اداره کل بهزیستی استان یا واحد حمایت از اطفال و نوجوانان دادگستری کل استان و حوزه قضایی مربوط اعلام کنند. 
***
اجرای طرح منبر سیار در تهران
مدیرکل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از اجرای طرح منبر سیار در پایتخت همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد. محسن فتاحی در گفت‌وگو با فارس، درباره اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ماه محرم، اظهار داشت: امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها و حتی برخی هیأت‌های محلی برپا نشده است، چرا‌که برخی از این هیأت‌‌ها اعلام کرده‌اند امسال به دلیل کرونا شرایط لازم جهت برپایی مراسم را ندارند. مدیرکل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: این در حالی است که امسال سازمان زیباسازی ظرفیت تابلوهای شهری مربوط به ماه محرم را 30 درصد افزایش داده است. فتاحی خاطرنشان کرد: 122 مبلغ جهت اجرای طرح کوچه‌های حسینی در نظر گرفته شده‌اند و هر شب هر مبلغ در 6 کوچه به صورت زنده مراسم حسینی برگزار می‌کند. وی گفت: زمان اجرای ‌طرح کوچه‌های حسینی از حدود یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب و نیم ساعت بعد از آن در نظر گرفته شده و شامل مراسم تفسیر قرآن و ذکر مصیبت و سینه‌زنی است که تهرانی‌ها می‌توانند از پنجره‌ خانه‌های خود مراسم روضه حسینی را همراهی کنند. 
***
رئیس پلیس تهران:  مجرمان جری‌تر و وقیح‌تر شده‌اند
رئیس پلیس تهران گفت: به نظر می‌رسد مجرمان جری‌تر و وقیح‌تر شده‌اند، خیلی بی‌تعارف می‌گویم مجرمان باید هزینه بیشتری بدهند و توقع ما از عزیزان دستگاه قضا این است که قدری قاطع‌تر با این افراد برخورد کنند. به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در مراسم تشییع پیکر شهید «حامد ضابط» در ستاد فاتب با بیان اینکه این شهید در ساعات نیمه‌شب ایثارگرانه و مخلصانه برای برقراری نظم و امنیت جامعه به شهادت رسید، اظهار کرد: دشمن خود را داعیه‌دار حمایت از مردم و اقشار مستضعف می‌داند اما به دنبال ایجاد اخلال در نظم است، دشمن از نقطه صفر مرزی تا پایتخت به دنبال بر هم زدن امنیت است اما نمی‌داند که ما با تمام وجود به عنوان خادمان این ملت صبور و شهیدپرور ایستاده‌ایم. 
رحیمی با بیان اینکه ما برای هدف اولیه که امام حسین‌(ع) به ما آموخت، کوتاه نمی‌آییم، گفت: امروز خانه خانواده شهدا و این شهید بزرگوار برای ما مقدس است و امیدواریم برای استقرار نظم و امنیت ثابت‌قدم باشیم. 

Page Generated in 0/0053 sec