printlogo


کد خبر: 223648تاریخ: 1399/6/6 00:00
اخبار

مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در نیروی قدس سپاه:
شوکت جبهه مقاومت از بین نمی‌رود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس در جامعه گفت: حاج‌قاسم عظمتی آفرید و شوکتی به جبهه مقاومت داد که هیچ زمانی از بین نمی‌رود و این عظمت در آینده روشن‌تر خواهد شد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از سپاه‌نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در حاشیه بازدید از موزه و سراسر‌نمای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به گسترش روحیه دفاع‌مقدس در کشور اظهار داشت: اگر نگوییم روحیه دفاع مقدسی جوانان امروز از جوانان دوران جنگ بیشتر است، قطعا کمتر هم نیست؛ دستگاه‌های فرهنگی کشور تلاش‌های گسترده‌ای را برای حفظ این روحیه کرده‌اند اما کارهای بر زمین مانده نیز بسیار است. 
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه درباره وضعیت جبهه مقاومت پس از شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، عنوان کرد: به لطف الهی، حاج‌قاسم عظمتی آفرید و شوکتی به جبهه مقاومت داد که هیچ زمانی از بین نمی‌رود و این عظمت در آینده روشن‌تر خواهد شد.
***
امیرعبداللهیان:
تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به دیدار وزرای خارجه انگلیس و رژیم صهیونیستی گفت: «تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس و نقش آن در تأسیس و حمایت از جنایات رژیم جعلی ‫اسرائیل‬ است». 
به گزارش «وطن امروز»، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏‫وزیر خارجه ‫انگلیس‬ در کنار وزیر خارجه رژیمی جعلی که ساخته شده انگلیس و محصول اعلامیه ننگین بالفور است، از خطرناک بودن ایران صحبت می‌کند. تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس و نقش آن در تأسیس و حمایت از جنایات رژیم جعلی ‫اسرائیل‬ است».
***
ظریف:
جهان چگونه می‌تواند سیاست خارجی آمریکا را جدی بگیرد
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری در پی سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا به کشورهای منطقه و تلاشش برای عادی‌سازی روابط این کشورها با رژیم صهیونیستی، از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری نوشت: به لطف وزیر امور خارجه پمپئو اکنون معیار اینکه کشوری از لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا حذف شود یا به آن اضافه شود را فهمیدیم: ارتباط با اسرائیل؛ تهدید شماره یک هسته‌ای جهان، ناقض حقوق، اشغالگر غیرقانونی و موجودیتی تروریستی. جهان چگونه هنوز می‌تواند سیاست خارجی آمریکا را جدی بگیرد. 
وزیر امور خارجه همچنین تصویری از یک خبر خبرگزاری رویترز با تیتر «نخست‌وزیر سودان به پمپئو می‌گوید اجازه ندارد روابط با اسرائیل را عادی‌سازی کند» را در این پیام توئیتری منتشر کرده است. 
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته پس از قدس اشغالی به سودان سفر کرد. 
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
شرکای برجام اجازه استفاده ابزاری از شورای امنیت را به آمریکا ندهند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شرکای ما در برجام نشان دهند اجازه نخواهند داد آمریکا با ترساندن و ارعاب، از شورای امنیت سازمان ملل استفاده ابزاری کند. 
به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده در واکنش به اقدام رئیس شورای امنیت سازمان ملل در رد درخواست آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، تصریح کرد: آمریکا بار دیگر شکست تاریخی دیگری را در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد. 
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: درخواست آمریکا در ۲۴ مرداد‌ماه برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران با مخالفت اعضای شورای امنیت مواجه شد، همچنین ۳۰ مرداد‌ماه نیز بار دیگر تلاش این کشور برای توزیع اعلامیه علیه ایران با مخالفت اعضای این شورا روبه‌رو شد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شاید برای نخستین‌بار در تاریخ شورای امنیت باشد که در کمتر از 10 روز یکی از اعضای دائم این شورا با یک «نه بزرگ» روبه‌رو شده است. وی افزود: برای نخستین‌بار رئیس شورای امنیت رسما اعلام کرد آمریکا اساسا اهلیتی برای توزیع چنین اعلامیه‌ای بین اعضا ندارد؛ بیانیه رئیس شورای امنیت مبنی بر اینکه درخواست آمریکا باطل و بی‌اثر است، تبعات حقوقی بسیاری به دنبال دارد. 
خطیب‌زاده تصریح کرد: آمریکا از اتفاق شب گذشته بسیار ناراحت و عصبانی است به حدی که سفیر این کشور در سازمان ملل به متحدان اروپایی خود نیز حمله کرده و آنها را شرکای ایران نامیده است، آنچه شب گذشته رخ داد، هشتمین یا نهمین شکست آمریکا طی چند ماه اخیر است. 
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر‌نشان کرد: امیدواریم در ادامه مسیر، شرکای ما در برجام و همچنین تمام اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت نشان دهند اجازه نخواهند داد آمریکا با ارعاب، از شورای امنیت سازمان ملل استفاده ابزاری و قوانین بین‌المللی را نقض کند. 

Page Generated in 0/0086 sec