printlogo


کد خبر: 223633تاریخ: 1399/6/6 00:00
بازی جدید صهیونیست‌ها با امارات
اسرائیل: با فروش یک پیچ «اف‌35‌» هم به امارات مخالفیم

گروه بین‌الملل: با آنکه امارات امیدوار بود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بتواند از مواهب آن برخوردار باشد اما حالا که اماراتی‌ها خود را وارد این گرداب کرده‌اند، صهیونیست‌ها دست به کارشکنی در تعهدات خود زده‌اند. یکی از مهم‌ترین این تعهدات از نگاه اماراتی‌ها قول و قرار برای موافقت با فروش «اف‌35‌»های آمریکایی به امارات بود. حالا برخلاف این قول و قرارها یکی از وزرای کابینه اسرائیل گفته حتی با فروش یک پیچ «اف‌35‌» هم به امارات مخالف است. به گزارش شبکه المنار، «تساحی هنگبی» وزیر امور شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی گفت: ما مخالف فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌‌های پیشرفته «اف‌35‌» به هر کشوری در خاورمیانه از جمله امارات هستیم؛ چه میان ما با آنها صلح برقرار باشد و چه نباشد.
هنگبی که وابسته به حزب لیکود و یکی از نزدیک‌ترین همپیمانان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، در ادامه یک گفت‌وگوی رادیویی گفت: این موضع ما است و پیش از این اعلام کردیم و هفته‌های اخیر نیز درباره آن توضیح دادیم.
وزیر صهیونیست در ادامه گفت: حتی اگر ایالات متحده با وجود مخالفت اسرائیل اقدام به فروش جنگنده‌های پیشرفته «اف‌35‌» به امارات کند، اسرائیل راهی برای تضمین برتری نظامی خود در منطقه خواهد یافت. تساحی ‌هنگبی همچنین به معامله «اف‌35‌» میان ترکیه و آمریکا که به دلیل خرید سامانه‌های پدافندی «اس400‌» روسیه توسط ترکیه لغو شد، اشاره کرد.
وی در ادامه همچنین تاکید کرد معامله فروش جنگنده‌های «اف‌35‌» به امارات شامل بندهای توافق عادی‌سازی نبوده است.
همچنین در 2 روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند امارات دیدار قریب‌الوقوع با طرف‌های آمریکایی و صهیونیستی را به دلیل اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مخالفتش با فروش جنگنده‌های «اف‌35‌» آمریکا به ابوظبی لغو کرده است. قرار بود یک نشست سه‌جانبه میان امارات، رژیم صهیونیستی و آمریکا روز جمعه در سازمان ملل برگزار شود که نماینده امارات به سفیر آمریکا ابلاغ کرد این نشست تا اطلاع ثانوی لغو شده است. 
پیش از این نتانیاهو بعد از امضای توافق عادی‌سازی با امارات بارها اعلام کرده بود این توافق شامل فروش جنگنده‌های «اف‌35‌» به ابوظبی نیست.
 
* سفر همزمان نمایندگان واشنگتن و تل‌آویو به امارات
در این میان دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد دوشنبه هفته آینده یک هیأت عالی‌رتبه به ریاست «مئیر بن شابات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به امارات عربی متحده می‌روند تا درباره اجرای توافق عادی‌سازی روابط بین 2 طرف رایزنی کنند. گفته می‌شود در این هیأت علاوه بر شابات، مقام‌های چند وزارتخانه رژیم صهیونیستی شامل گردشگری، بهداشت، انرژی و جنگ هم حضور خواهند داشت. طبق گزارش‌ها قرار است همزمان با سفر هیأت عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی به ابوظبی، هیأتی آمریکایی با حضور جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به امارات سفر کنند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند قرار است هیأت اعزامی این رژیم به امارات برای نخستین‌بار در سفری مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی پرواز کنند.

Page Generated in 0/0062 sec