printlogo


کد خبر: 223508تاریخ: 1399/6/3 00:00
اخبار

با حضور نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات
اعتراضات کارگران هفت‌تپه پایان یافت
دیروز همزمان با برگزارى هفتادمین روز اعتراضات کارگرى شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، جمعى از نمایندگان مجلس از جمله سیدنظام‌‌الدین موسوى و احمد نادرى به همراه هیأتى از دیوان محاسبات کشور عازم شهرستان شوش شدند. این نمایندگان مجلس ابتدا در جمع کارگران معترض شرکت هفت‌تپه مقابل فرماندارى شهرستان شوش حاضر شدند و پاى درد و دل‌هاى آنها نشستند و به بیان برخى جزئیات پیگیرى‌هاى اخیر خود پیرامون حل مشکلات هفت‌‌تپه پرداختند. با وعده خلع ید اسدبیگی و بازگشت به کار کارگران اخراجی و رسیدگی به مابقی مطالبات کارگران از سوى نمایندگان، این اعتراضات بعد از ٧٠ روز، موقتا پایان داده شد. پس از آن، این نمایندگان همراه با بازرسان دیوان محاسبات در شرکت هفت‌تپه حضور پیدا کردند تا از وضعیت شرکت و کارگران آن پس از خصوصى‌سازى شرکت، مطلع شوند و به بررسى حقوقى پرونده واگذارى هفت‌تپه بپردازند. گفتنی است با اوج گرفتن مشکلات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، جمعی از نمایندگان مجلس نزدیک به یک ماه پیش در جمع کارگران حضور پیدا کردند. پس از آن نمایندگان مجلس برای پیگیری مشکلات شرکت و کارگران، 3 جلسه را با حضور نمایندگان دیوان محاسبات و سایر نهادهای مختلف در محل کمیسیون تلفیق برگزار کردند. در ادامه این بررسی‌ها، دیروز نمایندگان مجلس به همراه هیأتى از دیوان محاسبات کشور برای پیگیری تحقق وعده‌های داده‌شده، در جمع کارگران حاضر شدند. 
***
تعیین مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف در صندوق دارا دوم
هیأت‌وزیران در جلسه روز یکشنبه، با توجه به ضرورت واگذاری سهام صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (دارا دوم)، درباره تعیین مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف در صندوق دارا دوم تصمیم‌گیری کرد. به موجب تصمیم دولت، مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف صرفا برای سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (دارا دوم)، قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره‌نویسی صندوق یاد‌شده خواهد بود. 
***
اعلام شرایط برخورداری مشاغل مشارکتی از تسهیلات مالیاتی
 معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای اعلام کرد: تمام صاحبان مشاغل مشارکتی که طی سال ۹۸ شرکای آنها تغییر نکرده است (فارغ از تغییر نسبت شراکت) با رعایت مفاد دستورالعمل صدرالاشاره می‌توانند از تسهیلات مقرر بهره‌مند شوند. این گروه از مودیان در صورت انطباق شرایط خود با شروط تعیین شده در دستورالعمل موصوف، باید در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به پرداخت مالیات مقطوع تعیین‌شده اقدام کنند. بدیهی است برخورداری از تسهیلات تبصره ماده «۱۰۰» قانون فوق‌الذکر منوط به آن است که مجموع درآمد ابرازی حاصل از فروش کالا یا ارائه خدمت صاحبان مشاغل مشارکتی، حداکثر تا سقف 9 میلیارد و نهصد میلیون ریال (۹,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال باشد. 
***
خرید گندم از 8 میلیون تن گذشت
مشاور فرهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید گندم در کشور به 8 میلیون و 92 هزار تن رسید که ارزش آن بیش از 20 هزار و 296 میلیارد تومان است. سیدمحمد‌تقی طباطبایی همچنین افزود: تاکنون 18 هزار و 291 میلیارد تومان، معادل 91 درصد به گندم‌کاران کشور پرداخت شده است. طباطبایی بیان داشت: مقدار خرید امسال نسبت به سال گذشته در همین زمان 8‌درصد بیشتر بوده است. وی مقدار خرید دانه‌‌ روغنی کلزا را 264 هزار تن به ارزش 1181 میلیارد تومان اعلام و اظهار داشت که 100 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است.  
***
بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره بخشش وجه التزام
بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای، بخشنامه‌ قبلی خود مبتنی بر ابطال «منحصر دانستن بخشش وجه التزام صرفا به میزان ۶ درصد» را اصلاح و این بند را از زمان تصویب ابطال کرد. بر این اساس بند «1» بخشنامه شماره 97213216 بانک مرکزی که اشعار می‌داشت: «عبارت جریمه در حکم قانونی صدرالاشاره اطلاق بر مازاد/ مابه‌التفاوت نرخ وجه التزام تأخیر تأدیـه دیـن بـا نـرخ سـود قرارداد (بر اساس مقررات فعلی به میزان ٦ درصد) دارد» از زمان تصویب توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد. 
***
مهلت اظهارنامه مالیاتی خریداران سکه در سال 97 تا شهریور تمدید شد
 معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: تمام اشخاص حقیقی که سال 97 اقدام به خرید و تحویل حداکثر 200 قطعه سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کرده، لیکن نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی (حداکثر تا یکم تیرماه 1398) اقدام نکرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده «100» قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه مورخ 31 تیرماه 1394 تعیین شده در دستورالعمل شماره 200/98/507 مورخ 12/3/1398 بوده و این مالیات برابر مقررات قطعی است. محمد مسیحی اضافه کرد: چنانچه اشخاص مورد اشاره تاکنون مالیات مقطوع تعیین شده را پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ 31/6/1399 با مراجعه به میز خدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جریمه‌های مالیاتی با رعایت مقررات مربوط بهره‌مند شوند. وی تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت بدهی قطعی شده در مهلت تعیین‌شده، در اجرای مقررات فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم، نسبت به وصول بدهی مالیاتی قطعی شده و جریمه‌های مترتب از طریق عملیات اجرایی اقدام خواهد شد.

Page Generated in 0/0144 sec