printlogo


کد خبر: 223773تاریخ: 1399/6/12 00:00
اخبار

طارمی: می‌خواهم بیش از 20 گل برای پورتو بزنم

مهاجم ایرانی جدید پورتو عنوان کرد: قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو غیرممکن نیست. 
مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش کشورمان(سه‌شنبه) قراردادی 4 ساله با باشگاه پورتو امضا کرد. در این راستا طارمی با نشریه «اوجوگو» مصاحبه اختصاصی انجام داد. 
مهاجم ایرانی درباره انتخابش گفت: فصل گذشته تمام بازی‌های پورتو را تماشا کردم. این تیم به عنوان یک تیم واقعی می‌جنگد و من این نوع سبک بازی را دوست دارم. وی افزود: از اینکه این قرارداد را با پورتو امضا کردم بسیار خوشحال هستم. پورتو باشگاه بزرگی است و تمام تلاشم را برای موفقیت این تیم می‌کنم. نخستین ایرانی هستم که در باشگاه پورتو بازی می‌کنم و به نظرم به بهترین باشگاه دنیا آمده‌ام. 
گلزن سابق ریوآوه دلیل انتخاب پورتو را اینطور عنوان کرد: دلیل انتخابم این بود که من پورتو را از هر باشگاه دیگری بیشتر دوست دارم. از کودکی از پورتو شناخت دارم. در کشورم، پورتو در میان باشگاه‌های پرتغال بیشترین شهرت را دارد. به همین خاطر این تیم را از زمان کودکی دوست داشتم و برای موفقیت آن با تمام قوا تلاش می‌کنم. با آمدن به پورتو آرزوی کودکی‌ام محقق شد. وقتی طارمی خاطرات کودکی‌اش از پورتو را تعریف می‌کرد به سال 2004 برگشت، زمانی که 12 سال داشت. او درباره آن دوران گفت: پورتو سال 2004 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و من خیلی خوب آن سال را به یاد دارم. پورتو در فینال مقابل موناکو بازی کرد و موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی برسد. آن زمان مورینیو، سرمربی پورتو بود و در ترکیب تیم، بازیکنان بزرگی حضور داشتند. این خاطره شیرین من از پورتو در آن سال‌ها بود. مهاجم ایرانی ادامه داد: تا آخرین لحظه با تمام قوا برای پورتو بازی خواهم کرد. امیدوارم با پورتو در رقابت‌های مختلف به قهرمانی برسم. به هواداران پورتو این قول را می‌دهم که تمام تلاش خود را برای خوشحالی آنها انجام ‌دهم. نمی‌توانم درباره تعداد گلم در این فصل با پورتو بگویم ولی تلاش می‌کنم عملکرد بهتری در امر گلزنی نسبت به فصل گذشته داشته باشم. طارمی تصریح کرد: وظیفه من است که به تیم کمک کنم تا در بازی‌ها برنده شود. اینجا فرصت‌های زیادی برای گلزنی نسبت به ریوآوه خواهم داشت به همین خاطر می‌خواهم فصل آینده بیشتر از 20 گل به ثمر برسانم. شناخت از فضای لیگ پرتغال بسیار مهم است. من اکنون شناخت خوبی از لیگ پرتغال دارم و به نظرم بهترین زمان بود تا به بهترین تیم پرتغال منتقل شوم. مهاجم ایرانی درباره تاثیر آرزویش برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای انتخاب پورتو گفت: من به تمام جزئیات انتقالم به پورتو فکر کردم. این انتخاب تنها به خاطر این نبود که پورتو باشگاه خوبی است، بلکه باشگاه باقدمت و بزرگی است که توانایی قهرمانی دوباره در لیگ قهرمانان اروپا مثل سال 2004 را دارد. قهرمانی در اروپا به همراه پورتو محال نیست و همه چیز ممکن است. طارمی درباره اینکه آیا با سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو صحبت کرده است، گفت: من با او صحبت کردم، البته این گفت‌و‌گو چند ثانیه بیشتر طول نکشید. او به من گفت خوشحال است که به اینجا آمدم و اینکه باهم می‌توانیم کارهای بزرگی در تیم انجام دهیم. من از او شناخت دارم و می‌دانم مربی توانمند و خوبی است. او همیشه به دنبال تمرکز روی کارش است. 
***
امضای قرارداد ۳ بازیکن جدید با پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس دیروز روز پرهیاهویی را پشت سر گذاشت؛ از یک سو با ۳ بازیکن جدید قرارداد امضا کرد و از سوی دیگر به واسطه تجمع هواداران این تیم مقابل باشگاه، مهدی رسول‌پناه مجبور به خروج از ساختمان و حضور در بین‌شان برای پاسخگویی شد. در این میان در حالی که بحث جدایی بازیکنانی مثل مهدی ترابی و علی علیپور و وحید امیری و بشار رسن مطرح شده است، دیروز ۳ بازیکن جدید وارد دفتر مدیریت پرسپولیس شدند و قراردادهای ۲ ساله‌ای را امضا کردند. حامد لک به عنوان دروازه‌بان که احتمالا رقبت جذابی را با یکی دیگر از خریدهای جدید قرمزها خواهد داشت، با پرسپولیس ۲ ساله امضا کرد. گفته می‌شود پرسپولیس روی جذب رشید مظاهری هم اصرار دارد و اگر کمیته تعیین وضعیت بازیکنان سازمان لیگ برتر حکم به فسخ یک طرفه قرارداد رشید با تراکتور بدهد، شاید این دروازه‌بان رقیب اصلی حامد لک برای پست شماره یک قرمزها باشد. از سوی دیگر سرانجام عیسی آل‌کثیر مهاجم 31 ساله و سابق نفت آبادان به پرسپولیس پیوست. او چندین بار تا یک قدمی امضای قرارداد با قرمزها پیش آمد اما این اتفاق رخ نداد تا روز گذشته. اگر علیپور از جمع قرمزها جدا شود، آنگاه آل‌کثیر مهاجم اول آنها در لیگ بیستم خواهد بود. البته پرسپولیس مهاجمان دیگری را هم مد نظر دارد، چرا که زمزمه جدایی اوساگونا هم به گوش می‌رسد و طبیعتا جایی برای این خارجی بی‌کیفیت در فصل بعد وجود ندارد. سعید آقایی، بازیکن سابق سپاهان که در چند روز گذشته مردد بین حضور در تهران و تبریز بود هم سرانجام حضور در پرسپولیس را به تراکتور ترجیح داد و با قرمزهای پایتخت قرارداد ۲ ساله امضا کرد. سعید آقایی فصل قبل با انتشار یک استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام، باعث دلخوری هواداران پرسپولیس شده بود.

Page Generated in 0/0067 sec