printlogo


کد خبر: 223837تاریخ: 1399/6/13 00:00
اخبار

۶۳ درصد درآمد خانوارها از محل کار و فعالیت نیست
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: در سال ۹۰ درآمد غیرشغلی خانوارها ۵۷ درصد بوده است. به عبارتی درآمدها از محل کار و فعالیت نبوده است بلکه از خرید و فروش مستغلات، سود حساب بانکی، خرید و فروش سکه و ارز بوده است و این رقم در سال ۹۶ به ۴۹ درصد و در حال حاضر به ۶۳ درصد رسیده است. عیسی منصوری در تبیین این آمار بیان کرد: این بدان معنی است که منابع و درآمد افراد با هدف افزایش سرمایه به سمت بورس و فعالیت‌های دیگر می‌رود و در نتیجه درآمد حاصل از شغل کم می‌شود. 
***
اتمام مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بهار در 15 شهریور
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی  گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد و با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی به مدت ۲ ماه تمدید شد. محمد مسیحی ادامه داد: باتوجه به اینکه مطابق قانون، موعد ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره بهار  ۱۵ تیرماه است، لذا بر اساس مصوبه مذکور، این دسته از مودیان محترم تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ مهلت دارند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این دوره خود را با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir به صورت الکترونیکی تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت کنند. 
***
تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات اعطایی به پیمانکاران فعال در عراق
هیأت وزیران با هدف حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق، با تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات اعطایی به پیمانکاران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی به این کشور به مدت ۲ سال موافقت کرد. همچنین ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه موظف شد با همکاری سازمان توسعه تجارت، وزارت امور خارجه و انجمن صادر‌کنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران هر 4ماه یک بار، گزارش عملکرد خود درباره اقدامات به عمل آمده در زمینه وصول همه مطالبات و خسارات پیمانکاران ایرانی از دولت عراق را به هیأت وزیران ارائه کند. لازم به ذکر است به موجب این مصوبه، هرگونه هزینه ناشی از تمدید از جمله هزینه کارمزد تمدید ضمانت‌نامه و سود متعلقه سنوات قبل از تمدید، محاسبه و در صورت عدم پرداخت توسط پیمانکاران به حساب بدهی ایشان منظور و همزمان با تسویه تسهیلات در پایان دوره بازپرداخت اخذ می‌شود. 
***
ارسال درخواست تأسیس صندوق پروژه‌محور به سازمان بورس
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تاسیس شرکت‌های سهامی عام پروژه محور، اظهار داشت: تاسیس این شرکت‌ها در راستای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری به تصویب رسید. وی ادامه داد: مقرر شده شرکت‌های تامین سرمایه‌ و سهامداران عمده پروژه‌های خود را در قالب یک شرکت سهامی عام در سازمان به ثبت برسانند. پس از ثبت شرکت‌ها به عنوان سهامی عام، سهامدار عمده می‌تواند ۵۰ الی ۶۰ درصد از سرمایه خود را به بازار وارد کند و بلافاصله پس از پذیرش در فرابورس و بازگشایی نماد، معامله صورت می‌گیرد. حسن قالیباف‌اصل خاطرنشان کرد: نخستین درخواست برای تاسیس این شرکت‌ها نیز به سازمان ارسال شده است. 
***
تعیین تکلیف 5/1 میلیون خانه خالی توسط مالکان
وزیر راه‌و‌شهرسازی دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت به برنامه وزارت راه برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های ما برای عرضه مسکن، کشف خانه‌های خالی است. محمد اسلامی افزود: برای 5/1 میلیون مسکنی که خالی است و مالکان بیش از یک واحد مسکونی پیامک فرستادیم و اکنون سامانه شناسایی در اختیار سازمان امور مالیاتی است و مالکان باید تکلیف خانه‌های خالی را مشخص کنند. وی افزود: مالکان یا باید این واحدها را برای فروش به بازار عرضه کنند یا اجاره ‌دهند و اگر می‌خواهند به عنوان دارایی نگه دارند، باید مالیات پرداخت کنند. 
***
قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم گندم ۵ هزار تومان است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بالا بودن قیمت کود شیمیایی و در مقابل آن پایین بودن نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث کاهش تولید می‌شود، گفت: دولت به دنبال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به 3 هزار و 500 تومان است اما وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد 4 هزار و 500 تومان را ارائه کرده است. سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم گندم 5 هزار تومان است و در صورت اعمال قیمت 3 هزار و 500 تومان برای خرید تضمینی این محصول استراتژیک شاهد کاهش سطح زیر کشت و میزان برداشت خواهیم بود، ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گندم وارداتی حدود 6هزار تومان است. 
***
انتقاد از صادرات فله‌ای ۸۵ درصد زعفران کشور
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه زعفران یکی از محصولات استراتژیک کشورمان بوده و جایگاه بسزایی در حوزه کشاورزی و اقتصاد دارد، گفت: از منظر ایجاد اشتغال حدود یک میلیون نفر در کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم با زعفران در ارتباط هستند و بیش از چند ده هزار کشاورز هم در سراسر کشور اقدام به کاشت، برداشت و صادرات این محصول می‌کنند. محسن زنگنه با اشاره به اینکه متاسفانه 85 درصد زعفران به صورت فله‌ای از کشور خارج شده و کمترین ارزش افزوده را برای ایران به همراه دارد، بیان کرد: بعضا کشورهای همسایه و اروپایی‌ها منافع این محصول را می‌برند. 

Page Generated in 0/0165 sec