printlogo


کد خبر: 223638تاریخ: 1399/6/6 00:00
اخبار

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور عنوان کرد
نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک در سراسر کشور از اوایل پاییز
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد بزودی در سراسر کشور نوبت‌دهی برای شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو به شکل اینترنتی انجام خواهد شد. سرهنگ علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: با تدبیر ریاست پلیس راهور ناجا و در راستای گسترش خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی، تصمیم بر آن شد تا نوبت‌دهی برای حضور در مراکز تعویض پلاک اینترنتی شود. در همین راستا نیز ابتدا ظرفیت یک سالن از 2 مرکز تعویض پلاک «خاوران» در شرق تهران و «میثم» در غرب تهران و سپس تمام ظرفیت مراکز تعویض پلاک «اتحاد» در تهرانپارس و «الغدیر» در یافت‌آباد به نوبت‌دهی اینترنتی اختصاص یافت.
 وی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها در دیگر مراکز تعویض پلاک خودرو و موتوسیکلت هستیم، گفت: با برنامه‌ریزی‌‌های انجام‌شده بزودی و تا اوایل پاییز ۹۹، امکان نوبت‌دهی در تمام مراکز تعویض پلاک فراهم خواهد شد و پس از آن نیز به مرور نوبت‌دهی فقط از طریق اینترنت انجام خواهد شد. محمدی آدرس این سامانه را nobatdehi.epolice.ir اعلام کرد و گفت: شهروندان با استفاده از سامانه نوبت‌دهی پلیس می‌توانند براحتی نوبت اینترنتی را دریافت کنند. 
***
تأکید استاندار تهران بر شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی
استاندار تهران بر شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی و فروش آنها جهت تامین منابع تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان تهران تاکید کرد. به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیأت‌های عزاداری، از همراهی مردم تشکر کرد و افزود: با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان بخوبی برگزار می‌شود. استاندار تهران تصریح کرد: از آنجا که در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهر تهران و شهرستان‌های تهران با سرعت عمل تمهیدات لازم را برای شروع سال تحصیلی اتخاذ کنند، چرا‌که باید آمادگی کامل داشته باشیم و در زمان مقرر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی عمل کنیم.  وی درباره شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: دستگاه‌ها نسبت به معرفی این اموال اقدام کنند تا در تشریفات قانونی اموال به فروش برسد و از منابع حاصل از آن جهت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان تهران استفاده شود. 
***
توزیع اقلام بهداشتی و دارویی در مناطق محروم
سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از اقدامات شرکت پخش سها هلال، وابسته به این سازمان در تامین و توزیع سراسری اقلام بهداشتی و دارویی برای مقابله با ویروس کرونا و ادامه تولید این محصولات در هلال‌احمر خبر داد. شرکت پخش سها هلال از بدو شیوع بیماری کرونا و در راستای اهداف ملی ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، اقدام به تأمین و توزیع اقلام بهداشتی و انواع داروها بویژه داروهای خاص در سراسر کشور کرده و توانسته است بخش قابل توجهی از نیازهای مردم و بیماران بویژه در مناطق محروم را برطرف کند. بنا بر این گزارش، شرکت پخش سها هلال علاوه بر توزیع بیش از ۱۱۷ هزار لیتر محلول ضد‌عفونی‌کننده دست، بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد پد الکلی، ۲۰ هزار و 500 لیتر ژل ضد‌عفونی‌کننده و همچنین داروهای مورد نیاز را تأمین و از طریق مراکز چهارده‌گانه خود در اقصی نقاط کشور بویژه مناطق محروم توزیع کرده و این روند همچنان ادامه دارد. 
***
بدهی 1000 میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پرداخت نشدن سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: دولت حدود هزار میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است. علیرضا منادی‌سفیدان در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون درباره مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بررسی‌های اولیه در حال انجام است و تصور بنده این است که این موضوع به تحقیق و تفحص منجر نخواهد شد. وی با بیان اینکه اگر مسؤولان صندوق ذخیره فرهنگیان همکاری‌های لازم را با کمیسیون نداشته باشند بحث طرح تحقیق و تفحص را به جریان خواهیم انداخت، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در کمیسیون به دنبال آن هستیم، پرداخت نشدن حق دولت به این صندوق است. نماینده تبریز در مجلس با اعلام اینکه دولت حدود هزار میلیارد تومان به صندوق ذخیره فرهنگیان بدهکار است، عنوان کرد: در کمیسیون پیگیر این هستیم تا دولت سهم 5‌درصدی خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز کند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در چند وقت اخیر صندوق ذخیره فرهنگیان 3 هزار و 500 میلیارد تومان سود داشته است، اظهار داشت: نمایندگان پیشنهاد دادند اساسنامه صندوق تغییراتی داشته باشد که این میزان سود به معلمان عضو صندوق پرداخت شود. 

Page Generated in 0/0069 sec