printlogo


کد خبر: 223865تاریخ: 1399/6/15 00:00
اخبار

خط‌و‌نشان جدید اتحادیه اروپایی برای انگلیس
میشل بارنیه، نماینده ارشد اتحادیه اروپایی در مذاکرات برگزیت، گفت: برای رسیدن به توافق تجاری با بریتانیا تا ضرب‌الاجل آخر اکتبر (ماه آینده میلادی)، دولت انگلیس باید در رابطه با درخواست‌های اتحادیه اروپایی در زمینه تضمین رقابت آزاد، موضوع ماهی‌گیری و اختلافات دیگر به توافق برسد. از زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی در ماه ژانویه امسال، مذاکرات در زمینه تجارت و سایر جنبه‌های مناسبات 2 طرف پیشرفت چندانی نداشته و هر یک از طرفین، دیگری را به عدم سازش متهم می‌کند. مهلت زمانی موسوم به «دوره انتقالی» در پایان سال جاری میلادی تمام خواهد شد و جنبه‌های مهم مناسبات 2 طرف باید تا قبل از این مهلت مشخص شود. بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز سه‌شنبه هفته پیش از عدم پیشرفت مذاکرات برگزیت ابراز نارضایتی کرده و گفته بود: برخی موضوعات مانند حق و حقوق ماهی‌گیری هنوز میان بریتانیا و اتحادیه اروپایی حل نشده است و به نظر می‌رسد هیچ‌کدام از طرفین حاضر به اعطای امتیاز نباشند. مذاکرات دشوار است اما توافق هنوز هم ممکن است. 
***
مجوز بحرین به پروازهای رژیم صهیونیستی
در پی دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با خاندان پادشاهی و مقامات بلندپایه بحرین در پشت درهای بسته، پادشاهی بحرین روز پنجشنبه اعلام کرد تمام پروازها به مبدأ و از مقصد امارات عربی متحده می‌توانند از حریم هوایی این کشور عبور کنند. بدین ترتیب، پروازها میان رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده می‌توانند از فراز خاک بحرین عبور کنند. گفتنی است روز چهارشنبه هم رسانه رسمی عربستان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند این کشور عربی با عبور پروازها میان اسرائیل و امارات عربی متحده از حریم هوایی این کشور موافقت کرده است. 
***
انگلیس:  از عربستان محافظت می‌کنیم
بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفته کشورش از عربستان سعودی در برابر حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) محافظت می‌کند. با آنکه انگلیس به دلیل صدور مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی در بحبوحه جنگ یمن مورد انتقاد قرار گرفته اما وزیر دفاع انگلیس گفت کشورش فروش این سلاح‌ها را ادامه خواهد داد. او مدعی شد لندن با این اقدام به امنیت عربستان سعودی در برابر حملات از یمن کمک می‌کند. والاس مدعی شد ارتباط انگلیس با عربستان سعودی تنها به فروش سلاح محدود نیست، بلکه میان 2 کشور همکاری‌های قوی دفاعی برقرار است. کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگ‌ترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند، نیازمند کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، 4/8 میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد. 

Page Generated in 0/0054 sec