printlogo


کد خبر: 223597تاریخ: 1399/6/5 00:00
اخبار

تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزاداری
حساب توئیتری پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از تقدیر رهبر حکیم انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزاداری خبر داد. 
به گزارش «وطن امروز»، حساب توئیتری پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از تقدیر رهبر معظم انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزاداری خبر داد. 
متن این توئیت به شرح زیر است:
«از برگزار‌کنندگان و منبری‌های محترم و مداحان محترم مجالس عزاداری محرم که تا امروز بحمدالله اکثر آنها توصیه‌های ستاد ملی کرونا را مراعات کرده‌اند تشکر می‌کنم. حالا شاید برخی در گوشه‌کنار باشند که رعایت نکرده باشند که به آنها هم توصیه و تأکید می‌کنم که این جهات سلامت را مراعات کنند».
***
اولیانوف:
تلاش آمریکا برای به‌کارگیری اسنپ‌بک به شورای امنیت آسیب می‌زند
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نسبت به عواقب به‌کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها علیه ایران توسط آمریکا هشدار داد.به گزارش «ایسنا»، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره تصمیم آمریکا برای به‌کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها در صفحه توئیترش نوشت: تلاش‌های آمریکا برای فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها (اسنپ‌بک) می‌تواند به شورای امنیت سازمان ملل آسیب برساند که از جمله آنها در زمینه تحریم‌هاست. اولیانوف ادامه داد: تاکنون، تحریم‌های سازمان ملل گاهی کامل اجرا نشده‌اند اما اعتبارشان زیر سوال نرفته است. اسنپ‌بک می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. آیا این چیزی است که آمریکا می‌خواهد آن را به دست آورد؟ ما نمی‌خواهیم. اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که تلاش‌های دولت آمریکا برای جلب حمایت حداکثری از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شد. 
تنها جمهوری دومینیکن و خود آمریکا به تصویب این پیش‌نویس رای مثبت دادند و این قطعنامه با ۲ رای مخالف چین و روسیه و ۱۱ رای ممتنع تصویب نشد. 
دولت آمریکا به‌‌رغم خروجش از توافق هسته‌ای اکنون مدعی است می‌تواند از مکانیسم بازگردانی تحریم‌ها برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استفاده کند. حق استفاده از این مکانیسم تنها در توافق هسته‌ای و برای اعضای مشارکت‌کننده در برجام محفوظ است.
***
وزیر دفاع در گفت‌وگو با اسپوتنیک:
همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه مبتنی بر اعتماد متقابل است
وزیر دفاع جمهوری اسلامی همکاری‌های دفاعی ایران و فدراسیون روسیه را مبتنی بر اعتماد متقابل و در چارچوب ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی عنوان کرد. 
به گزارش «وطن امروز» به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای بازدید از ششمین نمایشگاه بین‌المللی نظامی- فنی روسیه و به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر کرده، در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک توافقنامه همکاری‌های نظامی- فنی بین ۲ کشور را دارای ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری دو‌جانبه دانست.در بخشی از این مصاحبه آمده است: همکاری‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مبتنی بر اعتماد متقابل و هم‌افزایی در چارچوب ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی که امروز اشغالگری و یکجانبه‌گرایی به عنوان تهدیدهای اصلی آن به شمار می‌روند و نهایتا منافع مشترک و متقابل پایه‌گذاری شده و روند خوبی را در دهه‌های اخیر بویژه در یک دهه گذشته طی کرده است. همکاری در حوزه صنعت دفاعی یکی از ابعاد این همکاری بوده که با تحمیل تحریم‌های ظالمانه شورای امنیت تا قبل از برجام و ادامه بخشی از محدودیت‌ها به‌رغم توافق برجام، محدودیت‌هایی را در این زمینه ایجاد کرد. البته ما بیکار ننشسته و برای تامین نیازهای نیروهای مسلح خودمان کارهای تحقیقاتی را توسعه دادیم که نمونه آن در حوزه پدافند هوایی بود و پس از ایجاد موانعی در انتقال سامانه‌های اس 300 به کشور، توسعه سامانه‌های پدافند هوایی را در اولویت قرار دادیم و امروز در همه سطوح اعم از ارتفاع پایین، متوسط و برد بلند دارای سامانه‌های قابل اعتمادی هستیم و به نقطه بسیار خوبی رسیده‌ایم و البته این راه همچنان ادامه دارد. توافقنامه همکاری‌های نظامی- فنی بین 2 کشور ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری دوجانبه ایجاد کرده که خرید تجهیزات یکی از آنهاست و به دنبال فعال کردن همه محورهای توافق هستیم. 
***
سیدرسول موسوی:
هیچ راهکار نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد
مدیر بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه کشورمان خروج نظامیان خارجی از افغانستان را راهکاری برای تامین صلح در افغانستان مطرح کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، سیدرسول موسوی، مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به بخشی از اظهاراتش در کنفرانس ویدئویی مقامات ارشد آسیای مرکزی که در ۲۵ آگوست ۲۰۲۰ برگزار شد، اشاره کرد و نوشت: هیچ راهکار نظامی برای مشکل افغانستان وجود ندارد. بنابراین، ما خروج مسؤولانه نظامیان خارجی را به عنوان گامی ضروری به سوی صلح در نظر داریم. 

Page Generated in 0/0064 sec