printlogo


کد خبر: 223832تاریخ: 1399/6/13 00:00
اخبار

توزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به جزئیات نحوه توزیع و عرضه واکسن آنفلوآنزا در سال جاری گفت: هر فرد با مراجعه به داروخانه و با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی می‌تواند واکسن آنفلوآنزا را تهیه کند. دکتر حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: تا قبل از پایان شهریورماه توزیع واکسن آنفلوآنزا را انجام می‌دهیم. تلاش‌مان این است که تا پایان شهریورماه بخش زیادی از واکسن‌ها را وارد کنیم و توزیع آنها را انجام دهیم. وی با بیان اینکه بخشی از واکسن‌های آنفلوآنزا به کشور وارد شده است، افزود: قصد داریم میزان واکسن‌هایی که به کشور وارد می‌شود، بیشتر شود تا توزیع آنها را انجام دهیم. واردات واکسن آنفلوآنزا بیشتر از کشورهای فرانسه، هلند، روسیه و... است. محمدی در ادامه تاکید کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود و اصلا توصیه نمی‌کنیم سایر مردم آن را تزریق کنند، زیرا به دردشان نمی‌خورد، بلکه تزریق آن برای گروه‌های پرخطر جهت پیشگیری از ابتلای آنها به آنفلوآنزاست. برای سایر مردم صرفا نوعی هزینه اضافه است. وی همچنین افزود: هنوز قیمت تمام‌شده آن برای مردم مشخص نیست. 
***
خطر انتقال سریع کرونا  در میان مسافران بدون ماسک اتوبوس
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد بیماری «کووید-۱۹» به شکل گسترده در میان مسافران اتوبوس که ماسک به صورت ندارند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، شیوع می‌یابد. به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: در صورتی که یکی از سرنشینان اتوبوس به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا باشد و ماسک به صورت نداشته باشد و فاصله اجتماعی را رعایت نکند، دیگر مسافران در معرض شدید خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند. در این بررسی مشخص شد در میان شرکت‌کنندگان مراسمی در شرق چین که نوزدهم ماه ژانویه برگزار شد، افرادی که با اتوبوس حامل یک مسافر آلوده به کروناویروس در محل حاضر شده بودند، ۱۱ درصد بیش از دیگر افراد شرکت‌کننده در معرض ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» بوده‌اند. محققان اظهار داشتند: از ۶۸ سرنشین اتوبوس ۲۴ نفر به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شدند و این درحالی است که از میان ۱۷۲ شرکت‌کننده دیگر این مراسم که به طور جداگانه در محل حاضر شده بودند تنها 7 نفر به این بیماری دچار شدند. 
***
افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سرقت در سال جاری
جانشین پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۱۴ درصدی کشفیات سرقت طی 5 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: مبارزه با سرقت همچنان در اولویت اقدامات عملیاتی قرار دارد. به گزارش ایسنا، سردار فرامرز به‌گذر اظهار کرد: در 5 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین سرقت‌های مهم، سرقت اماکن ۲۹ درصد، سرقت مغازه ۲۶ درصد، سرقت موتوسیکلت ۱۴ درصد، اتومبیل ۱۰ درصد، کیف‌قاپی ۱۰ درصد و منزل ۵ درصد افزایش یافته است. وی افزود: در همین مدت، کشفیات سرقت‌های خرد که شامل قطعات و وسایل داخل خودرو، پلاک (اتومبیل و موتور) و... است با رشد ۱۳ درصدی مواجه بوده و در مجموع می‌توان گفت با انجام اقدامات تخصصی، کشفیات مجموع سرقت‌ها در 5 ماهه سال جاری رشد ۱۴ درصدی داشته است. 
***
افزایش تدریجی نرخ کرایه‌ اتوبوس رزروی از ماه آینده
مدیرعامل شرکت اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی پایتخت با اشاره به افزایش 100 درصدی آمار مسافران این ناوگان نسبت به ۲ ماه گذشته، گفت:‌ نرخ کرایه‌ها از ماه آینده به صورت تدریجی افزایش می‌یابد. احمد تابنده در گفت‌وگو با فارس، ‌درباره تمهیدات این شرکت جهت بازگشایی احتمالی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار داشت: برنامه‌های جامعی در این زمینه در نظر گرفته شده که بخشی از این برنامه‌ها عملیاتی شده و بخشی هم در دستور کار است. وی افزود: آمار مسافران اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی در حال حاضر نسبت به 2 ماه گذشته 100 درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۰۰ مسافر در روز رسیده که با توسعه این ناوگان احتمالاً آمار مسافران افزایش بیشتری خواهد یافت. مدیرعامل شرکت اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی پایتخت ادامه داد: به دنبال توسعه زیرساخت‌ها هستیم تا تعداد ناوگان را تقویت کنیم و در حال حاضر به غیر اتوبوس‌ها، بیش از 50 مینی‌بوس با این شرکت همکاری دارند. 
***
احتمال ۳۶ درصدی ترک تحصیل دانش‌آموزان با بسته شدن مدارس
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌و‌پرورش گفت: بسته شدن مدارس بر ترک تحصیل تأثیر می‌گذارد و ۳۶ درصد احتمال بیشتری برای ترک تحصیل وجود دارد. پس یکی از ظرفیت‌های مهم باز نگه داشتن مدارس است. به گزارش فارس، فرهاد کریمی در اجلاس سی‌و‌چهارم رؤسا و مناطق آموزش‌و‌پرورش سراسر کشور افزود: بر اساس تحقیقی که بعد از ابولا انجام شد، بسته بودن مدارس اثرات نامطلوبی در کاهش وضعیت آموزش و اشتغال دارد.
 وی افزود: بسته شدن مدارس بر ترک تحصیل تأثیر می‌گذارد و ۳۶ درصد احتمال بیشتری برای ترک تحصیل است. پس یکی از ظرفیت‌های مهم باز نگه داشتن مدارس است. رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش‌و‌پرورش گفت: چرا باید مدارس را باز کنیم؟ چون هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود و نباید در برابر آن موضع منفی بگیریم. 

Page Generated in 0/0053 sec