printlogo


کد خبر: 223680تاریخ: 1399/6/10 00:00
سیدحسن نصرالله:
قاتلان سربازان مقاومت مجازات می‌شوند

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز در سخنانی به مناسبت عاشورای حسینی، ضمن تسلیت این روز به امت اسلامی و شیعیان و تمام انسان‌های آزاده جهان، طبق معمول هر ساله با ملاک قرار دادن حوادث عاشورا، به تحلیل و بررسی مسائل روز پرداخت. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه هر ساله این روزها خیابان‌های لبنان مملو از محبان اهل‌بیت و عزاداران بود اما امروز به علت ویروسی که کل جهان را در بر گرفته، خیابان‌ها خالی است، گفت: از خداوند می‌خواهیم خطر این ویروس را از تمام ملت‌ها برطرف کند. اهم سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان به شرح زیر است. 
 
* راهبرد حزب‌الله در انتقام خون شهدای مقاومت
• در چند هفته گذشته، حملات رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق موجب شهادت تعدادی از جمله «علی کامل محسن» شد و حزب‌الله در این باره به روش خود پایبند است. 
• هدف حزب‌الله انتقام خون «علی کامل محسن» نیست، بلکه به دنبال مجازات قاتلان و تثبیت موازنه پاسخگویی از سال ۲۰۰۶ به این سو است. اینکه رژیم صهیونیستی که خود را قوی‌ترین ارتش منطقه می‌داند، اکنون تمام مواضع خود را تخلیه و گشت‌های خود را لغو کرده و به جای نظامیان از پهپادها بهره می‌برد و در نگرانی بالایی به سر می‌برد، جزئی از همین مجازات است. 
• اگر حزب‌الله می‌خواست پاسخ دهد و با آن روحیه خود را بالا ببرد یا مانور رسانه‌ای بدهد، همان روز اول این کار را می‌کرد. 
• حزب‌الله به دنبال کار رسانه‌ای نیست، بلکه به دنبال تثبیت معادله و موازنه است و اسرائیل باید بفهمد اگر یکی از نیروهای حزب‌الله را به شهادت برساند، یکی از نیروهایش کشته خواهد شد. 
• ما به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم، بلکه به دنبال یک سرباز اسرائیلی هستیم تا او را بکشیم. ما عجله‌ای نداریم اما آنها همچون موش تمام سربازان خود را مخفی کرده‌اند و این نقطه قوت مقاومت است.
 
* مسائل منطقه‌ای
• هنگامی که شخصی در برابر اشغالگران و مهاجمان قرار می‌گیرد یا یک راه‌حل ذلیلانه را می‌پذیرد یا جنگی را که بر او تحمیل شده قبول می‌کند، به طور قطع مکتب کربلا پیام روشن و واضحی دارد که می‌گوید:«ملعون ابن ملعون مرا میان ذلت و شمشیرکشی مخیر کرده است و هیهات از این اینکه زیر بار ذلت برویم». 
• در نبرد امروز منطقه 2 موضع روشن در جنگ میان حق و باطل وجود دارد؛ در ابتدا فلسطین اشغالی است و بعد اسرائیلی که از سال ۱۹۴۸ این سرزمین را علاوه بر جولان و مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوما اشغال کرده است. این جبهه باطل است و تردیدی در آن نیست. حق فلسطینی‌هاست که از بحر تا نهر کشور خود را تشکیل دهند و حق مردم سوریه و لبنان است که اراضی خود را باز پس گیرند. 
• ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در روز دهم محرم بر التزام قاطع خود برای دشمنی با این رژیم تأکید می‌کنیم و اگر تمام جهان رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند، ما به رسمیت نخواهیم شناخت. 
• حزب‌الله لبنان در کنار هر گروه و فردی است که بخواهد با رژیم صهیونیستی مبارزه کند. مردم منطقه به دنبال زندگی همراه با عزت و مقابله با هیمنه آمریکا هستند. 
• دولت آمریکا جبهه باطلی است که خواهان سیطره و تسلط بر کشورهاست و به دنبال تاراج نفت و گاز و اموال منطقه است. 
• هنگامی که به مظاهر دشمنی و تجاوزات آمریکا در منطقه می‌نگریم و سیاست‌های این کشور برای به زانو در آوردن ملت‌ها را نگاه می‌کنیم، می‌توانیم موضوع فلسطین را مثال بزنیم یا جنگ 6 ساله یمن و محاصره سوریه و قانون سزار و اشغالگری مستقیم آمریکا در شرق فرات و تاراج نفت سوریه را یادآور شویم یا حمایت واشنگتن از سیاست سرکوب در بحرین و تلاش برای تسلط بر عراق را می‌بینیم و بیش از همه اینها مظهر تجاوزگری آمریکا را می‌توان در دشمنی بی‌پایان با ایران مشاهده کرد. 
• در برابر این تجاوزگری‌ها راهی جز این نداریم که بگوییم در جبهه حق قرار می‌گیریم و در برابر باطل بودن آمریکا می‌ایستیم. 
• همان‌گونه که در طول سال‌های گذشته در لبنان پیروز شدیم و مجاهدان در یمن پیروز شده‌اند و همان‌گونه که عراق و سوریه بر داعش غلبه کرده‌اند و ایران در تمام سال‌های جنگ و فشار ایستادگی کرده است، آینده این درگیری و جنگ در فلسطین و منطقه پیروزی برای حق است. یکی از نشانه‌های پیروزی اینکه محور مقاومت وارد جنگی جهان‌شمول و فراگیر شد و پیروز از آن بیرون آمد. 
 
* توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی
• امارات با این کار خود به جهان عرب خیانت کرد. اماراتی‌ها چیزی را که پنهان بود عیان کردند اما اسرائیلی‌ها مانع آبروریزی آنها نشدند و گفتند در قبال سازش حاضر به توقف طرح اشغال کرانه باختری نیستند. 
• اسرائیل با فروش جنگنده «اف‌۳۵» به امارات مخالفت کرد، چرا که به هیچ یک از ملت‌های منطقه اطمینان ندارد و تلاش دارد با برتری نظامی، موجودیت خود را تضمین کند. 
• اماراتی‌ها در قبال خواری و ذلت و اهانت، حاضر به صلح (سازش) شدند و کاری که امارات کرد یک خدمت مجانی برای ترامپ و نتانیاهو بود و باید این موضع را محکوم کنیم. 
 
* آینده دولت در لبنان
• امیدواریم فراکسیون‌های پارلمانی لبنان فردا (امروز دوشنبه) نامزد تشکیل کابینه را معرفی کنند. 
• لبنان به نخست‌وزیری نیاز دارد که بتواند وضعیت اقتصادی و زندگی مردم را بهبود بخشیده و ضمن بازسازی، دست به اصلاحات بزند. 
• متأسفانه تعداد مبتلایان به کرونا هر روز زیاد می‌شود و تصمیمات اجرایی نشده و شرایط دولت مستعفی نیز دشوار است. 
• طرف‌‌های داخلی و خارجی مدام از لزوم تحقق خواسته‌های مردم سخن می‌گویند و این سخن حقی است اما باید ما روشن و واضح سخن بگوییم، چرا که در این مسأله یک مغالطه سیاسی نهفته است. چه بسا افرادی از خارج یا داخل بیایند و مطالبی را مطرح کنند و بگویند این سخن مردم است. 
• همه متفق‌القولند که هر دولت و حکومت و پارلمانی باید آرزوها و خواسته‌های مردم را محقق کند اما جمعیت لبنان 5 میلیون نفر است و از کجا باید خواسته مردم لبنان را تشخیص داد؟ آیا می‌توان با تظاهرات این مسأله را فهمید؟ اگر هزار نفر به خیابان آمدند، آیا حرف آنها خواسته مردم است، 10 هزار نفر آمدند چه؟ باید بر یک ملاکی توافق شود و پس از آن حکومت و جامعه جهانی باید به خواسته مردم احترام بگذارند. 
• آیا می‌توان به همه‌پرسی اعتماد کرد و رأی‌گیری انجام داد؟ آیا انتخابات پارلمانی نیاز است تا موضع مردم مشخص شود؟ هر آنچه می‌خواهید، ما حاضر به انجامش هستیم اما باید این مسأله برای همیشه مشخص شود تا دیگر کسی نتواند خواسته خود را به نام مردم جلوه دهد. 
• شنیدیم فرانسه انتقادات شدیدی متوجه سیستم حکومت لبنان بر مبنای توافق طائف کرده است. باید بگویم ما که از هر نوع بررسی به دور از جنجال برای نیل به یک توافق سیاسی استقبال می‌کنیم اما به شرط اینکه این گفت‌و‌گوها با اراده و رضایت گروه‌های سیاسی مختلف باشد. بسیار خوب است که پس از گذشت ۱۰۰ سال از تشکیل کشور لبنان، لبنانی‌ها درباره این مسأله بحث و بررسی کنند. 
 
* انفجار بندر بیروت
• مسؤولان قضایی باید بدون تعارف و سستی موضوع انفجار بندر بیروت را پیش ببرند و نباید خون شهدا و مجروحان ضایع شود. 
• ما خواستار تسریع در پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان هستیم و از ارتش و نهادهای مربوط نیز می‌خواهیم نتایج تحقیقات خود را اعلام کنند تا جلوی افترا بستن‌ها و دروغ‌ها گرفته شود. 
 
* خطر تروریسم و داعش
• ارتش سوریه و همپیمانانش با تروریست‌های داعش مبارزه و از امنیت سوریه و لبنان دفاع می‌کنند. اگر تروریست‌ها بتوانند به تدمر برسند، مناطق «جرود» در لبنان یکی از نقاطی است که تروریست‌ها بدان چشم خواهند داشت، بنابراین باید هوشیار بود. 
• پاکسازی منطقه‌ البقاع در مرز با سوریه از حضور عناصر تروریستی داعش و القاعده که از آن با عنوان «آزادسازی دوم» یاد می‌شود ضروری است. ساکنان بقاع بویژه در بعلبک همچنان در معرض تجاوزات و حملات گروه‌های تکفیری هستند و پاکسازی لبنان پیروزی معادله سه‌گانه «ارتش- مردم- مقاومت» است. 

Page Generated in 0/0068 sec