printlogo


کد خبر: 223820تاریخ: 1399/6/13 00:00
تمجید رئیس فدراسیون جهانی از وضعیت کاراته ایران
امیدواری به برگزاری المپیک

گزارش رئیس فدراسیون کاراته کشورمان در جلسه آنلاین با رئیس فدراسیون جهانی مورد استقبال قرار گرفت. سومین جلسه از جلسات پنجگانه رئیس فدراسیون جهانی کاراته با رؤسای کشورهای عضو WKF، عصر روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه با حضور سیدحسن طباطبایی به صورت ویدئو‌کنفرانس برگزار شد و طی آن درباره نحوه از سرگیری فعالیت‌های کاراته و به‌روزرسانی تقویم فدراسیون جهانی و همچنین افزایش امیدواری‌ها به برگزاری بازی‌های المپیک صحبت شد. «آنتونیو اسپینوز» در این جلسه شرایط کاراته کشورهای مختلف را از زمان شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد بسیاری از کشورها هنوز اجازه برپایی اردوها، مسابقات و حتی سفر را صادر نکرده‌اند و این موضوع ما را در اجرای تقویم جاری خود در تنگنا قرار داده است. وی ادامه داد: ما همچنان به بررسی واکنش جهانی به بیماری همه‌گیر و اثرات شیوع آن در همه فدراسیون‌های ملی خواهیم پرداخت. موج دوم کرونا در برخی کشورها سیر صعودی داشته، در کشورهایی مانند ژاپن نیز کنترل شده است؛ وقتی اطمینان پیدا کنیم مسابقات می‌تواند دوباره برگزار شود، با توجه به سلامتی ورزشکاران و علاقه‌مندان، ما آماده ادامه شروع کار خواهیم بود.
سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته کشورمان هم با تشریح فعالیت کاراته ایران گفت: کرونا باعث تعطیلی کاراته در ایران نشد. ما با برگزاری وبینارهای آموزشی، مسابقات مجازی کاتا و... از این فرصت به بهترین شکل استفاده کردیم. ضمن اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران مجوز برگزاری مسابقات کاتا و همچنین اردوهای تیم‌ ملی را صادر کرده و ما بزودی شاهد حضور کاراته‌کاها در اردوی آماده‌سازی خواهیم بود.
همچنین نماینده ژاپن با اشاره به استعفای نخست‌وزیر و تعیین تکلیف جانشین وی تا یک ماه آینده، تاکید کرد: ۳ نفر برای این منظور نامزد هستند اما من باید در اینجا اطمینان دهم تمام تلاش دولتمردان این کشور در جهت برگزاری المپیک است. وی به این نکته هم اشاره کرد که طی چند ماه آینده ژاپن قصد دارد یک دوره مسابقاتی کومیته و کاتا را با حضور ۵۰۰ ورزشکار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند.

Page Generated in 0/0050 sec