printlogo


کد خبر: 223644تاریخ: 1399/6/6 00:00
اخبار

جزئیات رایگان شدن برق کم‌مصرف‌ها
هیأت دولت با احتساب صورتحساب برق مشترکان خانگی کم‌مصرف با تخفیف 100 درصدی موافقت کرد. هیأت دولت در جلسه دوم شهریورماه ٩٩ به پیشنهاد وزارتخانه نیرو و به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، این وزارتخانه را مجاز کرد صورتحساب برق مشترکان خانگی کم‌مصرف با الگوی تعیین شده در جدول پیوست را با تخفیف 100 درصدی محاسبه کند. این تخفیف صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری می‌شود. سکونتگاه‌های خالی از سکنه و غیردائم نظیر باغ‌ویلاها مشمول این تخفیف نمی‌شود. این مصوبه هیأت دولت طی نامه شماره ۶۲۴۲۴ مورخ 04/06/99 توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد. سقف مصرف برق تعیین‌شده برای تخفیف 100 درصدی مطابق جدول زیر است:
 
همچنین بر اساس همین مصوبه، تعرفه برق مصرفی مشترکان پرمصرف معادل 10 درصد افزایش خواهد یافت. 
***
فروش 57 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی در 3 ماه گذشته
بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد 1/573 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی، از طریق فرآیند حراج و خارج از حراج (از طریق بورس) در 12 دوره حراج هفتگی خریداری شد. مجموع سفارش‌های بانک‌ها و مؤسسات مالی غیربانکی نیز در این 12 دوره حدود 1/1250 هزار میلیارد ریال بوده است. لازم به ذکر است در 12 حراج برگزار شده، بانک‌ها 69 درصد، صندوق‌ها و نهادهای مالی 4 درصد و سایر سرمایه‌گذاران 27 درصد اوراق را خریداری کرده‌اند. 
***
طرح گشایش اقتصادی فعلاً منتفی شد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بحث مالیات بر ارزش افزوده در حال نهایی شدن است اما اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هنوز آماده ارسال به مجلس نشده است و ما سعی داریم قبل از مهر‌ماه این کار را تکمیل کنیم. این موضوع ابعاد گوناگونی دارد و باید در اقتصاد رویکرد رونق تولید و درآمد مالیاتی داشته باشیم و در جهت انقطاع بودجه جاری از نفت حرکت کنیم. فرهاد دژپسند ادامه داد: در فضای کسب‌و‌کار اقدامات خوبی شده است. صدور مجوز کسب‌و‌کار که در گذشته ۷۳ روز طول می‌کشید، به ۷۲ ساعت کاهش یافته است و حتی تعدادی از شرکت‌ها هم در ۳۶ ساعت مجوز کسب کرده‌اند. وزیر اقتصاد همچنین گفت: خیلی از مقررات زائد را در هیأت مقررات‌زدایی لغو کردیم اما اجرایی نشده است. دژپسند اظهار داشت: بخش گمرک باید به نهاد تسهیل‌گر تجارت خارجی تبدیل شود. باید در جهت گمرک هوشمند حرکت کنیم. ما می‌خواستیم امسال گمرک را هوشمند کنیم اما در واردات برخی تجهیزات مشکل داشتیم و این امر محقق نشد. نظارت پیشینی باید به نظارت پسینی تبدیل شود. وزیر اقتصاد گفت: در نظام بانکداری گام‌های خوبی برداشته شد. در حوزه بانکداری دیجیتال و واگذاری مازاد دارایی‌های بانکی اقدامات خوبی انجام شده است اما آنچه می‌خواستیم، در واگذاری مازاد دارایی‌های بانک‌ها محقق نشده است. وی افزود: ۱۰ صندوق پروژه را تا پایان شهریور در بورس عرضه خواهیم کرد. دژپسند همچنین گفت: موضوع مهم فروش اوراق نفت موسوم به «گشایش اقتصادی» جلسه اول بررسی‌اش را پشت ‌سر گذاشته است. شورای اقتصاد مصوبه داده ولی بنا به دلایلی فعلا دست نگه داشته شده است.
***
ورود فقط 74 گردشگر به کشور در 3 ماه اول سال
وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سال ۹۸ که انتهای آن با شیوع ویروس مواجه شد ۸‌میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی داشتیم. در 3 ماه ابتدایی سال گذشته حدود 2 میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر داشتیم که این میزان در 3 ماه اول سال جاری با افت شدیدی همچون کشورهای دیگر مواجه شد و در ایران تنها ۷۴ گردشگر خارجی داشتیم. علی‌اصغر مونسان اظهار داشت: تا قبل از کرونا برای بازارهای هدف برنامه‌ریزی کرده بودیم اما اتفاقات بدی برای گردشگری در سال گذشته افتاد که همه اینها به گردشگری ضرر زد. اکنون در دوران کرونا گردشگری ترکیه و دوبی فعال شده ولی ما هنوز این اجازه را نداریم، چون اولویت با سلامت مردم است. 

Page Generated in 0/0070 sec