printlogo


کد خبر: 223557تاریخ: 1399/6/4 00:00
اخبار

کمترین میزان رضایت فعالان اقتصادی مربوط به بانک مرکزی است
مرکز پژوهش‌های اتاق ایران در گزارشی اعلام کرد ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال 98 نشان‌دهنده افزایش رضایت فعالان اقتصادی از عملکرد این دستگاه‌هاست و امتیاز مربوط 20/5 درصد در سال 98، بیشتر از سال 97 بوده و به 47/4 درصد رسیده است. امتیاز یک در این شاخص به معنای رضایت کامل و امتیاز 10 به معنای نارضایتی مطلق است. در سال 98 فعالان اقتصادی بیشترین میزان رضایت را از سازمان‌های بهزیستی کشور، ملی استاندارد ایران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده‌اند. کمترین میزان رضایت هم از بانک مرکزی، شهرداری‌ها و سازمان تامین اجتماعی اعلام شده است. همچنین در بین 44 دستگاه اجرایی، بیشترین ارتباط کاری با فعالان اقتصادی مربوط به 3 دستگاه بانک‌های دولتی، سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت و کمترین ارتباط کاری با سازمان انرژی اتمی، مرکز آمار ایران و سازمان بهزیستی بوده است. یافته‌ها نشان می‌دهد فعالان اقتصادی در 3 استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد بیشترین میزان رضایت را از دستگاه‌های اجرایی داشته و در 3 استان تهران، خراسان شمالی و اصفهان کمترین میزان رضایت فعالان اقتصادی از دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است. میزان رضایت فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مقایسه با رضایت فعالان اقتصادی در بخش‌های خدمات و صنعت بهتر ارزیابی شده است. 
***
تأیید وضعیت مالی جاماندگان سهام عدالت توسط کمیته امداد
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت فعلی طرح جاماندگان سهام عدالت گفت: طرح مجلس برای تعیین‌تکلیف جاماندگان سهام عدالت در صحن مجلس رای آورد و کلیات آن در کمیسیون اقتصاد در حال بررسی است و تا حدودی دولت نیز در این مورد قانع شده است. سید‌غنی نظری‌خانقاه در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به گروه‌هایی که در چارچوب جاماندگان قرار می‌گیرند، گفت: افراد جامانده آنهایی هستند که جزو 6 دهک پایین جامعه قرار دارند. درباره روستاییان، عشایر و کارگران مقرر شد هر کسی که کمیته امداد وضعیت مالی‌اش را تایید کند که جزو دهک‌های کم‌درآمد جامعه است، سهام عدالت به آن فرد تعلق می‌گیرد. کارگران ساختمانی، مدد‌جویان کمیته امداد، روستاییان و عشایر به اضافه افراد تحت پوشش بهزیستی و رزمندگان موثر 5 گروهی هستند که ما اصرار داریم به آنها سهام عدالت تعلق بگیرد. عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی درباره منابع در نظر گرفته شده برای جاماندگان گفت: در زمان واگذاری این سهام، دولت سهام را با نیمی از ارزش به مردم واگذار کرد و در واقع بخش زیادی از سهام در قالب 500 هزار تومان واگذار شد (در حالی که سهام در قالب یک میلیونی در نظر گرفته شده بود). ما می‌گوییم منبع همان سهام باقی مانده است. دولت در واقع 52 درصد از کل سهام را به مردم واگذار کرد و همچنان 48 درصد باقیمانده را در اختیار دارد. 
***
کاهش زمان صدور مجوزهای صنفی
بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، کاهش 50 روزه‌ فرآیند صدور مجوزهای صنفی در فاصله زمانی تیرماه 1398 تا تیرماه 1399 (از 58 روز به 8 روز)، راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز، کاهش 69 روزه فرآیند شروع کسب‌و‌کار (از 5/72 روز به 3 روز) و اتخاذ تصمیم برای رفع انحصار از مجوزهای سردفتری، کارگزاری بورس، داروخانه و وکالت، با تصویب هیأت مقررات‌زدایی از جمله اقدامات انجام‌ شده در بهبود محیط کسب‌و‌کار بوده است. 
***
اعلام شروط پرداخت  وام ۲۵۰ میلیونی مسکن
مدیر امور اعتباری بانک مسکن اظهار کرد: در بخش پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، بانک مسکن سال گذشته قرارداد عاملیت با وزارت راه‌و‌شهرسازی امضا و همکاری گسترده‌ای را آغاز کرد، در همین راستا این همکاری در قالب دومین قرارداد در سال جاری نیز استمرار پیدا کرد. محمد‌حسن علمداری ادامه داد: در جریان انعقاد این قرارداد این قول به وزارت راه‌و‌‌شهرسازی داده شده است که در صورت وجود منابع در چارچوب سیاست‌های اعتباری بانک مسکن امسال و همچنین در صورت وجود درخواست سازنده حرفه‌ای، تا سقف 250‌میلیون تومان تسهیلات نوسازی پرداخت کند. وی با اشاره به کارنامه یک سال اخیر تسهیلات پرداختی به پروژه‌های ساخت‌وساز در بافت فرسوده، گفت: از ابتدای سال گذشته تا 15 مردادماه امسال، تعداد 13 هزار و 339 فقره تسهیلات به‌ ارزش 027/8 میلیارد ریال به مرحله امضای قرارداد رسیده است. از کل تسهیلات امضاشده، رقمی معادل 152/2 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک و رقمی بالغ بر 854/5 میلیارد ریال از محل قرارداد عاملیت تأمین شده است. علمداری ارزش کل تسهیلات پرداخت‌شده در بازه زمانی مذکور را معادل 619/5 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پیشرفت حداقل 20 درصدی پروژه ساختمانی، نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق بانکی از شرایط دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان است. 

Page Generated in 0/0060 sec