printlogo


کد خبر: 223783تاریخ: 1399/6/12 00:00
اخبار

حقوق گروه‌های پرستاری افزایش می‌یابد
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل هشتم آیین‌نامه اداری- استخدامی کارکنان غیرهیأت علمی برای تمام کارکنان دولتی گروه پرستاری خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدکامل تقوی‌نژاد افزود: این افزایش حقوق به تمام کارکنان دولتی گروه پرستاری اعم از رسمی، پیمانی، طرحی، ضریب‌کا، پزشک خانواده و بیمه روستایی و همچنین نیروهای قراردادی کار معین تعلق گرفته و میانگین 12میلیون ریال به حقوق کارکنان اضافه شده است. وی همچنین درباره افزایش حقوق و مزایای گروه پرستاری شرکتی (بخش خصوصی) شاغل در مجموعه وزارت بهداشت نیز گفت: جلسات کارشناسی انجام و گزارش و راهکارهای پیشنهادی آن ارائه شده که اقدامات لازم با توجه به رهنمودهای وزیر بهداشت در جلسه کارشناسی در حال انجام است، از جمله انعقاد قرارداد همه مؤسسات وابسته به شرکت کارآفرین و تدوین دستورالعمل واحد برای اجرا در مجموعه وزارت بهداشت که به طور متوسط 9 میلیون ریال به حقوق و مزایای مشمولان اضافه می‌شود. 
***
5/3 میلیون دانش‌آموز امکانات لازم را برای آموزش مجازی ندارند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هنوز 5/3 میلیون دانش‌آموز امکانات لازم را برای آموزش مجازی را در اختیار ندارند. به گزارش فارس، مهدی اسماعیلی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما درباره بازگشایی مدارس از 15 شهریور، اظهار کرد: در اعلام 15 شهریور به عنوان آغاز سال تحصیلی چندان هماهنگی با مجلس انجام نشده است و لازم بود هماهنگی بیشتری انجام می‌گرفت که آمادگی‌ها را رصد کنیم، چرا که در شرایط عادی، شروع سال تحصیلی از اول مهر است. وی ادامه داد: چندین جلسه با وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت علوم گذاشته بودیم و به نظر می‌رسد طبق بررسی‌ها آمادگی، امکانات و تجهیزات لازم را برای آموزش مجازی نداریم. وی افزود: بررسی‌های ما حاکی از آن است که همچنان دغدغه قبلی سر جای خودش است و هنوز 5/3 میلیون دانش‌آموز امکانات لازم برای آموزش مجازی در اختیار ندارند و ما بعد از ماه‌ها نتوانسته‌ایم این امکانات را فراهم کنیم. 
***
مدرسه در تمام روزهای تحصیل باز است
وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: مدرسه باید در تمام روزهای تحصیل باز و فعال باشد؛ هیچ مدرسه‌ای حتی در شرایط قرمز نمی‌تواند بسته باشد. محسن حاجی‌میرزایی در افتتاحیه سی‌و‌چهارمین اجلاس سالانه رؤسا و مدیران وزارت آموزش‌و‌پرورش کشور که به ‌صورت مجازی در بستر شبکه «شاد» برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید اصل بر حضور دانش‌آموزان است، چون با سال قبل متفاوت است و دانش‌آموزان هنوز معلم را نمی‌شناسند بویژه در انتقال به مقاطع تحصیلی بعدی همه چیز برای دانش‌آموز جدید است و اگر حضور نباشد نمی‌توانیم کار را بخوبی مدیریت کنیم و هیچ روشی جایگزین حضور نیست. وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: اگر بتوانیم کلاس حضوری داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و کار آسان‌تر است. مدرسه باید در تمام روزهای تحصیل باز و فعال باشد و هیچ مدرسه‌ای حتی در شرایط قرمز نمی‌تواند بسته باشد، مگر اینکه ستاد ملی کرونا تعطیل عمومی اعلام کند. حاجی‌میرزایی متذکر شد: حالا که مدرسه باز است کلاس‌های درس را دایر می‌کنیم، اگر تعداد دانش‌آموزان اندک است و می‌توان پروتکل‌ها را رعایت کرد روال عادی است اما اگر تعداد دانش‌آموزان زیاد است باید آنها را گروه‌بندی و ورود و خروج‌شان را کنترل کنیم، نه اینکه بگوییم چون نمی‌شود پس مدرسه تعطیل شود. وی اعلام کرد: برای اینترنت ایمن با 2 اپراتور صحبت شده است و هر دو این روزها سیمکارت شاد برای دانش‌آموزان عرضه می‌کنند که اینترنت ایمن دارد. 

Page Generated in 0/0066 sec