printlogo


کد خبر: 223615تاریخ: 1399/6/5 00:00
اخبار

واگذاری سالانه ۱۱۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی
مدیرکل دفتر مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور از واگذاری سالانه ۱۱هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خبر داد. به گزارش ایسنا، مهندس علی ربوبی تسهیل در احداث و خرید ۸۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت یازدهم، پیگیری عملیات احداث ۴۵ هزار واحد مسکونی در دست احداث و اجرای طرح کمک به تامین مسکن 14300 خانوار دارای حداقل 2 عضو معلول با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه‌و‌شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام را از جمله اقدامات انجام‌شده در دولت فعلی عنوان کرد. وی همچنین اجرای طرح کمک به تامین مسکن ۲۰ هزار خانوار روستایی تحت پوشش با مشارکت بنیاد مسکن، آغاز طرح کمک به تامین مسکن ۱۰۰۰ خانوار دارای ایتام با مشارکت بنیاد مسکن، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه و آغاز طرح کمک به تامین مسکن ۱۵۰۰ خانوار تحت پوشش جزو 3 دهک آخر درآمدی با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را از دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه مسکن مددجویان بهزیستی دانست. 
***
هشدار پلیس آگاهی درباره سرمایه‌گذاری در شرکت‌های هرمی
رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا درباره سرمایه‌گذاری در شرکت‌های هرمی هشدار داد و گفت: اینگونه شرکت‌ها مجوزی برای فعالیت ندارند و نباید به آنها اعتماد کرد. به گزارش ایسنا، سرهنگ شهاب امینی اظهار کرد: شرکت‌های هرمی همیشه فعالیت خود را یک نوع تجارت قانونی و مشروع معرفی کرده‌اند و معمولا دلیل مخالفت‌ها با فعالیت خود را صرفا عدم پرداخت مالیات اعلام می‌کنند. وی افزود: برخی اوقات‌ گردانندگان شرکت‌های هرمی برای رسیدن به اهداف شیادانه خود، افراد فریب‌خورده را به محل‌هایی مانند باغ‌ها و ویلاهای خارج شهر دعوت می‌کنند و تا زمانی که فرد مورد‌نظر خواسته‌های مالی آنان را برآورده نکند، اجازه خروج به او را نمی‌دهند. امینی همچنین از هموطنان خواست از هر نوع فعالیت اقتصادی که متولیان آن ادعای درآمدی غیر‌عادی، بویژه در مدت زمانی کوتاه را دارند، دوری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند. 
***
۲۰۰۰ تهرانی در معرض خطر «شن‌چاله‌ها»ی منطقه ۱۸
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خواستار رفع مشکلات ابرچاله‌های منطقه ۱۸ شد و گفت: در ایام پربارش اگر آب در «شن‌چاله» بیفتد بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت اطراف آن در خطر جدی قرار می‌گیرند. به گزارش ایسنا، مجید فراهانی دیروز پس از استماع گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۸ با بیان اینکه از مهم‌ترین مشکلات این منطقه بر اساس ابر‌چالش‌ها، مساله دست‌فروشان بوده و دلیل آن میزان بالای بیکاری در این منطقه است، گفت: مساله این است که بیکاری در این منطقه از بالاترین نرخ برخوردار است. فراهانی با تاکید بر اینکه امیدواریم با گسترش روز بازارها در منطقه مشکل دست‌فروشان حل شود، تصریح کرد: دیگر چالش مهم منطقه که می‌تواند تهدید امنیتی داشته باشد مساله ابرچاله‌هاست که در ایام پربارش اگر آب در «شن‌چاله» بیفتد بیش از ۲۰۰۰ نفر از جمعیت اطراف آن در خطر جدی قرار می‌گیرند، بنابراین افزایش ایمنی باید در دستور کار باشد و قبل از آغاز فصل بارش باید تدابیر لازم اندیشیده شود. 
***
امکان خرید اعتباری برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی فراهم شد
مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از این پس می‌توانند بسیاری از خریدهای خود را به صورت اعتباری اقساطی انجام دهند. به گزارش مهر، محمد‌محسن صدر، مدیرعامل یکی از شرکت‌های زیر‌مجموعه تأمین‌‌اجتماعی با بیان این خبر افزود: مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد، تنها با ارائه کارت ملی نسبت به خرید غیرنقدی اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند. صدر افزود: برای دریافت این خدمت که گشایشی را در زندگی مستمری‌بگیران ایجاد خواهد کرد کافی است بازنشستگان با مراجعه به سایت  CLUB.TAMIN.IR ثبت‌نام و علاقه‌مندی خود را اعلام کنند. وی افزود: بر اساس این طرح، بازنشستگان محترم سازمان تأمین‌اجتماعی معادل ۲۰ درصد خالص دریافتی خود را به صورت اعتبار ماهانه و ۱۲ برابر آن، اعتبار سالانه دریافت می‌کنند و پس از خرید به مرور در ماه‌های آتی به صورت اقساط از حقوق‌شان کسر خواهد شد. 

Page Generated in 0/0135 sec