printlogo


کد خبر: 223503تاریخ: 1399/6/3 00:00
واکنش شرکت آب و فاضلاب استان فارس به گزارش «وطن امروز»
چشم بسته شرکت آب و فاضلاب بر مشکلات غیزانیه فارس

گروه اجتماعی: گزارش «وطن امروز» از وضعیت نامناسب آب شرب در شهر بیرم استان فارس، واکنش شرکت آب و فاضلاب استان فارس را در پی داشت. «وطن امروز» ۲۷ مردادماه گزارشی با عنوان «غیزانیه فارس را دریابید» منتشر و در آن از آغاز فعالیت کمپین‌ها برای رسیدگی به مشکل آب و فاضلاب شهر بیرم از توابع شهرستان لارستان خبر داد، حالا شرکت آب و فاضلاب فارس در جوابیه خود بروز مشکل آب شرب در این منطقه را از بیخ و بن تکذیب کرده است. در واقع این شرکت اعلام کرده این شهر هیچ مشکلی  ندارد و همه چیز آرام است! این در حالی است که حتی مسؤولان شهرستان و استان به وجود مشکل آب شرب اذعان کرده و بارها وعده رسیدگی به مشکل را ‌داده‌اند. شرکت آب و فاضلاب فارس گویا چشم بینا برای دیدن مشکلات این منطقه ندارد و اگر با همین دست‌فرمان به وظایف خود عمل کند باید شاهد مشکلات بیشتر در سطح استان باشیم. در زیر جوابیه این شرکت را می‌خوانید.
«در پی انتشار برخی ادعاهای کذب درخصوص وضعیت آب شرب شهر بیرم، مدیر روابط عمومی شرکت آبفای فارس روند آبرسانی به شهروندان شهر بیرم را عادی دانست و وضعیت آب شرب این شهر را از نظر کمی و کیفی مطلوب توصیف نمود. 
در پی انتشار مطالبی خلاف واقع در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، مبنی بر وجود مشکلات کمی و کیفی در آب شرب شهر بیرم، سیدعلی خلیلی، مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان فارس به این موضوع واکنش نشان داد و اظهار داشت: وضعیت کمی و کیفی آب شرب شهر بیرم در وضعیت بسیار خوب و مطلوبی است. وی در همین خصوص تصریح کرد: وضعیت آب شهر بیرم در حال حاضر از محل سه حلقه چاه آب شرب تامین می‌گردد و در تابستان سال جاری که فصل گرما و ماه‌های اوج مصرف آب می‌باشد، تاکنون از نظر کمیت در مضیقه نبوده و با کمبودی در حوزه تأمین آب مواجه نگردیده‌ایم. خلیلی افت فشار آب در برخی مناطق را که ناشی از پیک مصرف روزانه است بسیار طبیعی دانست و اذعان داشت: در شهر گرمسیری بیرم تنها در بعضی از ساعات شبانه‌روز به علت اوج مصرف با افت محدود فشار آب مواجه می‌شویم که این مورد بسیار طبیعی و در دیگر شهرهای استان نیز معمول و قابل پیش‌بینی است. وی ادامه داد: در همین راستا برآنیم تا با بهره‌برداری مجدد از چاه شماره ۴ شهر بیرم که در حال کف‌شکنی می‌باشد، افت فشار آب در برخی از نواحی شهر را مرتفع کنیم. گزارش روابط عمومی شرکت آبفا فارس حاکی است مدیر روابط عمومی این شرکت در ادامه بیان داشت: از نظر تامین کیفی و بهداشتی آب شرب شهر بیرم نیز، شبکه آب شرب شهر با 2 دستگاه کلرزن گازی گندزدایی می‌شود و همچنین به صورت ماهانه، آب چاه‌ها، مخازن و شبکه شهر نمونه‌برداری و توسط آزمایشگاه امور آبفای لارستان مورد آزمایش کیفی قرار می‌گیرد که خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر آلودگی آب این شهر واصل نشده است. همچنین شبکه بهداشت بیرم نیز به صورت ماهانه از آب شرب بیرم نمونه‌برداری و آزمایش انجام می‌دهد و گزارش و نتایج تمام این آزمایش‌ها در اداره آبفای شهر بیرم موجود می‌باشد. بنا بر همین گزارش، سیدعلی خلیلی در بخش دیگری از پاسخ خود با اشاره به وضعیت آب‌شیرین‌کن‌های موجود در این شهر آورده است: در حال حاضر بخش بیرم دارای 3 دستگاه آب‌شیرین‌کن است که 2 دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی و یک دستگاه نیز متعلق به اداره آبفای شهر بیرم می‌باشد که همه این آب‌شیرین‌کن‌ها فعال بوده و در حال بهره‌برداری می‌باشند. وی‌ افزود: از آب‌شیرین‌کن‌های خصوصی یک دستگاه در روستای کریشکی واقع در 5 کیلومتری شهر بیرم با تولید روزانه 60 مترمکعب و یک دستگاه نیز در شهر بیرم با تولید روزانه 120 مترمکعب در حال خدمات‌دهی به مردم شریف بخش بیرم می‌باشند. همچنین آب‌شیرین‌کن اداره آبفای بیرم در روستای بالاده در فاصله 5 کیلومتری از شهر بیرم نصب گردیده است. این آب‌شیرین‌کن روزانه 30 مترمکعب تولید آب دارد که با نرخ آب‌بهای مصوب و با نظارت اداره آبفا، آب شرب شیرین در اختیار شهروندان بیرم و ساکنان روستاهای بخش بیرم قرار می‌دهد».

Page Generated in 0/0165 sec