printlogo


کد خبر: 223529تاریخ: 1399/6/4 00:00
اخبار

مسؤولیت تغییر داور داربی با فدراسیون است
کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: اتفاقی که در تغییر داور دیدار استقلال - پرسپولیس رخ داد، فشار روی داور را بیش از حد می‌کند و مسؤولیت این اتفاق با فدراسیون فوتبال است. نوید مظفری در گفت‌وگو با مهر درباره حواشی ایجاد‌شده پیرامون انتخاب داور داربی که در نهایت منجر به انتخاب پیام حیدری شد، گفت: می‌شد انتخاب داور با حاشیه کمتری عملی شود. الان هر داوری بخواهد داربی را سوت بزند، فشار بیش از حدی روی او خواهد بود. در شرایط عادی حاشیه برای داوران کم نیست و الان با این اتفاق، باید شاهد بیشتر شدن حاشیه‌ها باشیم. کارشناس داوری با اشاره به مشکلات ایجاد‌شده بین دپارتمان و کمیته داوران فدراسیون فوتبال، تصریح کرد: هر کدام از این 2 بخش می‌خواهد بگوید من تصمیم‌گیرنده و رئیس هستم. دپارتمان داوری نمی‌تواند تصمیمی را وتو کند و صرفا عامل اجرایی است. اگر طبق اساسنامه فیفا عمل کرده بودیم، الان این 2 بخش مقابل هم نبودند. مظفری یادآور شد: کمیته داوران درباره انتخاب داور تصمیم‌گیرنده است اما فدراسیون فوتبال مرجع بالادستی کمیته است و این حق را دارد که تصمیم جدیدی بگیرد. مسؤولیت این اتفاق هم با خود فدراسیون فوتبال است. کارشناس داوری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پیام حیدری می‌تواند از پس قضاوت دیدار داربی بربیاید؟ گفت: الان زمان این حرف‌ها نیست. فقط باید برای حیدری آرزوی موفقیت و از وی حمایت کنیم. 
***
کری‌خوانی کشتی‌گیر آمریکایی برای هت‌تریک در شکست حسن یزدانی
دیوید تیلور، حریف آمریکایی حسن یزدانی که تاکنون 2 مرتبه موفق به شکست یزدانی شده، بار دیگر وی را به مبارزه طلبید. به گزارش ایسنا، دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهانی ۲۰۱۸ که تاکنون 2 مرتبه و در جریان رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و جام ‌جهانی کرمانشاه، موفق به شکست حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک شده است، بار دیگر از آمادگی خود برای تحمیل سومین شکست به یزدانی خبر داد. تیلور در صفحه اینستاگرام خود با قرار دادن فیلم پیروزی‌اش مقابل حسن یزدانی در جریان رقابت‌های جهانی مجارستان نوشت: چه کسی برای راند سوم آماده است؟ زیر این پست تعداد زیادی از ایرانی‌ها پاسخ او را داده و تاکید کرده‌اند یزدانی این بار انتقام 2 شکست قبلی را خواهد گرفت. تیلور به دلیل مصدومیت حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ را از دست داد تا یزدانی کار راحت‌تری برای ایستادن بر سکوی نخست جهان داشته باشد. کشتی‌گیر آمریکایی حالا با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت و با انگیزه بالا در پی کسب موفقیت در المپیک توکیو است و تاکنون چند مرتبه برای حسن یزدانی، چهره شاخص کشتی ایران کری‌خوانده است. 
***
هزینه اسکان تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا رایگان شد
با اعلام دبیر‌کل کنفدراسیون فوتبال آسیا، هزینه اسکان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا رایگان است. به گزارش روزنامه «الریاضیه» عربستان، «داتو ویندزور جان» دبیر‌کل کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: AFC هزینه هتل تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را پرداخت کرده و اسکان تیم‌ها رایگان است. به گفته ویندزور جان، هر هتل برای هر باشگاه خصوصی است و هیچ میهمانی حق حضور در آن هتل را ندارد. 
علاوه بر این، یک تیم پزشکی از AFC در هر هتل حضور دارد تا اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را زیر نظر داشته باشد. لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره، از ۲۴ شهریور آغاز می‌شود.
 بدون‌شک با توجه به مشکلات مالی باشگاه‌های ایرانی، پرداخت هزینه اسکان آنها از سوی AFC می‌تواند خبر خوبی برای نمایندگان کشورمان باشد. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو 4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا هستند. 

Page Generated in 0/0181 sec