printlogo


کد خبر: 223822تاریخ: 1399/6/13 00:00
اخبار

تعویق لالیگای اسپانیا به خاطر مثبت شدن تست برخی هندبالیست‌ها
مسابقات هندبال لیگ اسپانیا به دلیل مثبت شدن تست ۶ بازیکن از تیم‌های مختلف یک هفته به تعویق افتاد. به گزارش ایسنا، در حالی که قرار بود مسابقات هندبال لیگ اسپانیا (لالیگا) از این هفته استارت بخورد اما به دلیل مثبت شدن تست ۶ هندبالیست از ۴ تیم تصمیم گرفته شد مسابقات با یک هفته تاخیر برگزار شود. موج دوم شیوع کرونا در اسپانیا آغاز شده و قرار است مسؤولان برای آغاز مسابقات از پروتکل‌های قوی‌تری استفاده کنند تا سلامت ورزشکاران به مخاطره نیفتد. سعید برخورداری، دروازه‌بان تیم‌ ملی هندبال ایران که عضو تیم گوادالاراخا اسپانیاست در این باره به ایسنا گفت: با توجه به مثبت شدن چند نمونه تیم‌ها و همچنین تعیین پروتکل‌های قوی‌تر برای مسابقات، قرار است مسابقات لیگ یک هفته به تعویق بیفتد. البته قرار است پنجشنبه (امروز) تاریخ جدید مسابقات اعلام شود. موج دوم کرونا در اسپانیا آغاز شده و برخی شهرها وضعیت وخیمی دارند. به همین دلیل مسؤولان می‌خواهند بهترین تصمیم را بگیرند تا سلامت بازیکنان حفظ شود و فردی آسیب نبیند. 
***
احتمال ۱۳ تیمی شدن رقابت‌های لیگ برتر والیبال
در آستانه یک هفته تا شروع رقابت‌های لیگ برتر والیبال، احتمال ۱۳ تیمی شدن لیگ وجود دارد. به گزارش مهر، مسابقات لیگ برتر والیبال از ۱۹ شهریورماه آغاز خواهد شد. ۱۴ تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌ و در جدول رقابت‌ها قرار گرفته‌اند اما در فاصله یک هفته مانده تا شروع مسابقات لیگ برتر والیبال، تیم شهرداری قزوین که جایگزین تیم شهروند اراک شده بود، تا امروز نتوانسته برخی تعهدات خود را عملی کند. البته تیم شهروند اراک نیز در تلاش است تا بتواند به جدول رقابت‌ها راه پیدا کند. در صورتی که تیم شهرداری قزوین تا پایان وقت اداری امروز نتواند به تعهدات خود عمل کند و همچنین تیم شهروند اراک بتواند مشکلات مالی ‌اش را برطرف کند، این تیم می‌تواند در مسابقات حاضر شود اما در حال حاضر چیزی قطعی نیست و در صورتی که هر ۲ تیم نتوانند شرایط را مهیا و تعهدات خود را عملی کنند، احتمال ۱۳ تیمی شدن مسابقات وجود دارد. تیم راهیاب ملل مریوان نیز با حمایت‌های مدیرکل ورزش استان کردستان دیگر مشکلی برای حضور در این رقابت‌ها ندارد. 
***
طارمی پیشنهاد ۲ برابری بنفیکا را به خاطر پورتو رد کرد
یک رسانه پرتغالی خبر داد مهاجم ایرانی تازه‌وارد پورتو پیشنهاد نجومی بنفیکا را رد کرد. به گزارش فارس، مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش کشورمان 2 روز پیش به صورت رسمی با باشگاه پورتو قراردادی 4 ساله امضا کرد. هفته گذشته باشگاه اسپورتینگ هم برای جذب طارمی پیشنهاد داد ولی مهاجم ایرانی تصمیم خود را گرفته بود و اصلا قصد نداشت به تیم دیگری به غیر از پورتو برود. نشریه «ژورنال ده ناتیسیاس» پرتغال دیروز از پیشنهاد جدید به طارمی پیش از امضای قرارداد با پورتو خبر داد. این رسانه معتبر پرتغالی فاش کرد: باشگاه بنفیکا یک روز قبل از اینکه طارمی با باشگاه پورتو قرارداد امضا کند، پیشنهاد دستمزد 2 برابری به مهاجم ایرانی نسبت به پیشنهاد پورتو داد ولی مهاجم گلزن فصل قبل ریوآوه این پیشنهاد را رد کرد. طارمی با قراردادی 4 ساله به ارزش 2 میلیون یورو راهی پورتو شد. یعنی دستمزد سالانه طارمی در این تیم پرتغالی نیم میلیون یورو است؛ باشگاه بنفیکا پیشنهاد دستمزد سالانه یک میلیون یورویی به او داد ولی مهاجم ایرانی ترجیح داد راهی پورتو شود. 
***
تاریخ جدید بازی ایران - ازبکستان اعلام شد
زمان جدید دیدار دوستانه تیم ‌ملی ایران و ازبکستان مشخص شد. شاگردان دراگان اسکوچیچ پنجشنبه ۱۷ مهر در یک دیدار دوستانه در تاشکند به مصاف تیم ‌ملی ازبکستان خواهند رفت. این دیدار در ورزشگاه بنیادکار برگزار خواهد شد. 
پیش از این قرار بود بازی ۲ تیم ۱۷ شهریور برگزار شود که بنا بر توصیه فیفا و همین‌طور لغو بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در سال ۲۰۲۰، این دیدار هم به ماه آینده موکول شد. همچنین بر این اساس مذاکرات اولیه میان فدراسیون فوتبال کشورمان با فدراسیون فوتبال تاجیکستان جهت انجام یک دیدار دوستانه میان تیم‌های ملی ۲ کشور در روز دوشنبه ۲۱ مهر در ورزشگاه آزادی انجام شده است. 

Page Generated in 0/0204 sec