printlogo


کد خبر: 223770تاریخ: 1399/6/12 00:00
بررسی وضعیت نگران‌کننده ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا
گام‌های لرزان

4 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، در فاصله چند روز مانده تا شروع دوباره این رقابت‌ها در وضعیت مساعدی به سر نمی‌برند و هر کدام به نحوی در مشکلات فرو رفته‌اند.  
لیگ قهرمانان آسیا از ۱۲ روز دیگر شروع می‌شود و نمایندگان ایران هم تقریبا از 20 شهریور راهی قطر خواهند شد تا در 4 گروه به ادامه رقابت با نمایندگان تیم‌های آسیای غربی بپردازند. این مسابقات به صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شود و تا مرحله نیمه‌نهایی جریان دارد تا تکلیف یکی از فینالیست‌ها مشخص شود و در نهایت در تاریخ مدنظر AFC به مصاف قهرمان شرق آسیا برود. 
پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هم تمرینات خود را همچنان دنبال می‌کنند تا با آمادگی بالایی به این مسابقات بروند و از حیثیت خود و فوتبال ایران دفاع کنند ولی با این وجود، وضعیت تیم‌های ایرانی از حیث فنی نامناسب است و با این روند امید نمی‌رود حتی از گروه خود هم صعود کنند. 
نگاهی به حال و روز 4 نماینده ایران نشان می‌دهد آنها گرفتار مشکلات فنی و مدیریتی هستند و برای موفقیت در آسیا این وضعیت به معنی خودکشی است. 
 
* استقلال
اوضاع در تیم آبی‌پوش پایتخت بد نبود تا اینکه مدیرعامل این تیم راهی ایتالیا شد و در آستانه داربی تهران شایعه بازگرداندن استراماچونی قوت گرفت تا مجیدی دلخور شود و بعد از داربی استعفا کند. شامگاه دوشنبه هم اوج حواشی در این تیم بود که سرمربی استقلال اعلام کرد بعد از فینال جام حذفی قصد همکاری ندارد. 
این اتفاق در حالی است که استقلال چند روز بعد از فینال جام حذفی باید به قطر برود اما با کدام سرمربی؟ در حالی نام مجیدی و دستیارانش به عنوان کادر فنی استقلال در این رقابت‌ها ارسال شده که او دوشنبه‌شب از خجالت مدیرعامل تیمش درآمد و به نظر راه‌ها برای ادامه همکاری‌اش مسدود شده است. 
 
* پرسپولیس
حذف سرخ‌پوشان از جام حذفی با صحبت‌های انتقادی از سوی یحیی گل‌محمدی همراه بود که ترکش‌هایش به مدیرعامل این باشگاه هم ‌رسید، چرا که او هنوز گامی برای تمدید قرارداد بازیکنانش برنداشته است. 
پرسپولیس بعد از چند فصل با مشکل بزرگی به نام جدایی ستاره‌ها مواجه است و برخی از آنها به بهانه فرصت مالی بهتر قصد جدایی دارند. روز دوشنبه مهدی ترابی فسخ کرد و مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید به جز او 8 نفر دیگر هم مفادی در قراردادشان دارند که می‌توانند از تیم جدا شوند. به این بازیکنان اتمام قرارداد بشار رسن و علی علیپور را هم اضافه کنید که بارها گفته شده دنبال جدایی و لژیونر شدن هستند. 
به هر صورت وضعیت در اردوگاه قرمزپوشان هم مساعد نیست و تاکنون فقط 3 بازیکن جدید به خدمت گرفته شده‌اند تا تیم رفته‌رفته خالی شود و چه‌بسا گل‌محمدی با لشکری چند‌پاره به مصاف غول‌های آسیایی برود. 
 
* سپاهان
خبر خوش برای طلایی‌پوشان دیار اصفهان این است که مدیرعامل محبوب هواداران به این باشگاه بازگشته و تاکنون هم قرارداد دانیال اسماعیلی‌فر نهایی شده است. درباره جذب چند ستاره لیگ برتری هم خبرهای خوش شنیده می‌شود اما از آن سمت چندین بازیکن تیم خداحافظی کرده‌اند و به نظر سپاهان با یک خانه‌تکانی مواجه است. در این وضعیت باید به نبود سرمربی هم اشاره کرد که سپاهان هنوز با شاه‌ماهی خود به توافق نرسیده و در بازار شایعات درباره این تیم حرف بسیار زیاد است. اگر چه احتمال حضور سرمربی روی نیمکت سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا قوی است اما مساله زمان و کمبود فرصت باقی‌مانده هم بسیار مهم است و به نظر این تیم در حال فرصت‌سوزی است که می‌تواند به قیمت حذف از مرحله گروهی تمام شود. 
 
* شهرخودرو
اتفاقات عجیب تمامی ندارد. سیدمهدی رحمتی هم سرمربی شهرخودرو شد تا در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بازیکن– مربی فعالیت کند. این موضوع به معنی پایان دوران بازیگری وی و ورود به عرصه مربیگری بدون داشتن مدارک لازم است. طبیعتا او را یک مربی مدرک‌دار همراهی می‌کند اما کمبود تجربه عاملی است که موجب نگرانی هواداران و فوتبال‌دوستان نسبت به این تیم می‌شود. 
شهرخودرو با سرآسیایی، مربی سابق و موفق خود هم در آسیا موفق نبود و 2 شکست از او به یادگار مانده است ولی این بار نوبت رحمتی است که از داخل زمین و از عقب‌ترین نقطه تیمش را هدایت کند و چه‌بسا دست به معجزه بزند.  وضعیت تیم‌های ایرانی مساعد نیست و امید هواداران به موفقیت این 4 تیم کم است؛ مگر اینکه استقلال زودتر از این حواشی فاصله بگیرد و تکلیف سرمربی خود برای لیگ قهرمانان را مشخص کند. پرسپولیس در این شرایط نیاز به تقویت شدن و ماندن ستاره‌هایش دارد. سپاهان قبل از هر خریدی باید سرمربی تیمش را مشخص کند و شهرخودرو هم از این پس کارهای عجیب انجام ندهد. 

Page Generated in 0/0061 sec