printlogo


کد خبر: 223691تاریخ: 1399/6/10 00:00
اخبار

فرد هتاک به اهالی یکی از شهرهای شمالی دستگیر شد
فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که با انتشار کلیپی، نسبت به اهالی یکی از شهرهای شمالی کشور توهین کرده بود.  فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که نسبت به اهالی یکی از شهرهای شمالی کشور در فضای مجازی توهین کرده بود.  سردار حسین رحیمی گفت: در پی انتشار کلیپی توهین‌آمیز توسط فردی که در آن نسبت به اهالی یکی از شهرهای شمالی کشور توهین کرده بود، بلافاصله دستگیری فرد هتاک در دستور کار قرار داده شد.  وی با اشاره به اینکه این فرد با اقدامات فنی صورت‌گرفته در کمتر از 24 ساعت با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در بازجویی‌های صورت گرفته از اقدام سخیف خود شدیدا ابراز پشیمانی و ندامت ‌کرد، عنوان داشت: متهم انگیزه و علت این کار سخیف خود را درگیری با چند نفر از اهالی این شهر شمالی عنوان و اعلام کرد که این کار را از روی عصبانیت انجام داده است.  سردار رحیمی با رد و تقبیح اینگونه اقدامات ناشایست، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد. 
***
تمام محتوای درسی دوره ابتدایی در شبکه شاد بارگذاری شد
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌و‌پرورش از بارگذاری ۱۰۰ درصد محتوای درسی دوره ابتدایی و بارگذاری ۹۰ درصدی محتوای درسی دوره متوسطه در شبکه شاد خبر داد. 
رضوان حکیم‌زاده با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌تواند با آسیب‌هایی همراه باشد، اظهار کرد: استفاده از فناوری می‌تواند کمک‌کننده باشد و به بزرگ شدن فضای یاددهی و یادگیری کمک کند اما می‌تواند آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته باشد، لذا موضوع تبلت دانش‌آموزی مطرح شده است تا دانش‌آموزان را از خطرات حضور در فضای مجازی محافظت کند؛ این تبلت‌ها صرفا باید کارکرد آموزشی داشته باشند و به افزایش فضای یاددهی و یادگیری منجر شوند. 
***
انهدام شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی در کشور
جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 5 نفر از اعضای باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی و شناسایی دفاتر آنها در 5 نقطه کشور خبر داد.
سردار «حمید هداوند» در تشریح جزئیات خبر انهدام شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی اعلام کرد: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشراف بالای خود و در پی یک کار دقیق علمی و پلیسی، از فعالیت شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی در تهران و تعدادی از استان‌های مرکزی کشور مطلع شدند و بلافاصله تحقیقات در این زمینه را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه جاعلان در زمینه مدرک دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس، دکترا، پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی فعال بودند، افزود: سرانجام با تلاش شبانه‌روزی مأموران، مخفیگاه این باند در یکی از مناطق شرقی شهر تهران شناسایی و طی یک عملیات ضربتی 5 نفر از اعضای اصلی آن دستگیر شدند.  سردار هداوند خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 46 عدد مهر، هولوگرام‌های دانشگاهی، برگه‌های خام مدارک تحصیلی آماده تحویل، پرینتر، لپ‌تاپ، فلش‌مموری و حدود 200 مدرک خام جعل‌شده کشف شد. 
***
توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز
بنیاد مستضعفان به دنبال انتشار اخباری درباره تخریب خانه‌های غیرمجاز تعدادی از ساکنان اراضی‌ زردشت اهواز، موسوم به روستای ابوالفضل، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، متن این توضیحات به شرح زیر است: «با توجه به تصرفات صورت‌گرفته طی سالیان گذشته در اراضی زردشت اهواز که باعث سوءاستفاده‌هایی از خانواده‌های نیازمند و محروم ساکن در این اراضی شد، مرجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها صادر کرد.
بر همین اساس، اقدام روز گذشته، اگر چه در جهت جلوگیری از توسعه ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و با هماهنگی کامل استاندار، دادستان، شهرداری و سایر مسؤولان مربوط انجام شد ولی بنیاد مستضعفان به محض اطلاع از موضوع، درخواست توقف اجرای احکام صادره را خواستار شد. لذا به دنبال توقف اجرای احکام صادره، مقرر شد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طی 2 هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم شدن زمینه انتقال این خانوارها به منطقه‌ای مسکونی و تامین هزینه پیش‌پرداخت مسکن این خانوارها توسط بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی درباره این اراضی، انجام شود». 
***
9 سال حبس برای قاتل رومینا
رای دادگاه رسیدگی به پرونده قتل «رومینا اشرفی» دختر 14 ساله تالشی که خردادماه امسال به دست پدرش به قتل رسید، صادر شد. به گزارش برنا، مهدی فلاح‌امیری، دادستان گیلان در این باره گفت: پرونده رومینا توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازى و بر اساس ظرفیت قانونى موجود رسیدگى شد. وی گفت: بر اساس راى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى به اتهام قتل عمد از جنبه عمومى جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و بهمن خاورى به 2 سال حبس و تبعید محکوم شد، البته این راى قابل فرجام خواهى است.

Page Generated in 0/0079 sec