printlogo


کد خبر: 223534تاریخ: 1399/6/4 00:00
مأموریت ناممکن آقای مدیر‌کل

محمدحسین مهدوی‌زادگان: درست در حالی که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درخواست غیرقانونی خود مبنی بر فعالسازی مکانیسم ماشه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است، رافائل گروسی، مدیر‌کل آرژانتینی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر کرده است تا نکات یا به قول خود هشدارهایی را به کشورمان درباره برجام و آنچه راستی‌آزمایی آژانس می‌خواند، گوشزد کند. 

گروسی پس از مرگ مشکوک «یوکیو آمانو» و با لابی مستقیم واشنگتن و حمایت پشت‌پرده نتانیاهو به عنوان مدیر‌کل آژانس انتخاب شد. اولین دستپخت گروسی، پذیرش ادعاهای کذب صهیونیست‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز و محدود‌شده کشورمان بود. گروسی این ادعاهای پوچ را به ‌مثابه اسناد حقوقی معتبر(!) به اعضای آژانس ارائه کرد تا بتواند نقشی در تکمیل قطعات پازل فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران ایفا کند. ژانویه 2020‌، گروسی گام دوم علیه کشورمان را بلندتر برداشت! او خود بانی تنظیم پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی تروئیکای اروپا علیه ایران شد و این قطعنامه سیاسی را به عنوان یک ابزار فشار در اختیار اربابان آمریکایی و صهیونیست خود گذاشت. اکنون گروسی قصد دارد گام سوم مدنظر ترامپ و نتانیاهو را بردارد! بسیار مضحک است که گماشته کاخ سفید در آژانس را به عنوان شخصیتی حقوقی و مستقل مورد پذیرش و استقبال قرار دهیم! ماموریت گروسی ماهیگیری از آب گل‌آلودی است که ترامپ و همراهانش در شورای امنیت سازمان ملل متحد درست کرده‌اند. او در این سفر درخواست بازرسی از اماکن نظامی کشورمان توسط بازرسان- بخوانید جاسوسان آژانس- را ارائه خواهد داد؛ آن هم با ابزار تهدید و قطعنامه و حتی خط ‌و‌ نشان کشیدن درباره ارسال پرونده ایران به شورای امنیت!
گروسی شخصیت حقیقی متفاوتی نسبت به پمپئو ندارد. این دو، یک روح در 2 کالبد هستند اما گروسی عنوان طول و دراز مدیر‌کل آژانس را نیز با خود یدک کشیده و به تهران آورده است. 
بدیهی است گروسی آرزوی دستیابی جاسوسان آژانس به اماکن نظامی و حساس کشورمان- که خط قرمز امنیتی ایران محسوب می‌شود- را در تهران جا خواهد گذاشت، حتی اگر با همان چهره عبوس و لحن زننده‌اش، زبان در دهان چرخانده و ما را تهدید کند. 
پاسخ نظام و ملت ایران به گروسی و فرماندهانی که سرباز بی‌اراده خود را به تهران فرستاده‌اند مشخص است! با این حال امیدواریم او این پاسخ محکم را از لسان مقامات سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز بشنود. مدیر‌کل آژانس امروز بابت تبدیل کردن آژانس به بنگاه معاملات سیاسی واشنگتن در نظام بین‌الملل، به میلیاردها انسان که سودای استقلال نهادهای بین‌المللی را پس از پایان جنگ دوم جهانی در سر می‌پروراندند، بدهکار است. با این حال وی بدهی‌های خاصی نیز به مردم صبور و غیور کشورمان دارد. لیست بلند‌بالای این بدهی‌ها که تازه‌ترین آنها تصویب آخرین قطعنامه ضدایرانی آژانس است، باید به دور از هرگونه تشریفات و تعارفات به سمع و نظر وی رسانده شود. دیگر زمان آن رسیده است تکلیف ایران با گروسی، صاحبان و همپالکی‌های وی مشخص شود.

Page Generated in 0/0067 sec