printlogo


کد خبر: 223720تاریخ: 1399/6/11 00:00
انجام نخستین پرواز رسمی از تل‌آویو به ابوظبی، حامل مقامات آمریکایی و صهیونیست
ابوظبی در جبهه دشمن

گروه‌بین‌الملل: دیروز پرواز شماره «ال‌وای۹۷۱» شرکت صهیونیستی «ال‌عال» که فرودگاه «بن‌گوریون» واقع در تل‌آویو را به مقصد ابوظبی ترک کرد، عنوان نخستین پرواز رسمی مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات عربی متحده را به خود اختصاص داد. به گزارش «وطن امروز»، این نخستین پرواز مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی است که تنها ۱۷ روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. این هواپیما برای پرواز از تل‌آویو به ابوظبی، باید از فراز آسمان عربستان سعودی عبور می‌کرد. از این منظر هم این نخستین هواپیمای اسرائیلی بود که وارد حریم هوایی عربستان سعودی می‌شد. در این پرواز یک هیأت آمریکایی به سرپرستی «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به همراه «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «برایان هوک» رئیس سابق گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا و یک هیأت صهیونیستی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم حضور داشتند. خبرگزاری رویترز نوشت «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در فرودگاه ابوظبی از هیأت آمریکایی و اسرائیلی سوار بر این هواپیما استقبال کرد. 
 
* تأکید کوشنر بر حفظ برتری نظامی اسرائیل
جرد کوشنر پس از حضور در فرودگاه ابوظبی گفت: آمریکا می‌تواند برتری نظامی ویژه اسرائیل را در منطقه حفظ کند، در حالی ‌که از روابط واشنگتن با امارات نیز حمایت می‌کند. در عین حال روابط نظامی امارات و آمریکا نیز ویژه است. مشاور ترامپ در ادامه از «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی برای دادن اجازه به هواپیمای اسرائیلی برای عبور از آسمان عربستان تقدیر کرد و گفت: توافق اماراتی-اسرائیلی، روند صلح در خاورمیانه را تغییر خواهد داد. 
گفته می‌شود در چارچوب توافق اخیر میان ابوظبی و تل‌آویو، طی این سفر قرار است مقامات حاضر، درباره زمینه‌های هوانوردی، صنعت گردشگری، بازرگانی، امور پزشکی و درمانی، حوزه انرژی و همچنین مسائل امنیتی میان 2 طرف رایزنی کنند. کوشنر همچنین گفت: فلسطینی‌ها نمی‌توانند به گذشته تکیه کنند، بلکه باید به میز مذاکرات بازگردند. 
 
* بیانیه حماس درباره پرواز مستقیم
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز با انتشار بیانیه‌ای به نخستین پرواز هواپیمای مسافری از تل‌آویو به ابوظبی واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: موضع حکام اماراتی مسیر تاریخ را تغییر نمی‌دهد و باعث نمی‌شود مردم وجود اشغالگران را بپذیرند و آن را به رسمیت بشناسند. این جنبش فلسطینی همچنین درباره ادامه انجام چنین اقداماتی و پیامدهای آن بر امنیت ملی کشورهای عربی و حقوق ثابت مردم فلسطین هشدار داد و این اقدام را خنجر زدن به پشت مردم فلسطین دانست. 
 
* انفجارهای مشکوک در امارات
همزمان با این سفر هوایی 2 انفجار در دوبی و ابوظبی رخ داد. در همین ارتباط شبکه الجزیره نوشت:‌ «در پی 2 انفجاری که به دنبال نشت گاز در ابوظبی و دوبی رخ داد، 3 نفر کشته شده‌اند». روزنامه اماراتی «البیان» هم در ارتباط با انفجار دوبی گزارش داد علت انفجار نشت گاز بوده و در نتیجه آن یک نفر کشته شده است. البیان در ارتباط با انفجار دوم در ابوظبی نوشت این انفجار خسارت‌های مادی زیادی به ساختمان رستوران وارد کرده و تحقیقات اولیه آغاز شده است.

Page Generated in 0/0068 sec