printlogo


کد خبر: 223797تاریخ: 1399/6/12 00:00
در خاکریز خوزستان
* رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز برای نظارت میدانی و پیگیری مشکلات مردم خوزستان به این استان سفر کرد

گروه سیاسی: قالیباف که خودش زمانی در خطه خوزستان جنگیده و برادرش را هم در این خاک از دست داده، برای مرهم گذاشتن بر زخم مردمان این سرزمین با یک پرواز عادی راهی آبادان شد. 
به گزارش «وطن امروز»، مدت‌هاست استان خوزستان، این قطعه خاک پرافتخار ایران، حال و احوال خوشی ندارد. ماهی نیست که بگذرد و یک خبر دردناک از این استان به گوش‌مان نخورد؛ از سفره‌های خالی کارگران هفت‌تپه، تا بی‌آبی مردم غیزانیه و فریادهای مردم روستای ابوالفضل. شاید همین امر بود که رئیس مجلس را به خوزستان کشاند، تا از نزدیک به روند پروژه‌های عمرانی و خدماتی استان نظارت کند و پای درددل مردم خونگرم این سامان بنشیند. قالیباف که خودش زمانی در خطه خوزستان جنگیده و برادرش را هم در این خاک از دست داده، برای مرهم گذاشتن بر زخم مردمان این سرزمین با یک پرواز عادی راهی آبادان شد. 
 محمدباقر قالیباف درباره سفرش به استان خوزستان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: «‏به یاری خدا، نظارت میدانی از استان خوزستان برای پیگیری حل مشکلات مردم مقاوم و صبور این منطقه آغاز شد. ‏امیدوارم با فهم بدون واسطه مشکلات و به‌کارگیری توان نمایندگان محترم استان و همکاری مسؤولان اجرایی محلی و ملی، بتوانیم برای حل مشکلات مردم، اقدامات ملموس و موثری به انجام رسانیم».
 
* مسؤولان دین خود را به خوزستان ادا نکردند
یکی از حاشیه‌های جالب توجه سفر قالیباف اعتراض او به نامگذاری یکی از پل‌های خرمشهر به نام برادر شهیدش بود. قالیباف با اشتراک گذاشتن ویدئوی اعتراضش به این اقدام در صفحه اینستاگرامش نوشت: «نامگذاری پلی در خرمشهر در چند روز اخیر با نام برادر شهید بنده، کار پسندیده‌ای نبود. بهتر است آن پل را به نام یکی از شهدای محلی منطقه بگذارند».
محمدباقر قالیباف صبح روز گذشته در گلزار شهدای شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان خوزستان گفت: نخست باید از شهدای گرانقدر خوزستان بویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر یاد کنیم. این ۲ شهر نگین دفاع‌مقدس هستند و من مظلومیت‌های سال‌های ۵۹ و ۶۰ این دو شهر را به خاطر دارم. حال امیدوارم با همان روحیه جهادی آن زمان بتوانیم با تلاش و کار جدی که در حقیقت توقع شهدا از ما است، مشکلات استان را حل کنیم. 
وی ادامه داد: عزیزی در اسکله آبادان به من گفت اگر واقعا خوزستان دین خود را ادا کرده و حقی دارد، چرا حق آن را ادا نمی‌کنید؟ قطعا این حرف، حرف بجا و حقی است و مطمئنا و ان‌شاءالله با همان روحیه این مسائل را دنبال می‌کنیم. 
قالیباف افزود: حضور در استان خوزستان همراه با روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان استان، نخستین نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی است، حال وظیفه نخست خودمان را نظارت دقیق بر پروژه‌ها، کارها و اعتبارات می‌دانیم و حق مردم است که بدانند پروژه‌های شهرستان‌شان در چه وضعیتی قرار دارد و چه وقت تکمیل می‌شود. 
وی با بیان اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم توسعه در مجلس قرار داریم، تاکید کرد: این بازدیدها می‌تواند هم در حوزه نظارتی و هم در حوزه قانونگذاری موثر باشد تا بخشی از مشکلات خوزستان را با کمک قوه مجریه حل کنیم. البته طبیعتا وظیفه اجرایی بر عهده عزیزان دولت است اما شناخت این پروژه‌ها می‌تواند به ما در مجلس در حوزه ریل‌گذاری کارها و توجه به مسائل مهم استان خوزستان از جمله فاضلاب، آب‌های سطحی، نخیلات و سدهای تنظیمی بهمنشیر کمک کند. 
 
* بازدیدهای میدانی قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی بر شهرهای استان خوزستان و پیگیری مطالبات مردم، از پروژه اسکله صیادی بندر آبادان بازدید و با تعدادی از صیادان این بندر گفت‌وگو کرد. رفع موانع تکمیل این بندر و حل مشکلات لنج‌داران از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که رئیس مجلس در بندر آبادان مورد بررسی قرار داد. 
در جریان این بازدید، رئیس مجلس شورای اسلامی از نزدیک در جریان مشکلات و موانع اجرا و تکمیل پروژه اسکله صیادی بندر آبادان قرار گرفت. 
قالیباف همچنین به صورت حضوری با مردم، صیادان و لنج‌داران این شهر به گفت‌و‌گو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. درباره ساخت پروژه اسکله صیادی بندر آبادان باید گفت این پروژه دی‌ماه سال ۱۳۹۰ با برآورد اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی آغاز شد اما با گذشت ۹ سال از آغاز ساخت و اختصاص تنها ۷ میلیارد تومان از اعتبار مصوب، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
در صورت بهره‌برداری از اسکله صیادی بندر آبادان، برای بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و همچنین زمینه‌ساز گسترش فعالیت لنج‌داران و تسریع در سوخت‌رسانی به قایق‌ها و لنج‌های منطقه خواهد شد. 
محمدباقر قالیباف همچنین از تصفیه‌خانه شهید کشتکار شهر آبادان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و موانع پیش‌رو برای تکمیل و توسعه این تصفیه‌خانه قرار گرفت. 
در این بازدید جمعی از نیروهای پیمانکاری تصفیه‌خانه شهر آبادان با دکتر قالیباف گفت‌وگو و مطالبات و مشکلات خود را با وی مطرح کردند. 
گفتنی است تصفیه‌خانه شهید کشتکار شهر آبادان در شرایط کنونی با ۳۰ درصد از ظرفیت مشغول به فعالیت بوده و به ۴۳ روستای منطقه آبرسانی می‌کند. 
مهم‌ترین مشکلات تصفیه‌خانه شهر آبادان، کمبود تجهیزات، مشکلات زیرساختی، عدم تملک اراضی برای لوله‌گذاری جهت آبرسانی، نبود فیلتراسیون جهت تصفیه آب و اصلاح و بهسازی خط انتقال آب است.

Page Generated in 0/0091 sec