printlogo


کد خبر: 223639تاریخ: 1399/6/6 00:00
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خبر داد
4200 شغل برکت در سرزمین نخل و دریا

بنیاد برکت علاوه بر فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی چون ساخت مدرسه، مسکن، مراکز درمانی و بهداشتی و امور زیربنایی در مناطق محروم و دور‌افتاده، توجه ویژه‌ای به بهبود معیشت ضعفا و ایجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار دارد. 
به گزارش «وطن امروز»، خدمات‌رسانی به مناطق محروم برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و توانمند کردن افراد ضعیف و کم‌درآمد از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام پایانی ندارد؛ ایجاد 4200 شغل در مناطق محروم استان بوشهر نمونه‌ای از این خدمات بوده که در این منطقه در حال انجام است. معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: بنیاد برکت در نخستین سال حضور خود در زمینه اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان بوشهر 1400 طرح را در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته این استان راه‌اندازی می‌کند که منجر به ایجاد 4200 فرصت شغلی برای متقاضیان می‌شود. رضا راضی‌زاده اعتبار کلی پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی این تعداد طرح را یکهزار و 260 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: 5 شهر دشتستان، دیلم، گناوه، دیر و تنگستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اشتغال‌محور بنیاد برکت قرار دارند. 
به گفته معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت، 9 مجری و تسهیل‌گر در استان بوشهر شناسایی و اهلیت‌سنجی شده‌اند و ایجاد اشتغال برای متقاضیان را بر عهده دارند. 
راضی‌زاده تصریح کرد: 4200 شغل مذکور در استان بوشهر با توجه به پتانسیل‌های محلی و ظرفیت‌های منطقه‌ای، در رسته‌هایی همچون پرورش ماهی و میگو، صنایع وابسته به خرما، صنایع‌ دستی و مشاغل فنی و خدماتی ایجاد می‌شود. 
وی با بیان این که تسهیل‌گران بنیاد برکت در حال اهلیت‌سنجی متقاضیان اشتغال در شهرها و روستاهای هدف استان بوشهر هستند، اظهار داشت: در فرآیند اشتغال‌‌زایی در قالب مدل اجتماع‌محور، ابتدا و در بدو ورود بنیاد برکت به یک استان، جلسه‌ای با حضور استاندار و فرمانداران آن استان برگزار می‌شود. سپس کمیته‌ اشتغال در شهرستان‌های هدف با حضور فرماندار و تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار و طرح‌ها و مدل‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت تشریح می‌شود. 
معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت همچنین عنوان کرد: در ادامه و با حضور دهیاران، روستاهای هدف طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت مشخص و کارگروه توسعه اشتغال در هر روستا تشکیل می‌شود. با تشکیل این کارگروه، مجری و تسهیل‌گران بنیاد برکت در روستاها مستقر شده و فرآیند اهلیت‌سنجی از متقاضیان اشتغال آغاز می‌شود. 
راضی‌زاده افزود: پس از پایان فرآیند اهلیت‌سنجی فنی، متقاضیانی که دارای شرایط لازم هستند به بانک عامل معرفی می‌شوند. بانک نیز بعد از اهلیت‌سنجی اعتباری، تسهیلات مورد نیاز را به آنها پرداخت کرده و به این ترتیب، فرآیند ایجاد و استقرار مشاغل با حضور تسهیل‌گران و مجریان بنیاد برکت آغاز می‌شود. 

Page Generated in 0/0067 sec