printlogo


کد خبر: 223749تاریخ: 1399/6/11 00:00
اخبار

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به کارکنان پدافند هوایی ارتش
رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، در تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، سلام و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا مدظله العالی  را به فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های پدافند هوایی کشور ابلاغ کرد. 
سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، طی تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، متن پیام فرمانده معظم کل قوا را قرائت کرد.
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله ‌الحسین علیه‌السلام
سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش‌های بی‌وقفه شما هستند، این را پاس بدارید».
سردار شیرازی در این ارتباط تلفنی خواستار ابلاغ سلام محبت‌آمیز رهبر معظم انقلاب اسلامی به آحاد کارکنان، فرماندهان و خانواده پدافند هوایی شد. 
***
دلجویی شمخانی از اهالی روستای ابوالفضل
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در روستای ابوالفضل از اهالی این روستا دلجویی کرد. 
به گزارش ایرنا، در پی اتفاق‌های چهارشنبه گذشته (۶ شهریور) در روستای ابوالفضل اهواز، بعدازظهر یکشنبه (عاشورای حسینی) شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به میان مردم این روستا رفت و ضمن بازدید از منطقه و بررسی اتفاق‌های رخ داده، به گفت‌وگو با اهالی و دلجویی از آنان پرداخت. چهارشنبه گذشته، ماموران نیروی انتظامی و اجراییات شهرداری اهواز که برای رفع تصرفات غیرقانونی به این منطقه مراجعه کرده بودند، با اهالی این روستا درگیر شدند که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. در پی این حوادث، روابط عمومی بنیاد مستضعفان با ارائه توضیحاتی اعلام کرد: «مراجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها را صادر کردند. گرچه این اقدام جهت جلوگیری از توسعه ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و با هماهنگی کامل استاندار، دادستان، شهرداری و سایر مسؤولان مربوط انجام شد، ولی بنیاد مستضعفان به محض اطلاع از موضوع، توقف اجرای احکام صادره را خواستار شد. به دنبال توقف اجرای احکام صادره مقرر شد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طی ۲ هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم شدن زمینه انتقال این خانوارها به منطقه‌ای مسکونی و تامین هزینه پیش‌پرداخت مسکن این خانوارها توسط بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی درباره این اراضی انجام شود».
***
تدوین طرح اصلاح قانون ریاست‌جمهوری
نایب‌رئیس مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با همکاری شورای نگهبان تدوین شده و پس از رفع ایرادات احتمالی، احتمالا آذرماه به دولت ابلاغ می‌شود. به گزارش فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با کمک مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان خبر داد و گفت: روی این قانون یک ماه کار شده و الان به صورت طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است. وی ادامه داد: در این طرح برای داوطلبان انتخابات ریاست‌‌جمهوری معیارهایی همچون سن، مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی در نظر گرفته شده است. قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: بر اساس این طرح، هر کسی نمی‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند و باید جزو مقامات سیاسی باشد؛ مثلا در سابقه خود استانداری داشته باشد و بین 40 تا 70 سال سن داشته باشد و همچنین کاندیدای ریاست‌جمهوری باید ایرانی‌الاصل باشد. وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌‌های صورت‌گرفته قانون جدید انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالا تا آذرماه پس از رفع ایرادات احتمالی شورای نگهبان تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد. 
***
در فرودگاه ابوظبی رخ داد
موضع‌گیری خصمانه مقام‌صهیونیست علیه ایران
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که در نخستین پرواز مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی رفته است، در سخنانی در فرودگاه ابوظبی به موضع‌گیری خصمانه علیه ایران پرداخت.  به گزارش مهر به نقل از النشره، مئیر بن‌شبات، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که در نخستین پرواز مستقیم از تل‌آویو به ابوظبی رفته است، در سخنانی در فرودگاه ابوظبی به موضع‌گیری خصمانه علیه ایران پرداخت. وی مدعی شد: ما صلح را به نفع ملت‌های منطقه می‌سازیم و نخستین کاری که باید انجام دهیم مقابله با تهدیدات ایران است.  وی ضمن تمجید از ولیعهد ابوظبی گفت: ما و امارات باید در راستای تقویت پیوندهای مشترک برای تغییر واقعیت‌ها حرکت کنیم. انتظار داریم صلح با توافقات دیگری تقویت شود و ما به دنبال صلح با امارات هستیم! گفتنی است یک هیأت از رژیم صهیونیستی و آمریکا صبح دیروز عازم ابوظبی شدند تا جلساتی را برای نهایی کردن توافق عادی‌سازی میان تل‌آویو و ابوظبی برگزار کنند.

Page Generated in 0/0079 sec