printlogo


کد خبر: 223550تاریخ: 1399/6/4 00:00
اخبار

افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از مرداد
رئیس سازمان بهزیستی جزئیات افزایش مستمری مددجویان و مستمری‌بگیران این سازمان از مردادماه را اعلام کرد. وحید قبادی‌دانا در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در هفته دولت مبلغ مستمری پرداختی برای مددجویان سازمان بهزیستی از محل هدفمندی یارانه‌ها در ماه مرداد با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به قبل در کارت بانکی مددجویان شارژ شد. وی افزود: بر این اساس، مبلغ دریافتی‌ خانوار یک‌نفره از محل هدفمندی یارانه‌ها به عنوان مستمری از ۱۰۸ به ۱۲۵ هزار تومان، خانوار 2 نفره از ۲۱۵ به ۲۴۸ هزار تومان، خانوار 3 نفره از ۲۸۹ به ۳۳۲ هزار تومان، خانوار 4 نفره از ۳۸۴ به ۴۴۲ هزار تومان و خانوار 5 نفره از ۴۱۶ به ۴۷۹ هزار تومان افزایش یافت و این مبلغ برای مردادماه در کارت بانکی آنها شارژ شد. رئیس سازمان بهزیستی گفت: همچنین از محل اعتبارات سازمان بهزیستی هم مبالغی ماهانه به مددجویان اختصاص می‌یابد. 
***
اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال ۹۲ که طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، از ۸ به ۴۲ درصد افزایش یافته است. محسن حاجی‌میرزایی گفت: توسعه ارتباطات روزانه و ارتباط چهره به چهره ظرفیت بالایی است که در کاهش اعتیاد بین دانش‌آموزان مؤثر است و بیش از ۴۰ میلیون نفر از افراد جامعه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته‌اند. وزیر آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: به همان میزانی که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش‌آموزان هم مهم است و تلاش داریم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور اجرا کنیم. 
***
آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی برای سال تحصیلی جدید از 15 شهریور
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌و‌پرورش از آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی برای سال تحصیلی جدید از 15 شهریور جاری خبر داد. به گزارش فارس، رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، طبق قرارمان زمان بازگشایی مدارس 15 شهریور است؛ البته بازگشایی مدارس به معنای بازکردن درهای مدارس به صورت فیزیکی نیست، بلکه تداوم جریان آموزش‌و‌پرورش مطرح است و با هماهنگی ستاد کرونا، دانش‌آموزان سال تحصیلی را بدون هیچ مشکلی آغاز می‌کنند. وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا، وضعیت سفید، زرد و قرمز در مناطق پیش‌بینی شده و آموزش بر همین اساس است. در مناطق سفید، جایی که جمعیت دانش‌آموزی کم است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌های درس به صورت حضوری است. در مناطق زرد، آموزش به صورت ترکیبی است، یعنی هم بر بستر فضای مجازی خواهد بود و هم دانش‌آموزان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا می‌کنند و در وضعیت قرمز نیز فقط بر بستر فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی است. حکیم‌زاده به آموزش‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: یکی از فرصت‌هایی که در شرایط کرونا فراهم شده، آموزش‌های تلویزیونی است که در سال تحصیلی گذشته، بخوبی انجام شد و خوشبختانه با توافق صداوسیما، از 15 شهریور مجددا آموزش‌های تلویزیونی را خواهیم داشت. 
***
استقبال مردم  از طرح روضه‌های محله‌ای
کرونا امسال باعث شد مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در اماکن سر‌پوشیده اجرا نشود و فضاهای باز و بوستان‌ها به محلی برای عزاداری عزاداران حسینی تبدیل شود. در همین ارتباط، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روضه‌های خانگی و محله‌ای که توسط برخی مداحان برگزار می‌شود، چهره محله‌ها را تغییر داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جلالی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: در سراسر کشور بیش از ۲۰ هزار هیأت که در سامانه‌های ما ثبت‌نام کرده‌اند، در این ایام مشغول عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام هستند. معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اکثر هیأت‌ها همان‌طور که تصاویر خوبی از آنها در فضای مجازی منتشر شده است، بخوبی در این چند شب پروتکل‌ها و موارد بهداشتی را رعایت کرده‌اند و امیدوارم این روند تا پایان عزاداری‌ها ادامه داشته باشد. به گفته حجت‌الاسلام جلالی، مردم می‌توانند از طریق سامانه پیامکی که پیش از این اعلام شده است، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی هیئات را گزارش دهند. معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی درباره طرح روضه‌های خانگی گفت: روضه‌های خانگی و محله‌ای که توسط برخی مداحان برگزار می‌شود، چهره محله‌ها را تغییر داده و با استقبال مردم مواجه شده‌است. حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی خاطرنشان کرد: همچنین اداره کل استان البرز سازمان تبلیغات نیز در ابتکاری جالب اقدام به اعزام طلاب و ستایشگران به کوچه‌ها و محلات کرده که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. 

Page Generated in 0/0111 sec