printlogo


کد خبر: 223841تاریخ: 1399/6/13 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب انجام شد
انتصاب نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حاج‌‌شیخ عبدالرضا پورذهبی را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب کردند. 
متن حکم رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالرضا پورذهبی دامت افاضاته
با عنایت به پایان یافتن مسؤولیت جناب حجت‌الاسلام آقای حاج‌سیدمحمد حسینی‌شاهرودی دام بقائه در استان کردستان و با تشکر فراوان از خدمات ایشان در دوران 10‌ساله، جنابعالی را به نمایندگی خود در آن استان و مدیریت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب می‌کنم. حق بزرگ مردم شریف منطقه‌ کردی در پشتیبانی از نیروهای مجاهد و همکاری با آنان چه در جنگ تحمیلی و چه در مقابله با ضدانقلاب، فراموش نشدنی است و ایمان راسخ آنان به اسلام و ارادت آنان به اهل‌بیت پیامبر اعظم علیه و علیهم‌السلام و وفاداری آنان به نظام جمهوری اسلامی ویژگی‌های شناخته‌شده‌ آن مردم عزیز است. انتظار می‌رود جنابعالی به کمک آشنایی با این خصوصیات برجسته به خدمات خویش در آن استان اشتغال یابید. تکریم علمای دینی که حقا آزمون بزرگوارانه و نجیبانه‌ای را در میدان‌های گوناگون گذرانیده‌اند و آغوش باز با همه طبقات مردم از سنی و شیعه و بویژه همفکری با زبدگان و نخبگان و همدلی با جوانان، توصیه‌ مؤکد اینجانب است. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. 
سیدعلی خامنه‌ای
۱۲ شهریور ۱۳۹۹
***
تاکید رئیس مجلس بر به کارگیری نیروهای بومی در خوزستان
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت‌ میدانی قوه مقننه بر حوزه‌های انتخابیه استان خوزستان، در شهرستان بهبهان حضور یافت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم منطقه قرار گرفت. محمدباقر قالیباف در نظارت‌های میدانی خود در بهبهان، از فرودگاه این شهرستان بازدید کرد و به بررسی مشکلات آن پرداخت، که مقرر شد موضوع عملیاتی شدن پروازهای مسافرتی فرودگاه بهبهان توسط مسؤولان مورد بررسی قرار گیرد. همچنین پس از بازدید رئیس قوه مقننه از پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس، مقرر شد مشکلات تامین مالی و بانکی راه‌اندازی فاز 2 این پالایشگاه هر چه سریع‌تر برطرف شود. حین بازدید رئیس مجلس، برخی پرسنل و کارگران این پالایشگاه مشکلات و مطالبات خود را با قالیباف در میان گذاشتند. از جمله نکاتی که یکی از کارگران این پالایشگاه مطرح کرد. گفتنی است با راه‌اندازی پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس، اشتغال‌زایی در سطح استان خوزستان افرایش یافته و بخش خصوصی فعال در این عرصه مورد حمایت قرار خواهد گرفت. همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت‌های میدانی در بهبهان، از بیمارستان در حال ساخت حضرت ولیعصر(عج) نیز بازدید کرد؛ این بیمارستان 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل 30 درصد باقیمانده نیازمند تامین اعتبار است. بر اساس این گزارش، رئیس قوه مقننه تاکید کرد این موضوع توسط مجلس پیگیری خواهد شد. رئیس مجلس همچنین پس از دیدار و گفت‌وگو با مردم ماهشهر در توئیتی نوشت: پتروشیمی‌ها باید نیروهای بومی را استخدام کنند و به مسؤولیت خود در قبال مردم توانمند و با انگیزه منطقه به طور واقعی و نه صوری عمل کنند. 
***
فرمانده کل ارتش:
کشوری که پادگان‌هایش حسینیه باشد، شکست‌ناپذیر است
فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه محرم امسال همه ایران به حسینیه تبدیل شد، خاطرنشان کرد: همان‌طور که دیدیم تهدید به فرصت تبدیل شد و همه خانه‌ها، کوچه‌ها و پادگان‌ها حسینیه شدند و فریاد«یا حسین» سر دادند. سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی با بیان اینکه کشوری که پادگان‌هایش حسینیه باشد، شکست‌ناپذیر است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در مکتب اباعبدالله الحسین(ع) تربیت شده تا به دفاع از معروف در مقابل هر منکری بپردازد. امیر سرلشکر موسوی گفت: امروز جرثومه منکر در جهان، آمریکای جنایتکار و رژیم نحس و نجس صهیونیستی است و این ملت به حول و قوه الهی پتک مقاومت خود را بر مغز جرثومه منکر امروز جهان فرود خواهد آورد. او همچنین با بیان اینکه امروز جنگ ما با آمریکا جنگ اراده‌هاست، افزود: ما اراده کردیم پرچم اباعبدالله(ع) را همچنان در اهتزاز نگه داریم و استکبار جهانی را از اریکه تفرعن و جنایت به زیر کشیم و این اراده به برکت و پشتوانه خون شهداست؛ شهدایی که راه عاشورا را رفتند و به پشتوانه و برکت خون‌های پاک‌شان، خانواده معظم شهدا پای انقلاب ایستادند و ما به خانواده شهدا اقتدا و با رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تا آخر در مسیر مقاومت ایستادگی خواهیم کرد. 
***
13 شهریور؛ آغاز تبلیغات نامزدهای مر حله دوم انتخابات
سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس تقویم زمانی انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، تبلیغات نامزدها از روز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه (امروز) در 11 حوزه انتخابیه شروع می‌شود و یک هفته ادامه می‌یابد. ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه هم تبلیغات به پایان می‌رسد. وی با اعلام اینکه در این دوره ۲۲ نفر از نامزدهای انتخابات برای ورود به مجلس یازدهم رقابت خواهند کرد، از نامزدها و هواداران‌شان خواست به پروتکل‌های بهداشتی توجه عمیق داشته باشند، با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها همکاری کنند و از هر نوع فعالیتی که موجب تشدید بیماری کرونا و ابتلای مردم می‌شود جدا پرهیز کنند. 

Page Generated in 0/0058 sec