printlogo


کد خبر: 223502تاریخ: 1399/6/3 00:00
اخبار

عاملان انتشار آگهی فروش سؤالات کنکور دستگیر شدند
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۳ نفر از عاملان انتشار آگهی کذب فروش سوالات کنکور ۹۹ در فضای مجازی خبر داد. سردار حمید هداوند در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بهره‌گیری از قابلیت‌‌های نرم‌‌افزاری و سخت‌‌افزاری، پروفایلی را در شبکه‌ اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که آگهی فروش سوالات کنکور ۹۹ را منتشر کرده بود. وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پس از بررسی‌‌های کارشناسانه و انجام هماهنگی‌های لازم، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: با بررسی صفحه تلگرامی متهمان و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت‌گرفته توسط کارشناسان این پلیس، مشخص شد این افراد با استفاده از بستر شبکه ‌اجتماعی تلگرام، با ایجاد کانالی جعلی اقدام به انتشار آگهی فروش سوالات کنکور در فضای مجازی با قیمت‌های گزاف کرده‌اند. به گفته سردار هداوند، متهمان پس از دستگیری ابتدا سعی در گمراه کردن و فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس امنیت عمومی تهران لب به سخن گشودند و به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کردند. وی با اشاره به اینکه متهمان برای در اختیار گذاشتن سوالات، مبلغی بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته بودند، تصریح کرد: بدین ترتیب با تکمیل پرونده، متهمان برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شدند.
***
پل‌های عابر پیاده تبدیل  به تونل وحشت شده‌اند
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نصب تابلوهای تبلیغاتی روی پل‌های عابر پیاده این پل‌ها را برای عبور بانوان ناایمن کرده است، گفت: برخی تعبیر تونل وحشت را درباره این پل‌ها به کار می‌برند.
علی اعطا در جلسه دویست‌و‌سی‌‌و‌دوم این شورا با اشاره به نصب تابلوهای تبلیغاتی تعبیه‌شده روی پل‌های عابر پیاده گفت: این پل‌ها با وجود این تابلوهای تبلیغاتی ناایمن شده‌اند.
وی در ادامه افزود: برخی تعبیر تونل وحشت را درباره این پل‌ها به کار می‌برند، چون این پل‌ها امن نیستند و امکان آزار در آنها وجود دارد. سخنگوی شورای شهر خطاب به شهردار تهران گفت: نیاز است شهرداری درباره وضعیت پل و ضوابط حاکم توضیح دهد تا نتیجه‌ای جهت رضایت‌مندی بویژه بانوان داشته باشد.
***
لزوم تعیین وضعیت خدمتی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که سال ۹۸ فارغ‌التحصیل شده و برای شرکت در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال 99 مهلت معرفی دریافت کرده‌اند، باید در اسرع وقت از طریق دفاتر پلیس +10 نسبت به تعیین تکلیف خدمت خود اقدام کنند. سردار تقی مهری در حاشیه مراسم اعزام مشمولان شهریورماه به مراکز آموزش نیروهای مسلح، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاریخ اجرای آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد و دکترا با تعویق مواجه شد که در این راستا سازمان وظیفه عمومی ناجا با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح به منظور کاهش دغدغه مشمولان و خانواده‌های آنان، افزایش مهلت معرفی مشمولان فارغ‌التحصیل سال ۱۳۹۸ را در دستور کار قرار داد و شرایطی را برای تسهیل شرکت در آزمون فراهم کرد که با برگزاری این آزمون‌ها، شرایط اعزام به خدمت این افراد مهیا شده است. 
***
هر جا لازم باشد کلاس‌های حضوری برگزار می‌شود
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، آغاز سال تحصیلی را از ۱۵ شهریور اعلام اما کیفیت سال تحصیلی را به پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت منوط کرده‌ایم. محسن حاجی‌میرزایی افزود: هر جا که اجازه داشته باشیم کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم و هر جا نیاز باشد دانش‌آموزان را تقسیم‌بندی می‌کنیم و جاهایی که امکان برگزاری کلاس‌های حضوری نباشد، در بستر مجازی که فراهم کرده‌ایم، کلاس‌ها ارائه می‌شود. وی ادامه داد: در شرایط متنوع با انتخاب یک روش، امکان پاسخگویی به همه نیازها وجود نداشت، تجربه‌ای داخلی یا جهانی نیز در این زمینه وجود نداشت و راه‌حل انحصاری ارائه نشده بود، بنابراین ناگزیر بودیم از راه‌حل‌های متنوعی از جمله تلویزیون، فضای مجازی و... استفاده کنیم و با راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموزان، ارتباطات را برقرار و آموزش‌ها را ارائه کردیم. 
وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: مدارس کم‌جمعیتی در استان‌های محروم داشتیم که امکان آموزش‌های حضوری وجود داشت و در ۱۱ استان این روش را اجرا کردیم. در برگزاری امتحانات با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها آزمون 2 درس را حضوری و بقیه را به شکل غیرحضوری برگزار کردیم، البته به ‌واسطه اهمیت آن 2 درس در بحث هدایت تحصیلی، آنها را حضوری برگزار کردیم. وی ادامه داد: برگزاری امتحانات حضوری با نظارت همکاران وزارت بهداشت و رعایت کامل پروتکل‌ها انجام شد و مدیران حوزه ستادی آموزش‌وپرورش دائما از حوزه‌های امتحانی بازدید می‌کردند.
***
تجمع مقابل شورای شهر تهران به ‌دلیل بی‌توجهی شهرداری به محرم
جمعی از شهروندان تهرانی به‌دلیل بی‌توجهی شهرداری تهران در فضاسازی محیط شهری متناسب با ماه محرم، مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. به گزارش تسنیم، در پی بی‌توجهی مدیریت شهری نسبت به آماده‌سازی پایتخت در ایام محرم و همچنین تذکرات پی‌درپی، دیروز صبح جمعی از شهروندان تهرانی مقابل ساختمان شورای شهر تهران به‌دلیل عدم توجه مدیریت شهری به ایام محرم تجمع کردند. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی از جمله «ملت امام حسینیم؛ بوی محرم در شهر نمی‌وزد و... نسبت به بی‌توجهی شهرداری تهران در امر فضاسازی محیطی پایتخت در ارتباط با ماه محرم واکنش نشان دادند.

Page Generated in 0/0063 sec