printlogo


کد خبر: 223650تاریخ: 1399/6/6 00:00
پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان روز گذشته با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در آستان امامزاده صالح(ع) تهران تشییع شد
وداع با روحانی خستگی‌ناپذیر

گروه سیاسی: رهبر حکیم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان پیام تسلیتی صادر کردند. به گزارش «وطن امروز»، مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مرکز اسناد انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تهران برگزار شد و پیکر ایشان در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد. مراسم تشییع پیکر روح‌الله حسینیان شاهد حضور چهره‌های مختلف سیاسی و فرهنگی بود. حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، محمدرضا تابش نماینده ادوار مجلس، محمدعلی رامین معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد، حجت‌الاسلام مصطفی پور‌محمدی وزیر سابق دادگستری، عبدالرضا هلالی مداح اهل‌بیت، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مجالس هشتم و نهم در مجلس، محمدعلی امانی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده سینما و امیرابراهیم رسولی مدیر کل هیأت رئیسه مجلس، از شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند. از زمان انتشار خبر وفات حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای به تبیین ویژگی‌های شخصیتی وی پرداختند. سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد در پیامی در این باره تاکید کرد: این روحانی غیور در بیان مواضع انقلاب و روشنگری درباره غرب‌گرایان و روشنفکران بیمار هیچ‌گونه ملاحظه و واهمه‌ای از جوسازی‌ها و هیاهوها نداشت؛ مصداق بارزی از مجاهدان فی‌سبیل‌الله بود که در راه خدا و انجام تکلیف شرعی از ملامت سرزنش‌کنندگان هراسی ندارند و در برابر هجمه‌ها و ناسزاها خم به ابرو نمی‌آورند.  مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات نیز در پیام خود اظهار داشت: آقای حسینیان را از سال ۸۴ شناختم و با ایشان مانوس بودم. در مجلس نهم از نزدیک ۴ سال توفیق همکاری نزدیک داشتم. دلسوزی عمیق برای نظام و انقلاب، شجاعت در مواضع انقلابی، آزادگی و حریت در منش و تواضع در رفتار را بارها در ایشان دیدم. بذرپاش در ادامه افزود: اطلاعاتش درباره تاریخ انقلاب و رجال انقلاب کم‌نظیر بود. در مرکز اسناد انقلاب اسلامی فصل نوینی در ثبت تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد. اطلاعاتش از مواضع بسیاری از سیاستمداران و رجال سیاسی به ایشان برجستگی خاصی بخشیده بود که هر کسی نتواند در مقابلش ادعای خاص و عجیبی داشته باشد؛ محل رجوع و مشاور امین و دلسوزی بود برای کسی که از ایشان ‌طلب مشورت می‌کرد. رئیس دیوان محاسبات در پایان خاطرنشان کرد: واقعا جایش خالی خواهد بود و در این کشور مثل ایشان کمتر یافت می‌شود و خیلی زود خیلی‌ها حتی کسانی که به ایشان ظلم کردند، برایش دلتنگ می‌شوند.

***

[پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان]

در پی درگذشت روح‌الله حسینیان، رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی وفات این «روحانی مبارز» را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن این پیام بدین شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم. درگذشت روحانی مبارز و انقلابی جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ روح‌الله حسینیان رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و بازماندگان و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم. مقاومت و خستگی‌ناپذیری و صراحت این روحانی مجاهد در مواضع بحق انقلابی، برجسته و نمایان بود. رحمت و رضوان الهی بر او باد». 


Page Generated in 0/0054 sec