printlogo


کد خبر: 223864تاریخ: 1399/6/15 00:00
یورونیوز افشا کرد
سازمان جاسوسی فرانسه مأمور اجرای نقشه مکرون در بیروت

گروه بین‌الملل: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در چند هفته گذشته به بهانه انفجار لبنان ۲ بار به بیروت سفر کرده و چند دیدار با مقامات سیاسی این کشور داشته است. 
اگر چه مکرون در این دیدارها مدعی بود صرفا برای کمک به روند سیاسی لبنان در بیروت به سر می‌برد اما پیگیری انتظارات مکرون از لبنانی‌ها توسط رئیس سازمان جاسوسی فرانسه نشان از اهمیت امنیتی سفرهای مکرون برای فرانسه دارد. 
عرف سفر روسای‌جمهوری در این موارد اینگونه است که وزارت امور خارجه کشورها بعد از پایان این سفرها عهده‌دار پیگیری توافقات این قبیل سفرها می‌شوند اما درباره سفر مکرون به بیروت انگار داستان چیز دیگری است. 
در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی یورونیوز خبر داد رئیس سازمان جاسوسی فرانسه، به دنبال سفر رئیس‌جمهوری این کشور به لبنان در تلاش است اهداف الیزه را در بیروت محقق کند. به گزارش یورو‌نیوز، برنار امیه، مدیرکل اطلاعات خارجی فرانسه در حال پیگیری تلاش‌های امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور برای اصلاحات در لبنان است. به گفته منابع لبنانی، مدیرکل اداره اطلاعات خارجی فرانسه برای تشکیل دولت جدید لبنان و اجرای اصلاحات مورد نظر پاریس در این کشور تلاش می‌کند. 
خبرگزاری رویترز هم دیروز گزارش داد ۳ مقام لبنانی گفتند: امیه با مقامات لبنانی تلفنی درباره موضوعاتی که در سفر اخیر امانوئل مکرون به بیروت مطرح شد، گفت‌وگو کرده است. به گزارش رویترز، یک مقام ارشد لبنانی در این باره گفت: بله! مدیر اطلاعات فرانسه در حال پیگیری تمام پرونده‌هایی است که مکرون در آخرین بازدید خود مطرح کرده است. برای این منظور، او در حال برقراری ارتباط با بسیاری از مقامات لبنانی از همه جریان‌هاست؛ آنها را گام به گام دنبال می‌کند و از آنها می‌خواهد روند اصلاحات را تسریع کنند. به گفته منابع لبنانی، امیه یکی از چند مقام فرانسوی است که روند امور مربوط به تشکیل دولت لبنان را از گروه‌های لبنانی پیگیری می‌کند و دیگر مقام فرانسوی در این باره، «امانوئل بن» مشاور ارشد دیپلماتیک مکرون و سفیر سابق فرانسه در بیروت است. 
 برنار امیه بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ میلادی سفیر فرانسه در لبنان بود. او پس از آغاز دوره ریاست‌جمهوری امانوئل مکرون، به مدیرکلی اداره اطلاعات خارجی رسید. وی پیش از آغاز دوره ماموریتش به عنوان سفیر فرانسه در لبنان مشاور ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری اسبق فرانسه بود. 
بر اساس افشاگری رسانه‌های فرانسوی، رئیس‌جمهوری فرانسه در بیروت هشدار داده است که کشورش در صورت کارشکنی در مسیر اجرای اصلاحات درخواستی، علیه سیاستمداران لبنانی تحریم‌هایی وضع خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0056 sec