printlogo


کد خبر: 223724تاریخ: 1399/6/11 00:00
پیش‌بینی محمد بنا از المپیک پیش‌ رو
اتفاقات عجیبی در راه است

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی اعتقاد دارد اگر شرایط از نظر بیماری کرونا به حالت عادی برگردد و اردوها از اواخر شهریور برگزار شود، امید به کسب 3 سهمیه دیگر برای المپیک توکیو داریم. محمد بنا، درباره زمان برگزاری اردوی تیم‌ ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: برای برگزاری اردوها منتظر مجوز ستاد مبارزه با کرونای وزارت ورزش و جوانان هستیم. ما حاضریم در حالت قرنطینه نیز اردو را برگزار کنیم تا بتوانیم زودتر در جریان وضعیت آمادگی کشتی‌گیران قرار بگیریم. پیش‌بینی من برای شروع اردوها ۲۰ شهریور است که البته این مستلزم صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونای وزارت ورزش و جوانان است، در غیر این صورت از مهر‌ماه سعی داریم اردوی تیم ‌ملی کشتی فرنگی را آغاز کنیم. بنا اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم از ۲۰ شهریور اردوی تیم کشتی فرنگی را آغاز کنیم، ابتدا باید کشتی‌گیران را از نظر روحی مورد ارزیابی قرار دهیم و سپس از نظر شرایط بدنی آنها را بسنجیم و کم‌کم برای حضور در اردوها آماده‌شان کنیم. البته با توجه به اینکه هنوز مشخص نیست لیگ چه زمانی برگزار خواهد شد و مسابقاتی را نیز پیش رو نداریم، دقیقا نمی‌توانم بگویم از چه زمانی می‌توانیم اردوهای خود را برگزار کنیم. سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش رو داریم و تلاش‌مان بر این است تا بتوانیم 3 سهمیه دیگر کسب کنیم. 
وی در پاسخ به این پرسش ایسنا که در چه اوزانی امید به کسب سهمیه دارید، اظهار کرد: در 2 وزن ۹۷ و ۸۷ کیلوگرم شانس زیادی برای کسب سهمیه داریم اما در ۶۷ کیلوگرم تا حدودی کار سخت است. در این وزن چند کشتی‌گیر خوب داریم که باید مورد بررسی قرار گیرند و این مستلزم این است که هر چه سریع‌تر شرایط برگزاری اردوها فراهم شود و ما بتوانیم کشتی‌گیران را برای مسابقات کسب سهمیه آماده کنیم. 
وی در پاسخ این پرسش که تعطیلی طولانی‌مدت اردوها چه آسیبی می‌تواند به کشتی‌گیران وارد کند، گفت: کرونا یک بیماری اپیدمی است که تمام کشورها را درگیر کرده است. من نیز در این مدت که تقریبا 7 ماه است اردوها تعطیل است، سعی کردم از طریق فضای مجازی با کشتی‌گیران در تماس باشم و با دادن تمرینات لازم آمادگی آنها را برای حضور در اردوها حفظ کنم. در حال حاضر نیز کشتی‌گیران از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار دارند و منتظر هستیم تا زودتر اردوها برگزار شود تا آنها را برای مسابقات کسب سهمیه آماده کنیم. به هر حال تلاش ما این است که بتوانیم 3 سهمیه باقیمانده را در 2 تورنمنت پیش رو کسب کنیم و این تنها مستلزم این است که زودتر اردوهای آمادگی خود را شروع کنیم. 
وی در پایان گفت: تصور می‌کنم در المپیک توکیو اتفاقات عجیبی رخ خواهد داد و سطح مسابقات بسیار پایین خواهد بود، زیرا به دلیل شیوع بیماری کرونا اکثر تیم‌ها نتوانستند کشتی‌گیران خود را به سطح آمادگی بالا برسانند و همین مسأله سبب خواهد شد در المپیک شاهد اتفاقات عجیبی باشیم و آن چیزی که فکر می‌کنیم نباشد. هر چند طی این مدت فدراسیون کشتی تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی ورزشکاران حتی از طریق فضای مجازی انجام داده تا ما بتوانیم به بهترین نتیجه ممکن در المپیک دست یابیم. 

Page Generated in 0/0079 sec