printlogo


کد خبر: 223652تاریخ: 1399/6/6 00:00
خروج مسی از بارسلونا مهم‌ترین خبر ورزشی جهان شد
آخرالزمان بارسا

لیونل مسی می‌خواهد بارسلونا را ترک کند. نوشتن این جمله بدون گذاشتن علامت تعجب در پایان آن بسیار دشوار است؛ اتفاقی که می‌تواند به تکان‌دهنده‌ترین خبر این روزهای دنیای فوتبال تبدیل شود، حتی بیشتر از کرونا و تعلیق چندماهه رقابت‌ها. به گزارش منبع معتبر آرژانتینی TYC Sport، لیونل مسی به مدیران بارسلونا اعلام کرده تابستان قصد دارد از این باشگاه جدا شود. مسی در قرارداد خود ‌بندی دارد که می‌تواند هر سال در پایان فصل به صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کند. در واقع لیونل مسی و پدرش که مدیر برنامه او محسوب می‌شود، معتقدند این بازیکن می‌تواند قرارداد خود را به شکل یک‌طرفه با باشگاه کاتالان فسخ کند اما این بند موجود در قرارداد مسی تا تاریخ یک ژوئن اعتبار داشته است. با این حال مسی و پدرش معتقد هستند با توجه به طولانی‌تر شدن فصل به دلیل شیوع ویروس کرونا این تاریخ ذکرشده نیز محل اعتبار نخواهد بود. البته بعید به نظر می‌رسد این ادعای لیونل مسی و پدرش خیلی با معیارهای قانونی تطابق داشته باشد و باید فرض را بر این گذاشت که هر باشگاهی در تابستان بخواهد مسی را جذب کند باید بند فسخ 700 میلیون یورویی را بپردازد اما از طرف دیگر سران بلوگرانا هم می‌دانند در صورت تصمیم قطعی مسی برای جدایی، نمی‌توانند جلوی او را بگیرند و احتمالا ترجیح خواهند داد به جای جدایی رایگان او در سال 2021، در همین نقل و انتقالات با مبلغی گزاف او را به فروش برسانند. البته قرار است بزودی جلسه‌ای فوری در باشگاه بارسلونا پیرامون این موضوع تشکیل شود تا شاید جوزپ بارتمئو بتواند از یک فاجعه جدید در دوران مدیریتش جلوگیری کند. از طرفی رادیو کاتالونیا نیز که به باشگاه بارسلونا نزدیک است اعلام کرد این باشگاه دریافت فکس از سوی لیونل مسی را تایید کرده است. حالا باید منتظر ماند و دید واکنش باشگاه بارسلونا و البته لیونل مسی به این اتفاق چه خواهد بود. بارسلونا نمی‌خواهد بهترین بازیکن تاریخ خود را از دست بدهد اما شواهد حاکی از آن است که این جدایی حالا بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است. 
 
* تایید منبع موثق؛ مسی به سیتی می‌رود
در پی انتشار خبر درخواست جدایی لیونل مسی از بارسلونا، دنیای فوتبال تحت تاثیر این خبر قرار گرفته است و لیونل مسی در صدر اخبار ورزشی کشورهای جهان قرار دارد. جدایی فوق‌ستاره آرژانتینی از بارسلونا به حدی بزرگ است که مسی در کمتر از 15 دقیقه به ترند اول اخبار دنیا در توئیتر تبدیل شد. همچنین هشتگ‌هایی نظیر «مسی به سیتی» یا «بارتمئو اوت» نیز جزو هشتگ‌های پرتکرار دنیای مجازی بود. اما جدیدترین خبری که از مسی منتشر شده، خبر انتقال او به منچسترسیتی است. مارسلو بچلر، خبرنگار برزیلی و جنجالی، در جدیدترین اظهارنظری که دیروز در صفحه شخصی‌اش در توئیتر انجام داد، خبر از انتقال مسی به جمع سیتیزن‌ها داد. بچلر در صفحه توئیترش نوشته است: «مسی می‌خواهد برای منچسترسیتی بازی کند. جدایی او از بارسلونا خبری است که قلب آدم را می‌شکند ولی به هر حال اتفاقی است که رخ می‌دهد (چرخه‌ای است که در هر صورت رخ می‌دهد)». مارسلو بچلر همان خبرنگار معروفی است که به عنوان نخستین فرد، خبر جدایی نیمار و پیوستنش به پاری‌سن‌ژرمن را اعلام کرد. علاوه بر این، بچلر به عنوان نخستین فرد خبر از انتقال کوتینیو به بارسلونا داده بود. این خبرنگار برزیلی، 10 روز پیش و قبل از هر خبرگزاری دیگری در دنیای فوتبال، با انتشار یک ویدئو در صفحه شخصی‌اش در توئیتر، اعلام کرد لیونل مسی قصد دارد همین امسال از بارسلونا جدا شود، نه در سال 2021. 
به هر حال باید منتظر ماند و دید باز هم خبر این خبرنگار جنجالی درست از آب درمی‌آید و مسی مجددا شاگرد پپ گواردیولا خواهد شد یا این بار برخلاف 3 خبر فوق‌العاده مهم قبلی، خبر پیوستن مسی به جمع سیتیزن‌ها اشتباه از آب درخواهد آمد. 
 
* حربه مسی برای پیروزی در دادگاه
رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند مسی برای اعلام قصد خود مبنی بر ترک بارسلونا به این باشگاه یک بوروفکس ارسال کرده است. اما بوروفکس چیست و چه کاربردی دارد؟ در گزارش‌های رسانه‌های اسپانیایی درباره شوک بزرگ نقل و انتقالات تابستانی یعنی اعلام لیونل مسی به باشگاه بارسلونا مبنی بر اینکه قصد ترک نوکمپ را دارد بارها به کلمه بوروفکس اشاره شده است. بوروفکس نوعی فکس است که در اسپانیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این نوع فکس چیست و چه کاربردی دارد؟
 
* بوروفکس چیست؟
بوروفکس یکی از خدماتی است که توسط پست اسپانیا ارائه می‌شود. از این سرویس برای ارسال اسنادی استفاده می‌شود که فرستنده می‌خواهد از رسیدن آنها به مقصد مطمئن باشد و همچنین می‌خواهد خیالش راحت باشد که محتوای فکس کامل و دست‌نخورده به مقصد خواهد رسید. زمانی که فرستنده می‌خواهد به شکل حقوقی از رسیدن فکس خود به مقصد در تاریخی مشخص اطمینان حاصل کند، در اسپانیا از بوروفکس استفاده خواهد کرد. دادگاه رسید بوروفکس را به معنای یک سند قانونی قبول خواهد کرد. بوروفکس توسط یک دستگاه فکس معمولی به اداره پست اسپانیا ارسال می‌شود. اداره پست از این فکس چند کپی برابر اصل تهیه کرده و سپس آن را به صورت فیزیکی به گیرنده می‌فرستد و البته رسید آن را در اختیار فرستنده قرار می‌دهد. 
 
* چرا مسی از بوروفکس استفاده کرد؟
مسی روی ‌بندی در قرارداد خود تکیه دارد که به او اجازه می‌دهد در پایان فصل قرارداد را یک‌طرفه فسخ کند. این بند البته در تاریخ 31 مه ‌منقضی شده است ولی وکلای مسی می‌گویند طول کشیدن بیشتر فصل به دلیل اپیدمی کرونا به این معنی است که تاریخ مورد اشاره هم باید به زمانی دیرتر منتقل شود. مسی در فکس خود به بارسلونا اطلاع داده که می‌خواهد قبل از پایان رسمی فصل، باشگاه را ترک کند. وکلای مسی می‌گویند پایان فصل به معنای پایان چمپیونزلیگ یعنی 23 آگوست بوده است. مسی با استفاده از بوروفکس می‌تواند دادگاه را مجاب کند که درخواستش را در تاریخی قبل از این به باشگاه ارسال کرده است (گفته می‌شود این تاریخ 20 آگوست بوده است). در نتیجه مسی مدعی است از نظر قانونی توان استفاده از آن بند و فسخ قراردادش را دارد. اگر کار به دادگاه کشیده شود وکلای مسی از برگه رسید بوروفکس او استفاده می‌کنند تا ثابت کنند باشگاه بارسلونا پیش از تاریخ مورد اشاره از قصد مسی باخبر بوده است. 

Page Generated in 0/0092 sec