printlogo


کد خبر: 223560تاریخ: 1399/6/4 00:00
اخبار

مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به‌ صورت عمومی برگزار نمی‌شود
دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم عزاداری امسال در حسینیه امام خمینی(ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری محضر رهبر انقلاب اسلامی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. 
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسمه تعالی
ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، به اطلاع می‌رساند مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) امسال به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضوابط اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری محضر رهبر حکیم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. 
امید است به برکت عرض ارادت و عزاداری‌های خالصانه همه ارادتمندان اهل‌بیت علیهم‌السلام بویژه ملت حسینی ایران، دفع بلا و بیماری نزدیک‌تر شود؛ ان‌شاءالله. 
***
هلاکت اعضای یک تیم تروریستی در منطقه عمومی ماکو
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان قرارگاه حمزه با یک تیم تروریستی ضدانقلاب در منطقه عمومی ماکو و انهدام این تیم تروریستی خبر داد. بنا بر اعلام سپاه‌نیوز، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه گذشته (یکشنبه دوم تیرماه) یک تیم تروریستی ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی که قصد نفوذ به عمق خاک کشورمان را داشت، در منطقه عمومی ماکو در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) قرار گرفت. بنا بر این گزارش، در درگیری میان این تیم تروریستی با رزمندگان دلاور قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، هر ۳ عضو این تیم تروریستی به هلاکت رسیدند. 
***
تلاش آمریکا برای استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ موفقیت‌آمیز نخواهد بود
وزیر خارجه روسیه در نشستی گفت تلاش آمریکا برای استفاده از قطعنامه۲۲۳۱ برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران موفقیت‌آمیز نخواهد بود. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، سرگئی لاوروف روز یکشنبه در نشستی در مسکو به نام نشست جوانان گفت: متاسفانه آمریکا با بستن درها از توافق هسته‌ای خارج شد. اکنون این موضوع موجب ایجاد بحران در شورای امنیت سازمان ملل می‌شود اما ما بر این بحران غلبه خواهیم کرد.
لاوروف در ادامه گفت: تلاش‌ها برای استفاده غیرقانونی از قطعنامه‌ای (۲۲۳۱) که آمریکا خودش از آن تخطی کرده است، موفقیت‌آمیز نخواهد بود. بر اساس این گزارش، اظهارات لاوروف در پی این مطرح می‌شود که آمریکا در پی عدم تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه کرده بود، اعلام کرد روند فعال کردن مکانیسم بازگرداندن تحریم‌ها در توافق هسته‌ای را آغاز کرده و خواستار بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است. 
وزیر خارجه روسیه پیش از این نیز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ گفته بود تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ممکن است موجب به بار آمدن یک رسوایی جدی در شورای امنیت شده و در نهایت اعتبار آن را تضعیف کند. لاوروف در این گفت‌وگو معتقد بود آمریکا تلاش خواهد کرد تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بازگرداند. 
وی همچنین گفت: ما در حال همکاری با شرکای آمریکایی‌مان و دیگر اعضای شورای امنیت در نیویورک و پایتخت‌ها هستیم. می‌دانیم اکثریت ملت‌ها می‌دانند این اقدام نادرست است و بازده معکوس دارد. در هر صورت هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت اما ممکن است در نهایت به یک رسوایی جدی و شکاف در شورای امنیت بینجامد و در آخر نیز اعتبار آن (شورای امنیت) را تضعیف کند. 
***
مادورو:
تجربه‌ ایرانیان کمک می‌کند ظرفیت‌های مدیریتی‌مان را تقویت کنیم
رئیس‌جمهور ونزوئلا از جمهوری اسلامی ایران بابت غلبه بر تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه این کشور تشکر کرد.
 به گزارش ایسنا، رویترز نوشت: نیکلاس مادورو روز یکشنبه در پخش زنده تلویزیونی در رابطه با ارسال نفت از ایران به ونزوئلا گفت: ما به یکدیگر کمک می‌کنیم. از نظر من تجربه‌های ایرانیان به ما کمک می‌کند ظرفیت‌های مدیریتی‌مان را تقویت کنیم. مادورو همچنین در ادامه سخنان خود از جمهوری اسلامی ایران بابت کمک به این کشور برای غلبه بر تحریم‌های نفتی آمریکا قدردانی کرد. 
***
قالیباف: اگر شهید سلیمانی نبود داعش به قلب اروپا می‌رسید
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر سوییس با اشاره به اینکه اگر شهید سلیمانی نبود، داعش به قلب اروپا می‌رسید، گفت: امروز ترامپ متوجه شده فشارهای حداکثری علیه ایران نتیجه‌ای نداشته و در ماه‌های پیش رو و سال آینده، وضعیت اقتصادی ایران به مراتب بهتر خواهد شد. 
محمدباقر قالیباف در پاسخ به سوال سفیر سوییس با بیان اینکه در ایران دموکراسی واقعی حاکم است، تصریح کرد: در انتخابات‌ها، مردم ایران هستند که تصمیم می‌گیرند چه مسیری را پیش ببرند.

Page Generated in 0/0223 sec