printlogo


کد خبر: 223869تاریخ: 1399/6/15 00:00
اخبار

توکیو میزبان پرهزینه‌ترین المپیک تاریخ است
تحقیقات یک اقتصاددان از دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد المپیک توکیو پرهزینه‌ترین بازی‌های تابستانی است. به گزارش فارس، یک تحقیق گسترده از دانشگاه آکسفورد انگلیس نشان می‌دهد بازی‌های المپیک توکیو پرهزینه‌ترین بازی‌های تابستانی ثبت شده است. بنت فلایوبرگ در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس توضیح داد که هزینه بیش از حد توکیو در حال حاضر بیش از 200 درصد بیشتر از المپیک ریو است. این هزینه جدای از چندین میلیارد دلار دیگری است که به خاطر تأخیر یک‌ساله بازی‌ها به دلیل ویروس کرونا اضافه خواهد شد. 
فلایوبرگ، اقتصاددان دانشکده بازرگانی آکسفورد است. کل مطالعات وی موجود بوده و قرار است 15 سپتامبر منتشر شود. المپیک توکیو بخش کوچکی از مطالعات وی به شمار می‌رود. 
این اقتصاددان دلایل زیادی را برای افزایش هزینه‌های بیش از حد ذکر می‌کند و راه‌حل‌هایی برای IOC ارائه می‌دهد. 
وی در این باره اظهار داشت: المپیک بالاترین سطح ریسکی را که یک شهر می‌تواند بپذیرد ارائه می‌دهد. این روند نمی‌تواند ادامه یابد. هیچ شهری تمایل به انجام این کار ندارد، چرا که بسیار گران است و آن شهر خود را زیر بار بدهی‌ای می‌برد که اکثر شهرها توانایی پرداخت آن را ندارند. 
***
تصویری از دیدار آلمان و اسپانیا که سر و صدای زیادی به پا کرد
از دیدار تیم‌های ملی فوتبال آلمان و اسپانیا در لیگ ملت‌ها تصویری در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. به گزارش موندو دپورتیوو، تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و آلمان در هفته نخست لیگ ملت‌های اروپا به تساوی یک - یک دست یافتند. گل لحظه آخر گایا مانع شکست شاگردان لوییس انریکه شد. با این حال تصویری جنجالی از این بازی منتشر شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. 
هواداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از بازیکنان ۲ تیم پیش از سرود ملی به اشتراک گذاشتند که نشان می‌داد ملی‌پوشان آلمانی با یک و نیم متر فاصله در کنار هم قرار گرفته بودند تا مانع ابتلا به «کووید-۱۹» شوند اما بازیکنان اسپانیا بدون حفظ فاصله اجتماعی و بازو به بازو در کنار هم ایستاده‌ بودند. 
این موضوع به یک جنجال تبدیل و از رفتار شاگردان انریکه بشدت انتقاد شد. در میان پیام‌ها این جمله بیش از همه قابل توجه بود: به همین دلیل آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا نسبت به آلمان بیشتر است. 
***
مقصد بعدی هافبک پرسپولیس الدحیل، العربی یا الخور
هافبک تیم فوتبال پرسپولیس عازم قطر شد تا با تیم جدید خود قرارداد امضا کند. مهدی ترابی هفته گذشته قرارداد خود با باشگاه پرسپولیس را به دلیل دریافت نکردن 90 درصد مطالباتش قبل آخرین بازی فصل این تیم فسخ کرد اما مهدی رسول‌پناه پس از اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد توسط این بازیکن، مدعی شد مهدی ترابی مشکلی دارد که با رفع آن احتمال دارد به پرسپولیس بازگردد. مشکل ترابی که رسول‌پناه اشاره‌ای به آن نکرد امضای پیش‌قرارداد وی با یک باشگاه قطری بود اما اگر بلیت و ویزا از سوی این باشگاه برای ترابی صادر نمی‌شد، این امر به معنی انصراف قطری‌ها از جذب هافبک ملی‌پوش پرسپولیس بود. با این وجود باشگاه قطری خواهان ترابی بلیت سفر به دوحه و ویزای این کشور را برای وی صادر کرد تا این بازیکن برای عقد قرارداد نهایی به قطر برود. شنیده می‌شود باشگاه العربی مقصد نهایی ترابی است و وی بزودی با این باشگاه قرارداد امضا می‌کند تا به تیمی که بتازگی مهرداد محمدی را جذب کرده بپیوندد اما با توجه به پر بودن فهرست بازیکنان خارجی العربی، باید دید مسؤولان این باشگاه برای جذب ترابی چه راهکاری را در نظر می‌گیرند. از طرفی پیج‌های هواداری الدحیل با انتشار خبری مدعی شدند مهدی ترابی در راه الدحیل است و با توجه به آسیب‌دیدگی ادمیلسون بلژیکی، وی در لیست آسیایی این تیم قرار می‌گیرد، زیرا این هافبک اروپایی به دلیل مصدومیت ۲ ماه از میادین دور است و از فهرست آسیایی الدحیل خط خورده است. در صورت تحقق این امر، ترابی حدود ۳ هفته دیگر باید همراه با رامین رضاییان مقابل تیم سابق خود (پرسپولیس) قرار بگیرد. البته وی پیشنهادی هم از تیم الخور قطر دریافت کرده و باید دید در نهایت از بین این ۳ تیم با کدام یک قرارداد می‌بندد. 
***
هشتمی حسن تفتیان در مسابقات بین‌المللی فرانسه
دونده المپیکی ایران در مسابقات بین‌المللی فرانسه در جایگاه هشتم قرار گرفت. به گزارش ایسنا، حسن تفتیان، رکورددار دوی ۱۰۰ متر ایران در مسابقات تور قاره‌ای سطح برنزی که در شهر مارسی فرانسه برگزار شد با ثبت زمان 62/10 ثانیه به عنوان هشتم دست یافت. تفتیان در دور مقدماتی این مسابقات با ثبت حد نصاب 70/10 ثانیه در گروه خود چهارم و راهی مرحله فینال شد. این دونده که سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده است پس از ماه‌ها دوری از رقابت‌های ورزشی به دلیل شیوع کرونا، در فرانسه به مصاف حریفانی از کشورهای مختلف رفت.

Page Generated in 0/0061 sec