printlogo


کد خبر: 223653تاریخ: 1399/6/6 00:00
اخبار

استقلال با عبور از پرسپولیس راهی فینال جام حذفی شد
فرهاد برنده ماراتن بزرگ
استقلال با پیروزی برابر پرسپولیس به فینال جام حذفی صعود کرد و حریف تراکتور شد.
همان‌طور که انتظارش می‌رفت این داربی هم بسان بازی گذشته ۲ تیم استقلال و پرسپولیس جذاب و پرگل از آب درآمد. استقلال با گل زیبای قائدی پیش افتاد اما این قرمزها بودند که با گل‌زنی بشار رسن و علی علیپور بازی باخته را با برد عوض کردند و تقریبا تا دقیقه 92 پیش بودند اما این پایان کار نبود و ضعف مفرط رادوشوویچ هنگام ارسال سانترها به مدد استقلال آمد تا آنها با ضربه سر محمد دانشگر در آخرین دقایق کار را به تساوی بکشانند. در ۲ پانزده دقیقه وقت‌های اضافی هم هیچ اتفاقی رخ نداد تا این ضربات پنالتی باشد که تیم فینالیست را تعیین کند. در ضربات پنالتی احمد نوراللهی و اوساگونا ضربات خود را از دست دادند تا استقلالی‌ها با گل کردن پنالتی‌های خود برنده بازی باشند.
***
صالحی‌امیری: تختی هویتش را از اباعبدالله گرفته بود
رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم زادروز جهان پهلوان تختی گفت: بسیاری از ورزشکاران می‌توانند مدال‌آور باشند اما همه آنها نمی‌توانند پهلوان محسوب شوند. به گزارش مهر، سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم زادروز تختی و رونمایی از مقبره شهید گمنام در فدراسیون کشتی، با گرامیداشت فرارسیدن ایام شهادت سالار شهیدان و همچنین یاد و خاطره جهان پهلوان تختی، تصریح کرد: من خاطرات مرحوم تختی را دنبال می‌کردم تا تصویر روشنی از او داشته باشم و سخن مستند درباره او بگویم. وی با اشاره به ارادت جهان پهلوان تختی به حضرت علی‌(ع) و زیارت بارگاه آن حضرت توسط تختی، گفت: فقط کسانی می‌توانند عنوان پهلوانی داشته باشند که پیرو مسیر مولا امیرالمومنین و اباعبدالله‌الحسین(ع) باشند. هر کسی حق ندارد نشان پهلوانی بر خود بگذارد. رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در این ایام باید یک بار دیگر به سیره ائمه بازگردیم. مرحوم تختی را از این جهت ستایش می‌کنیم که هویتش را از اباعبدالله گرفته بود. همه می‌توانند مدال بیاورند اما همه نمی‌توانند پهلوان باشند. به تمام کسانی که به این جامعه و مردم خدمت می‌کنند سر تعظیم فرود می‌آورم. ما باید قدردان خون شهدا باشیم. آنها گمنام نیستند ما گمنامان سرگشته‌ایم، زیرا آنها به مقصد رسیده‌اند. صالحی‌امیری در پایان گفت: پهلوانان واقعی جانبازان و شهدای ما هستند که از جان‌شان گذشتند تا ملت در امان باشند. امروز همه ما فراتر از کشتی و تختی، برای ارج نهادن به شهدای انقلاب در این جا جمع شده‌ایم و از این جهت تختی را تقدیس می‌کنیم که او پیرو راه ابا‌عبدالله‌الحسین بود. 
***
ابطال فسخ قرارداد رشید مظاهری با تراکتور
مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: درخواست فسخ قرارداد از سوی رشید مظاهری در فدراسیون فوتبال باطل اعلام شد. به گزارش روابط عمومی باشگاه تراکتور، میر‌معصوم سهرابی در واکنش به انتشار خبر فسخ قرارداد رشید مظاهری، دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتور بیان کرد: این بازیکن با تراکتور قرارداد 3 ‌ساله دارد و درخواست خود را برای فسخ به کمیته تعیین وضعیت داده است و طبیعتا ما نیز مستندات خود را برای دفاع از حقوق و منافع باشگاه به این کمیته ارائه دادیم. مدیرعامل باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه فدراسیون فوتبال، باشگاه و بازیکن امکان درخواست فسخ یک‌طرفه قرارداد را دارند ولی این موضوع به معنی فسخ قرارداد نیست، بلکه این درخواست باید با لحاظ توافق و منافع طرف مقابل بررسی شود. وی در ادامه افزود: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و با توجه به اینکه این درخواست قبل از اتمام فصل صورت گرفته، فدراسیون فوتبال درخواست فسخ قرارداد این بازیکن را غیرقانونی و باطل اعلام کرد. سهرابی در پایان اظهاراتش عنوان کرد: ضمن اینکه بر اساس گفته مالک باشگاه، هیچ بازیکنی بزرگ‌تر از تراکتور نیست و هواداران مطمئن باشند که اجازه نمی‌دهیم حقوق و منافع باشگاه ضایع شود.
***
قهرمانان کشتی به عیادت جانبازان آسایشگاه ثارالله رفتند
کمیل قاسمی و احسان لشکری به نمایندگی از جامعه کشتی همزمان با روز ملی کشتی با حضور در آسایشگاه جانبازان ثارالله با جمعی از جانبازان قطع نخاع دیدار کردند. در این دیدار که در محیطی صمیمانه برگزار شد، قاسمی و لشکری با اشاره به اینکه شما عزیزان، قهرمانان واقعی هستید، از رشادت‌ها و از‌خود‌گذشتگی جانبازان عزیز 8 سال دفاع‌مقدس قدردانی کردند. جانبازان نیز با اشاره به اینکه مرحوم غلامرضا تختی پهلوان واقعی و دستگیر مستضعفان و یاریگر مردم بود، یاد و خاطره جهان پهلوان را گرامی داشتند. مرکز توانبخشی ثارالله که از سال ۱۳۶۰ تأسیس شده، محل بستری جانبازان قطع نخاع از ناحیه گردن و کمر است. 

Page Generated in 0/0204 sec