printlogo


کد خبر: 223845تاریخ: 1399/6/13 00:00
استقلال با حاشیه‌‌سازی‌های مدیریتی، امروز برای تصاحب جام حذفی به دیدار تراکتور می‌رود
بفرمایید جام
* فرهاد مجیدی امشب برای تصاحب جام 2 رقیب دارد؛ یکی تراکتور در درون زمین و دیگری حاشیه‌سازی‌های مدیریت استقلال

استقلال و تراکتور امروز برای تعیین قهرمان جام حذفی در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد رو‌در‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. اما وضعیت آبی‌ها چه شباهتی به تیمی دارد که با تمام قوا می‌خواهد برنده جام شود؟ نگاهی به آنچه مدیریت باشگاه برای فرهاد مجیدی به راه انداخته است هواداران استقلال را به‌گونه‌ای نگران کرده که بیشتر از فتح جام حذفی، نگران آینده نیمکت تیم‌شان بعد از بازی امشب هستند. 
پروژه عبور از فرهاد مجیدی به بدترین شکل ممکن آغاز شد و البته همچنان ادامه دارد. اینکه باشگاه استقلال بخواهد برای فصل آینده با مربی‌ای غیر از مجیدی ادامه دهد اختیار خودش است و قضاوت درباره درستی یا نادرستی این تصمیم در اینجا محل بحث نیست، اگرچه روی اشتباه بودنش همه اتفاق‌نظر دارند اما سوال درباره نحوه اجرای این پروژه است که به نظر بسیار بد و ضعیف در حال اجرا است و تبعات بسیاری برای استقلال به همراه داشته است. استقلال در آستانه فینال جام حذفی و در یک‌قدمی کسب این جام و سهمیه مستقیم آسیا قرار دارد اما آنقدر که مدیران فعلی این باشگاه با دست خود تیشه به ریشه‌شان می‌زنند، دیگر نیازی به دشمن ندارند. رسانه‌ای شدن سفر به ایتالیا بدترین اتفاق ممکن بود. اگر این کار بر اساس برخی شایعات، تعمدی بوده که خودزنی بزرگی محسوب می‌شود و سرآغاز همه دردسرها؛ اگر هم غیرعمد بوده که نشان‌دهنده نامحرم بودن برخی افراد نزدیک به مدیرعامل دارد. همه چیز تا قبل از جلسه هیأت مدیره روز دوشنبه آرام و بسان آتشی زیر خاکستر بود تا اینکه سعادتمند پس از پایان جلسه هیأت مدیره رو به خبرنگاران گفت: اگر احتمالا یک در‌صد در جام حذفی و آسیا نتیجه خوبی نگیریم قطعا روی گزینه‌های دیگر فکر می‌کنیم. باید از مدیرعامل باشگاه استقلال پرسید دلیل گفتن چنین جمله‌ای در آستانه فینال جام حذفی چیست؟ چرا در شرایطی که همه چیز آرام شده و مجیدی هم به تمرینات بازگشته باید چنین مصاحبه‌ای انجام شود؟ 
بعد از گفتن این جمله بود که فرهاد مجیدی هم سعادتمند را به باد انتقاد گرفت تا اینکه مدیرعامل هم پاسخ وی را داد و ادعا کرد: مجیدی می‌خواهد برود؟ هر طور صلاح است! اگر مدیرعامل باشگاه استقلال پس از جلسه هیأت‌مدیره مانند خیلی از جلسات دیگر سکوت می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ جالب اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال پس از برنامه فوتبال برتر هم سکوت نکرد و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «توطئه‌های دیگران هرگز تو را شکست نخواهد داد» تا این جدال را به این شکل ادامه دهد. روالی که سعادتمند در پیش گرفته است، نتیجه‌ای جز حاشیه‌سازی و تلخکامی هوادار ندارد. گویا مدیرعامل باشگاه استقلال اعتقادی به سکوت ندارد و چه در فضای رسمی و چه مجازی همواره به بیان منویات درونی‌اش علاقه دارد؛ علاقه‌ای که حداقل در 24 ساعت اخیر حاشیه‌های بسیاری ساخته، آن هم در آستانه فینال جام حذفی. اما سوال بزرگ‌تر اینکه با رفتن مجیدی پس از فینال جام حذفی، این باشگاه با کدام سرمربی می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند؟ نکته پایانی اینکه چرا اعضای هیأت‌مدیره مدیرعامل و سرمربی را به سکوت دعوت نمی‌کنند؟ اگر هیأت‌مدیره در چنین روزهایی فقط نظاره‌گر بوده، سیاسی‌کاری کند یا خنثی باشد، پس حضورش چه مفهومی دارد؟ معاون ارتباطات باشگاه مگر نباید در چنین روزهایی خودی نشان دهد؟ در دوران مدیرعاملی واعظی آشتیانی هم استقلال شرایط مشابهی داشت و در پایان فصل با امیر قلعه‌نویی قطع همکاری شد اما این جدایی نه‌تنها پس از قهرمانی انجام شد، بلکه هرگز خبری از این همه مصاحبه و جنجال هم نبود. اینکه استراماچونی برای فصل آینده بیاید یا نیاید، نمی‌تواند هیچ‌گونه توجیهی برای اتفاقات اخیر استقلال باشد؛ اتفاقاتی که منشأ همه آنها هم درونی و حاشیه‌هایی خودساخته است و نه از بیرون. شاید اگر مدیرعامل و در ادامه آن سرمربی استقلال چند روزی سکوت می‌کردند و منفعت جمعی را در نظر می‌گرفتند، اوضاع امروز استقلال کمی بهتر بود. 
 
* چه کسی برنده جام می‌شود؟
آخرین مسابقه فصل 99-98 فوتبال ایران امروز 13 شهریور 99 بین 2 تیم استقلال و تراکتور تبریز برگزار می‌شود. با این دیدار مسابقات فصل کرونایی به پایان می‌رسد. استقلال با شکست رقیب دیرینه‌اش، پرسپولیس به فینال رسید. پیروزی در داربی به قول پیشکسوتان ارزش یک جام را دارد اما استقلالی‌ها با وجود این برد ارزشمند وارد حاشیه شدند. فرهاد مجیدی ابتدا استعفا کرد و در تمرینات تیم حاضر نشد و سپس با سعادتمند، مدیرعامل باشگاه درگیری رسانه‌ای شدیدی پیدا کرد. 
اکنون همه می‌دانند که فینال حذفی احتمالا شام آخر فرهاد مجیدی در استقلال است. او رسما اعلام کرده بعد از سوت پایان مسابقه با تراکتور یک دقیقه هم در استقلال با چنین افرادی کار نخواهد کرد. استقلال با خرواری از حاشیه به مصاف تراکتور تبریز خواهد رفت، با این حال از اردوی آبی‌پوشان خبر می‌رسد که بازیکنان برای شکست تراکتور و رسیدن به جام قهرمانی هم‌قسم‌ شده‌اند. همانطور که محمد دانشگر بعد از اخراج از سوی کادر فنی در داربی آمد و فرشته نجات و بازگشت طلایی شد، این مرتبه هم تمام بازیکنان به دنبال یک برد هستند تا پایان خوشی را برای استقلال، هوادارانش و فرهاد مجیدی رقم بزنند. این خواست آبی‌پوشان تهرانی است اما تراکتور هم تیمی قدرتمند است که براحتی تسلیم نخواهد شد. قرمزپوشان تبریزی نیز برای شکست استقلال و رسیدن به جام قهرمانی بسیار پرانگیزه هستند. تراکتوری‌ها هم دوست دارند یک جام قهرمانی را به هواداران‌شان تقدیم کنند و این تیم هم بازیکنان باکیفیت زیادی در اختیار دارد. تراکتور با حضور مربی خارجی خود 4 بر 2 مقابل استقلال در هفته نهم لیگ برتر شکست خورد. در آن بازی شیخ دیاباته هت‌تریک کرد و 3 گل به رشید مظاهری زد اما بعد از آن قرمزپوشان تبریزی با ساکت الهامی مقابل استقلال به تساوی بدون گل رسیدند. اکنون شیخ دیاباته هنوز در استقلال است ولی رشید مظاهری با تراکتور به مشکل خورده و بعید است در فینال هم در ترکیب اصلی قرمزپوشان قرار بگیرد. تقابل 2 تیم قدرتمند فوتبال ایران دیدنی خواهد بود. بازیکنان 2 تیم برای رسیدن به این جام در میدان جان خواهند داد و با تمام توان بازی می‌کنند، این بازی جنگ جام است. بازنده هیچ چیز نخواهد داشت و تیم برنده هم صاحب جام می‌شود و هم یکی از 2 نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده خواهد بود. استقلال برای رسیدن به فینال 2 تیم قدرتمند سپاهان و پرسپولیس را از سر راهش برداشت. آبی‌پوشان البته تیم‌های گل‌ریحان البرز و فجرسپاسی را هم حذف کردند. تراکتور اما تا فینال فقط یک تیم لیگ برتری به نام نفت مسجدسلیمان را در نیمه‌نهایی شکست داد، پیش از آن هم تیم‌های پاس همدان، نود ارومیه و مس کرمان را برد. 
***
  آخرین وضعیت مجیدی با استقلال     
مدیران باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه همچنان فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی این تیم حمایت خواهند کرد، مذاکره با گزینه‌های جانشینی را رد کردند. تنش‌های پیش آمده بین مدیریت و سرمربی استقلال و تهدید به جدایی از سوی فرهاد مجیدی بعد از جام حذفی، گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره جانشین احتمالی مجیدی در پی داشته و در همین راستا از برخی مربیان پیشین این باشگاه و برخی پیشکسوتان که اخیرا به جرگه مربیگری پیوسته‌اند نام برده می‌شود. 
در حالی شاهد این گمانه‌زنی‌ها هستیم که تاکنون مدیران این باشگاه با هیچ‌یک از این افراد و مربیان پیشین استقلال مذاکره‌ای نداشته‌اند و همچنان امیدوارند مجیدی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و از هدایت این تیم کنار نرود. 
در لیست آسیایی استقلال نام مجیدی به عنوان سرمربی به AFC اعلام شده و از نظر باشگاه وی همچنان سرمربی این تیم است. 

Page Generated in 0/0074 sec