printlogo


کد خبر: 223456تاریخ: 1399/6/2 00:00
اخبار

پیشتازی پزشکان در مبارزه با کرونا مفاهم نوینی از فداکاری را خلق کرد
فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت روز پزشک تاکید کرد: پیشتازی بی‌ادعا و بی‌منت پزشکان گرانقدر و متعهد میهن اسلامی برای حضور در میدان مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، معانی و مفاهیم نوینی از فداکاری و ایثار را خلق کرد. سردار سرلشکر حسین سلامی در بخش دیگری از پیام خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار دارد حوزه بهداشت، درمان و دفاع زیستی در منظومه سازمانی خود را با نماد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم‌(عج)، بیمارستان‌های صحرایی و سیار تخصصی و فوق تخصصی و خیل عظیم پاسداران و بسیجیان سلحشور، به آوردگاه سترگ همراهی با مجاهدان سلامت بویژه پزشکان فداکار و خستگی‌ناپذیر گسیل داشته و در اوج ایثار و از خودگذشتگی، جلوه‌هایی شکوهمند در دفاع از سلامت ملت ایران را در حافظه تاریخی مردمان این دیار به ودیعت نهاده است. 
***
مجاهدت‌های جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت روز پزشک تاکید کرد: مجاهدت‌های سفیدپوشان جامعه پزشکی در مبارزه با کرونا جاودانه شد. در بخشی از پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است: از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در کشور عزیزمان ایران، بویژه پس از ابلاغ تاریخی فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در اسفند‌ماه سال ۹۸ مبنی بر تشکیل قرارگاه بهداشتی- درمانی امام رضا‌(ع) بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح با تجربه ارزشمند سال‌های دفاع‌مقدس و بهره‌مندی از روحیه جهادی پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان عزیز، بلادرنگ و بی‌وقفه به ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداخته و تاکنون پذیرای بیش از ۲۰ هزار بیمار بستری و صدها هزار بیمار سرپایی بوده‌اند و به طور مکرر با اعلام نیاز ستاد ملی مبارزه با کرونا، نسبت به استقرار سامانه‌های سیار و نقاهتگاه‌ها در جغرافیایی بسیار دورتر از محل بیمارستان اصلی نقش‌آفرینی کرده‌اند. 
***
شکست آمریکا در سوریه نتیجه حضور دلدادگان انقلاب است
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شکست آمریکا و متحدانش در سوریه به دلیل حضور دلدادگان انقلاب اسلامی در میدان مبارزه با جبهه باطل است.  سردار دریادار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در سومین کنگره بزرگداشت وزرا و شهدای کارمند که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل «دولت اسلامی» یکی از مراحل تحقق پنج‌گانه مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی است و تا این موضوع محقق نشود، نمی‌توان انتظار داشت «جامعه اسلامی» تحقق یابد. جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: درباره شهدا روایت‌های بسیاری از معصومین‌(ع) وجود دارد که بهترین آن در ذیل آیه «ولا تحسبن الذین قتلوا...» است که شیخ طبرسی آن را ذکر کرده است. وی در ادامه گفت: آمریکا در سوریه حاضر می‌شود و با همراهی برخی کشور‌های عربی و سایر متحدان خود عنوان می‌کند باید دولت بشار اسد ساقط شود اما بعد به ناتوانی خود در تحقق آن اذعان می‌کند؛ به عبارت دیگر، شکست آمریکا در سوریه به دلیل حضور دلدادگان انقلاب اسلامی در میدان مبارزه با جبهه باطل است. 
***
سفیر ایران در مسکو:
فصل جدیدی از همکاری‌های فنی و نظامی ایران و روسیه در راه است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار کرد: امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امروز (شنبه) عازم مسکو است. کاظم جلالی درباره اهداف و برنامه‌های سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان به روسیه گفت: ایشان ملاقات‌های مهمی با مقامات ارشد نظامی فدراسیون روسیه از جمله وزیر دفاع این کشور خواهند داشت. وی افزود: رایزنی‌های نظامی در کنار رایزنی‌های برجامی ایران و روسیه در دوره کرونا ادامه دارد. جلالی تصریح کرد: روسیه با رای منفی خود به قطعنامه پیشنهادی اخیر آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نشان داد مخالف اقدامات غیرقانونی و تلاش بی‌مبنای ایالات‌‌متحده از جمله بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت است. وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و روسیه هر روز شتاب بیشتری به خود می‌گیرد. فصل جدیدی از همکاری‌های فنی و نظامی ایران و روسیه در راه است. 
***
نایب‌رئیس مجلس:
به دنبال تقویت مراودات پارلمانی با کشور‌های اسلامی هستیم
نایب‌رئیس اول مجلس در دیدار رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش همه‌جانبه همکاری‌های برادرانه با کشور‌های اسلامی است و مجلس در همین راستا در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی به دنبال تقویت مراودات پارلمانی با کشور‌های اسلامی است. سیدامیر‌حسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس اول مجلس دیروز با ناصر ابوشریف، رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی دیدار کرد. در ابتدای این دیدار، قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به تحولات منطقه درباره عادی‌سازی روابط پیدا و پنهان بعضی حکام کشور‌های عربی گفت: بعضی حکام کشور‌های اسلامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شتاب دارند و این رفتار آنها خیانت به امت اسلامی و آرمان فلسطین است. وی در ادامه با تشریح دشمنی مستمر رژیم اشغالگر قدس با کشور‌های عربی و مسلمان منطقه، تصریح کرد: با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی صلح و ثبات به منطقه باز نخواهد گشت، بلکه آزمندی و مسلمان‌کشی این غده سرطانی در منطقه افزایش خواهد یافت. نایب‌‌رئیس مجلس شورای اسلامی، رفتار مردم، مجلس و دولت ایران در رابطه با مساله فلسطین را سیاسی ندانست و تأکید کرد: دلیل حمایت ما از موضوع فلسطین مساله دینی و اعتدال است. 

Page Generated in 0/0053 sec