printlogo


کد خبر: 223814تاریخ: 1399/6/13 00:00
50 درصد مردم ایالات متحده معتقدند اعضای هر ۲ حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به دنبال منافع مردم نیستند
نگاه منفی آمریکایی‌ها به 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه

گروه بین‌الملل:‌ نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد بیش از 50 درصد مردم این کشور معتقدند اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه رضایت سران حزب خود را به رضایت شهروندان ترجیح می‌دهند. به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «هیل»، نظرسنجی انجام شده از سوی این رسانه در همکاری با مرکز تحقیقاتی «هریس ایکس» نشان می‌دهد  نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۰ به میزان ۶ درصد بیشتر از نامزد حزب دموکرات، جلب رضایت حزب خود را در اولویت قرار داده است. به گزارش «وطن امروز»، طبق نتایج این نظرسنجی ۵۴ درصد رأی‌دهندگان آمریکایی باور دارند  که اعضای حزب دموکرات، منافع سران حزب خود را به منافع مردم ترجیح می‌دهند. از سوی دیگر، ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم معتقدند اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا، منافع این حزب را به منافع مردم کشور خود ترجیح می‌دهند. 
 
* شکاف اقتصادی بی‌سابقه در آمریکا
نگاهی به وضعیت فعلی جامعه آمریکا و مشکلات معیشتی آنها نشان می‌دهد چرا مردم در ایالات متحده معتقدند احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه منافع حزبی را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند. جدا از وضعیت اسفناک کنونی در آمریکا که تحت تاثیر شیوع کرونا آمار بیکاری به 40 میلیون نفر رسیده است، تبعیض نژادی حاکم و شکاف اجتماعی و اقتصادی که به وضوح در جامعه آمریکا هویداست، نشان می‌دهد چرا مردم آمریکا نگاه مثبتی نسبت به 2 حزب جمهوری‌خواه و دموکرات ندارند. در همین ارتباط سناتور «برنی سندرز»، نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا در ادامه انتقادهایش از تبعیض‌ها و نابرابری‌های گسترده اقتصادی در این کشور در پیامی توئیتری وضعیت جاری اقتصادی در آمریکا را «غیراخلاقی و غیرقابل تحمل» توصیف کرد. او در توئیتر نوشت: «رسانه‌های جریان اصلی درباره این موضوع حرف نمی‌زنند، کنگره درباره آن حرف نمی‌زند، ترامپ درباره آن حرف نمی‌زند اما هم‌اکنون ثروتی که 3 مولتی میلیاردر [در آمریکا] دارند از ثروت بیش از نیمی از جامعه ما بیشتر است». سناتور ایالت ورمونت در پیام توئیتری خود افزود: «این سطح از نابرابری [ثروت در آمریکا] غیراخلاقی است و قابل تحمل نیست». او پیش از این بارها از شرایط آمریکا بویژه در دوران کنونی انتقاد کرده و در توئیتر نوشته بود: «واقعیت‌های اقتصادی [تحت دولت] ترامپ این است: ۲۹ میلیون آمریکایی غذای کافی ندارد و ۳۰ میلیون بیکار در آمریکا دریافت ۶۰۰ دلار در ماه را از دست داده‌اند. ۴۰ میلیون آمریکایی نیز با [خطر] بی‌خانمان شدن مواجهند، حال آنکه ۴۶۷ میلیاردر آمریکایی طی ۵ ماه گذشته ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند». 
 
* 20 میلیون آمریکایی تا آخر این ماه بی‌خانه می‌شوند
نتایج یک تحقیق و بررسی نشان می‌دهد تهدید جمهوری‌خواهان کنگره برای قطع کمک‌های مالی مربوط به بحران ویروس کرونا بیش از ۲۰ میلیون مستأجر آمریکایی را تا پایان سپتامبر با خطر تخلیه روبه‌رو خواهد کرد. به نقل از وبگاه سالن، از هر 5 آمریکایی یک نفر که در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کند، احتمالا تا پایان سپتامبر با خطر تخلیه روبه‌رو خواهد شد. این در حالی است که جمهوری‌خواهان کنگره تهدید کرده‌اند کمک‌های بیکاری و بسته نجات ویروس کرونا را قطع خواهند کرد. این آمارها در تجزیه و تحلیلی که از سوی مؤسسه آسپن انجام شده، مشخص شده است. بر اساس این بررسی، بیش از 20 میلیون آمریکایی که حدود 20 درصد 110 میلیون شهروندی است که در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند، تا پاییز امسال با خطر بی‌خانمانی روبه‌رو خواهند شد. «جولیان کاسترو» نامزد سابق ریاست‌جمهوری حزب دموکرات در این باره گفت: ما بزودی با بزرگ‌ترین بحران بی‌خانمانی طی دهه‌های اخیر روبه‌رو خواهیم شد؛ شاید بزرگ‌ترین بحران بی‌خانمانی از زمان بحران و رکود بزرگ اقتصادی. ما در طول زندگی‌مان چنین بحرانی ندیده‌ایم. 

Page Generated in 0/0059 sec